Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
F! nyliberalt? Hur mår du?
Du lever kvar i 1900-talets dogmer.
Tittar man på de senare månadernas opinionsundersökningar så verkar det vara Allahiansen och PP som förlorar till F!. Visst, det finns vissa avikelser, jag pratar stora drag.
Bara för att Folkpartiet vill förstatliga skolan så blir dom inte ett vänsterparti för det, vissa frågor kan divergera. Samma sak är det med de nyliberala F!s ekonomiska politik som ni inom högern fokuserar alldeles för mycket på; F! har ju som vi vet ingen ekonomisk politik, där är skattemedlen outsinliga. Men det är också den enda viktiga frågan som skiljer Allahiansen och F!.
Gemensamma hjärtefrågor:
-islamisering
-genusfrågor
-HTBQ
-massinvandring
-svenskfientlighet (undanträngning av ursprungsbefolkningen med snedfördelad socialpolitk)
-globalisering
-öppna gränser.
(Hör Gudrun Schymans ”1:a Majtal” och se på Allahiansen politik)
Eftersom Allahiansregering knappast för någon politik numera förutom det ovanstående, så kan F!-uppgörelsen (som MP-uppgörelsen 2011) bli en realitet efter 2014 om Allahiansen blildar minoritetsregering. Ingen trodde mig när jag förutspådde denna mandatperiodens Allahianspolitik heller, men Imamen har levererat.
Vi har idag tre block rent ideologiskt(innebär inte öppet samarbete, ty prestige förhindrar):
-De Nyliberala: Allahiansen + F! + PP
-De Rödgröna: V + S + MP
-SD
Sedan finns det givetvis crossover-partier. Framförallt MP och SD är sådana. Alliansen mellan MP och Allahiansen 2011 har givit oss västvärldens skadligaste bidragsmassinvandring från MENA. Detta kommer att kosta minst två generationer svenskar många idag givna bekvämligheter i livet och kanske t.o.m. en enklavisering av riket på sikt.