2014-05-22, 21:14
  #17857
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Varför fick jag feta fps-problem i samband med 4.8?

fps drops?
Citera
2014-05-22, 22:11
  #17858
Medlem
KattPerssons avatar
Vad har hänt med leblanc? Hon var aldrig bannad förr, har de buffat henne`?
Citera
2014-05-22, 23:13
  #17859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Vad har hänt med leblanc? Hon var aldrig bannad förr, har de buffat henne`?
Det ändrade lite på hennes Q och E, deras mana kostnader/dmg output. Men den största ändringen som gjorde henne väldigt stark och viable var ändringarna på hennes ulti. Nu scalar den med AP istället för att bara göra base dmg av den spell hon väljer att använda Mimic med.

Dock kommer hon att bli nerfad snart(tilsammans med bl.a Nidalee).
Citera
2014-05-22, 23:50
  #17860
Medlem
Vassknivs avatar
Alltså ibland förstår jag inte, det finns vissa Tier 2 runor som är bättre än Tier 3, varför köpa Tier 3 då? :s

T.ex movement speed på Tier 3 är 1.5% för 2050 ip, sen Tier 2 har 1.17% movement speed. Räknar dom 1-100 i procenten? Är 1.5 mer?


edit: Så dum jag är, tänkte helt annorlunda.. haha
__________________
Senast redigerad av Vasskniv 2014-05-22 kl. 23:55.
Citera
2014-05-23, 00:41
  #17861
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Alltså ibland förstår jag inte, det finns vissa Tier 2 runor som är bättre än Tier 3, varför köpa Tier 3 då? :s

T.ex movement speed på Tier 3 är 1.5% för 2050 ip, sen Tier 2 har 1.17% movement speed. Räknar dom 1-100 i procenten? Är 1.5 mer?


edit: Så dum jag är, tänkte helt annorlunda.. haha

hahaha bra att du hann fixa edit innan någon kom och dum förklarade dig, det är ju lite sent så därför funkar väl inte hjärnan som den ska.
Citera
2014-05-23, 08:52
  #17862
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Alltså ibland förstår jag inte, det finns vissa Tier 2 runor som är bättre än Tier 3, varför köpa Tier 3 då? :s

T.ex movement speed på Tier 3 är 1.5% för 2050 ip, sen Tier 2 har 1.17% movement speed. Räknar dom 1-100 i procenten? Är 1.5 mer?


edit: Så dum jag är, tänkte helt annorlunda.. haha

Haha jävlar....
Citera
2014-05-23, 10:07
  #17863
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Alltså ibland förstår jag inte, det finns vissa Tier 2 runor som är bättre än Tier 3, varför köpa Tier 3 då? :s

T.ex movement speed på Tier 3 är 1.5% för 2050 ip, sen Tier 2 har 1.17% movement speed. Räknar dom 1-100 i procenten? Är 1.5 mer?


edit: Så dum jag är, tänkte helt annorlunda.. haha

Citera
2014-05-23, 10:18
  #17864
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Det ändrade lite på hennes Q och E, deras mana kostnader/dmg output. Men den största ändringen som gjorde henne väldigt stark och viable var ändringarna på hennes ulti. Nu scalar den med AP istället för att bara göra base dmg av den spell hon väljer att använda Mimic med.

Dock kommer hon att bli nerfad snart(tilsammans med bl.a Nidalee).

Jo Leblanc har lite väl mycket dmg just nu. Såg en video där en av proffsen gnällde över att Leblanc enkelt vinner en trade mot Ahri även om Ahri får maximal utdelning med båda sina skillshots. En skicklig Leblanc är ju också nästan omöjlig att ganka. Hennes W R combo gör henne så extremt rörlig och i kombination med hennes passive så blir det det sjukt svårt att få död på henne.


SKa bli kul att se vad Riot gör med Nida och LB. Vad jag förstått så är problemet att båda två är low risk high reward champions. Båda två har bra damgage, bra escapes, bra waveclear och kan göra sjukt mycket skada utan att utsätta sig själva för fara. Exempelvis Nidas spearsnipes eller Leblancs W R tower dives.
Citera
2014-05-23, 10:29
  #17865
Medlem
Fan va jag älskar dom nya chattbansen helt galet bra. Finns inget bättre än att kolla riots forum och läsa allt gnäll från alla flamers. Karma is a bitch. Lite surt att några oskyldiga åkt med men gissar riot fixar det på vägen.
Citera
2014-05-23, 11:23
  #17866
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo Leblanc har lite väl mycket dmg just nu. Såg en video där en av proffsen gnällde över att Leblanc enkelt vinner en trade mot Ahri även om Ahri får maximal utdelning med båda sina skillshots. En skicklig Leblanc är ju också nästan omöjlig att ganka. Hennes W R combo gör henne så extremt rörlig och i kombination med hennes passive så blir det det sjukt svårt att få död på henne.


SKa bli kul att se vad Riot gör med Nida och LB. Vad jag förstått så är problemet att båda två är low risk high reward champions. Båda två har bra damgage, bra escapes, bra waveclear och kan göra sjukt mycket skada utan att utsätta sig själva för fara. Exempelvis Nidas spearsnipes eller Leblancs W R tower dives.

Tycker inte man riktigt behöver göra om Nida. Har man bara kommunikation så kan man towerdive:a henne pre 6 tex eftersom hon dör lätt. Mycket svårare att göra det mot en LB som bara använder W.

Sedan är detta två champs som har relativt svårt att farma tidigt i gamet och möter man tex en orianna eller ziggs som har bra waveclear så kommer du få än mindre CS
Citera
2014-05-23, 13:43
  #17867
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Fan va jag älskar dom nya chattbansen helt galet bra. Finns inget bättre än att kolla riots forum och läsa allt gnäll från alla flamers. Karma is a bitch. Lite surt att några oskyldiga åkt med men gissar riot fixar det på vägen.
Åkte på 40 games chattrestriktion, bra sätt att "avvänja" en från att chatta. Antar att reportsen kom från motståndarna som fick pisk

Nä, men det är ett riktigt bra sätt att göra tycker jag.
Citera
2014-05-23, 14:09
  #17868
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGuidetti
hahaha bra att du hann fixa edit innan någon kom och dum förklarade dig, det är ju lite sent så därför funkar väl inte hjärnan som den ska.


Haha ja, det lät så bra utan att tänka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in