2014-05-23, 23:23
Medlem
2-3 gånger om dagen. Alltid på morgonen för att piggna till, ibland på eftermiddagen och sen på kvällen!
Citera
2014-05-25, 01:19
Medlem
jag duschar 1-2 i veckan.
gillar faktiskt att va lite skitig,
gillar inte den normen att allt ska va så rent
som möjligt och rädslan av att lukta människa.
Citera
2014-05-25, 01:26
Medlem
CruZiFexs avatar
Minst en gång om dagen! Hatar att känna mig ofräsch, plus att det är ju rätt fint att dra en runk i duschen
Citera
2014-05-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Allvarligt talat så skulle du inte reagera tror jag. Sitter man stilla och har fräscha kläder, dvs byter t-shirt/skjorta varannan dag så tvivlar jag starkt på att det luktar.

Har man partner så höjs ju kraven flera snäpp så klart. Men har man inte det så är det ju egentligen meningslöst att vara redo för action 24/7. Detta kommer ju sällan som en överraskning mitt på ljusa dan.

Jag skulle uppskatta att dom som man märker är direkt sunkiga duschar typ varje vecka högst. Ett ännu större fel dom gör är att inte duscha när dom svettats. Dessutom så tvättar dom inte kläderna tillräckligt ofta.
Man behöver kanske inte duscha varje dag vid mkt stillasittande men lite oftare är 1 gång per vecka kan jag ändå tycka. Sen förstår jag inte riktigt vad det har med en partner att göra hur mkt man duschar. Man ska väl vara ren oavsett, det är inte jättekul för omgivning om man luktar lite småsunkigt, tycker du inte det?! Sen hjälper det naturligtvis inte att tvätta sig om man tar på sig smutsiga kläder, ogjort arbete.
Citera
2014-05-25, 16:16
Medlem
Honeyprims avatar
Varje dag vanligtvis. Såklart.
Citera
2014-05-25, 16:41
Medlem
Varje dag.. Efter jobbet om jag inte tränar efter och dagarna jag tränar blir dagens enda dusch efter detta..

Cirka var tredje gång med shampoo föresten om någon bryr sig
Citera
2014-05-25, 20:16
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Man behöver kanske inte duscha varje dag vid mkt stillasittande men lite oftare är 1 gång per vecka kan jag ändå tycka. Sen förstår jag inte riktigt vad det har med en partner att göra hur mkt man duschar. Man ska väl vara ren oavsett, det är inte jättekul för omgivning om man luktar lite småsunkigt, tycker du inte det?! Sen hjälper det naturligtvis inte att tvätta sig om man tar på sig smutsiga kläder, ogjort arbete.

En vecka är kanske gränsfall, men om man byter t-shirt oftare än så tvivlar jag på att nån tycker man luktar, hänger du med?

Om man duschar men inte byter kläder blir man fräschare än om man inte duschar alls.
Med en partner vill man ju vara fräschare än vanligt eftersom man kramas, kysser osv. Då kan man den andre känna ofräschheten enklare. För tjejer kan det vara extra viktigt att vara fräsch eftersom dom är mer närgångna med sina kompisar. Säger absolut inte att man ska vara ofräsch om ingen känner lukten, men ifrågasätter bara att folk skulle märka av det.

Den kille som luktar ofräscht, denne duschar mindre än en gång i veckan eller tvättar inte kläderna. Har själv bott i ett kollektiv så jag har tyvärr lärt mig lite om hur vissa bär sig åt för att vara sunkiga.
Citera
2014-05-25, 20:51
Medlem
En gång om dag vanligtvis. Vid träning/överdrivet svettande 2-10 ggr om dagen. Håret med schampoo: varannan dag.
Citera
2014-05-25, 20:54
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
I regel 1 gång/ dag. Dock kan det ofta bli 3ggr/ dag. Morgonträning = Dusch. Efter jobbet = Dusch. Kvällsträning = Dusch.
Citera
2014-05-25, 21:27
Medlem
TheMermaids avatar
En eller två gånger per dag beroende på om jag tränar eller inte. Vanligtvis.
Citera
2014-05-25, 21:36
Medlem
Gustavgrs avatar
varannan dag
Citera
2014-05-25, 21:44
Avslutad
Varje dag och det är under dessa 3-10 minuter som jag vaknar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera