Citat:
Ursprungligen postat av
AlwaysAllIn
Det låter som ditt urtrampningslager är på väg. Det kan gå en bra stund till men när du får problem med att växla eller att ljudet blir löjligt irriterande så bör du agera.
Ingen ko på isen i början men lite mer panik när hon går igenom.
Det är ingen större kostnad att fixa.
Har bara märkt att det rasslar lite när man lägger i 3an och 4an, inget man hör i bilen, men kör man så ljudet "studsar" tillbaka så hör man det. Detta hörs dock ej på de andra växlarna 1,2,5,R
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugini3
Menar du "lura på någon stackare bilen innan den rasar"? Behöver du inte bilen ska du sälja den men självklart ska du påpeka alla fel och brister som är väsentliga.
Lura, nej. Sälja innan den rasar, ja. Har för nuvarande 4 bilar på 3 personer med körkort i hushållet. Volvon skulle säljas då jag köpte en SAAB att ha lite kul med. Den står dock på verkstad f.n
Men nej, är alltid ärlig när jag säljer saker. Kommer självklart säga till en eventuell köpare vad som varit fel, men då jag inte är så insatt i bilar och hur motorer/växellådor/kopplingar fungerar, så kan jag bara spekulera när jag berättar felen, och då känns det som man ändå "råkar lura" köparen