Citat:
Ursprungligen postat av
Eskapad
Man behöver kanske inte duscha varje dag vid mkt stillasittande men lite oftare är 1 gång per vecka kan jag ändå tycka. Sen förstår jag inte riktigt vad det har med en partner att göra hur mkt man duschar. Man ska väl vara ren oavsett, det är inte jättekul för omgivning om man luktar lite småsunkigt, tycker du inte det?! Sen hjälper det naturligtvis inte att tvätta sig om man tar på sig smutsiga kläder, ogjort arbete.
En vecka är kanske gränsfall, men om man byter t-shirt oftare än så tvivlar jag på att nån tycker man luktar, hänger du med?
Om man duschar men inte byter kläder blir man fräschare än om man inte duschar alls.
Med en partner vill man ju vara fräschare än vanligt eftersom man kramas, kysser osv. Då kan man den andre känna ofräschheten enklare. För tjejer kan det vara extra viktigt att vara fräsch eftersom dom är mer närgångna med sina kompisar. Säger absolut inte att man ska vara ofräsch om ingen känner lukten, men ifrågasätter bara att folk skulle märka av det.
Den kille som luktar ofräscht, denne duschar mindre än en gång i veckan eller tvättar inte kläderna. Har själv bott i ett kollektiv så jag har tyvärr lärt mig lite om hur vissa bär sig åt för att vara sunkiga.