2014-05-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Jo men tycker det är obehagligt.

Är det skadligt att duscha 1 gång i veckan?
Hur kan man tycka det är obehagligt att duscha?! Bland det skönaste som finns att kliva ur duschen eller badkaret och känna hur ren och fräsch man är inte nog med att man doftar gott.
Citera
2014-05-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Gjorde lite överslagsräkningar

Tror jag gör det 5-7 gånger per månad.

Svettas aldrig eftersom jag har ett totalt stillesittande liv, så behövs inte mer.
Buhh inte så fräscht skulle jag tycka! Och särskilt ofräscht i dom privata regionerna där kläderna sitter åt lite mer. Har du ingen livskamrat som reagerar eller omgivning?!

Visst svetttas man annars hade vi inte överlevt. Det är ju bla kroppens sätt att reglera temperaturen.
Citera
2014-05-23, 15:18
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Buhh inte så fräscht skulle jag tycka! Och särskilt ofräscht i dom privata regionerna där kläderna sitter åt lite mer. Har du ingen livskamrat som reagerar eller omgivning?!

Visst svetttas man annars hade vi inte överlevt. Det är ju bla kroppens sätt att reglera temperaturen.

Allvarligt talat så skulle du inte reagera tror jag. Sitter man stilla och har fräscha kläder, dvs byter t-shirt/skjorta varannan dag så tvivlar jag starkt på att det luktar.

Har man partner så höjs ju kraven flera snäpp så klart. Men har man inte det så är det ju egentligen meningslöst att vara redo för action 24/7. Detta kommer ju sällan som en överraskning mitt på ljusa dan.

Jag skulle uppskatta att dom som man märker är direkt sunkiga duschar typ varje vecka högst. Ett ännu större fel dom gör är att inte duscha när dom svettats. Dessutom så tvättar dom inte kläderna tillräckligt ofta.
Citera
2014-05-23, 15:24
Medlem
På vintern duschar jag ganska sällan, ett par gånger i veckan typ. Men det beror helt på livssituationen. Är jag arbetslös och bara driver runt hemma så är det inte så jävla noga, men har man jobb eller dylikt att sköta (eller ännu värre, om man skulle ha en tjej) så är det ju en helt annan sak, då vill man inte se ut och lukta som värsta lodisen, så då tvingar man sig lite oftare.

På sommaren gör man å andra sidan inget annat än att duscha. Eller det är lite så det känns åtminstone. Duschen är som ens andra hem.
Oftast blir det 1 gång om dagen, men kan i extremfall bli uppåt 3 ggr om dagen. Då är det dock inga "riktiga" duschar, utan mest bara hoppa in en snabbis och skölja av svettet och kyla ner sig lite. Står ju inte och duschar i en trekvart varje gång liksom.

Ska faktiskt hoppa in i duschen nu, tror det blir den 6:e duschen denna veckan.
Citera
2014-05-23, 15:32
Medlem
MellanslagX2s avatar
Duschar varenda dag, kan bli 2 ggr/dag (morgon, kväll eller efter gym) beroende på vad jag har gjort och hur fräsch jag känner mig. Älskar att krypa ner i sängen och vara fräsch och ren
Citera
2014-05-23, 16:05
Medlem
Ilimitados avatar
För sällan. Alldeles för sällan.
Citera
2014-05-23, 16:12
Medlem
TheBITs avatar
Det beror lite på vad jag ska göra och hur uttråkad jag är. Om jag är fullt upptagen och inte har några planer som inkluderar att jag behöver gå utanför dörren kan det säkert gå två dagar ibland. Annars duschar jag varje dag, ibland flera gånger om dagen.

Om jag tex duschar på morgonen och sen ska ut på kvällen duschar man givetvis innan förfesten också. En dag som denna när jag ska ut och springa duschar jag inte förrän efter springturen vanligtvis, dock har idag blivit ett undantag.

Snittmässigt skulle jag säga 1/dag
Citera
2014-05-23, 20:08
Medlem
Duschar varje dag annars känner jag mig ofräsch. Men ibland när jag tagit det lugnt och inte tränat så tvålar jag i princip bara in armhålorna, skrevet och fötterna. Resten av kroppen är inte så noga utan "drar igenom" halvhjärtat med händerna lite snabbt.
Men just armhålorna, skrevet och fötterna blir äckliga även om man inte svettas/tror att man inte svettas.
Ansiktet tvättar jag också eftersom jag får fet hy där. Borde kanske använda någon specialtvål för det men har inte orkat bry mig.
Citera
2014-05-23, 20:36
Avslutad
Skulle vilja säga varje dag. Men det är snarare "varje dag jag lämnar hemmet". Sitter jag hemma på en lördag och inte gjort något som gör mig svettig/"skitig" känner jag ej ett måste att duscha. Somliga dagar duschar jag två gånger: en gång när jag lämnar hemmet för skolan och en gång när jag kommit hem från träningen.
Citera
2014-05-23, 21:14
Medlem
Varje morgonar. Oerhört viktigt att lukta fräscht. Tycker det är motbjudande med människor som luktar illa. Det är någonting psykologiskt med människor som duschar sällan. Menar det i all ärlighet.
Citera
2014-05-23, 22:14
Medlem
storpungens avatar
Varje dag. Håret, under armarna, skrevet, stjärten, bringan, magen, ryggen, armarna men inte benen.
Citera
2014-05-23, 23:20
Medlem
Skägg-Krales avatar
Jag har rutinen varje dag efter jobbet, rakar huvudet först, och sedan in i duschen.

Om jag inte har duschat på en dag får jag panik, och blir rädd att jag luktar illa.

Jag har liksom fobi för att lukta illa, det kommer sig av att jag stod bredvid ett par pundare/uteliggare i en kö, och de luktade BAJS. Alltså inte fis utan rent bajs. Jag spydde i munnen och gick därifrån. Slut på anekdot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in