Citat:
Ursprungligen postat av
nicken89
Välkommen till League of Legends, där din ELO baseras på tur. Spelade nyss ett game och fick 15-5-8 med Ezreal, betydde inte ett skit. Hade otur och fick 2 leavers vid level 5.
Hurra för ranked!
Haha att få Elo är inte tur, fråga en person som jobbat som booster i 3 säsonger.
Körde ett Silver V account med pissdålig mmr till Guld V med 34 vinster utav 38.
Körde ett Bronze IV account till Guld V med 41 vinster utav 46.
Körde ett Platinum III account till Diamond V med 23 vinster utav 25.
Nu kan man visserligen hävda att eftersom jag är Master Tier så krävs det att man är VÄLDIGT högt ovanför sin ELO för att man ska carrya, men det är inte sant i slutändan.
Visst jag skulle inte kunna boosta ett account i Diamond 1 till Master med samma winratio, men skulle jag få ett spann på 50/60 matcher så skulle det gå!
Allt handlar om att vara den avgörande faktorn i alla gejms du spelar. Det största problemet är när du får spela supp eller när du har flertalet AFK's. Därav att även JAG förlorar ett och annat gejms i lägre elo.
Har du spelat 200 gejms eller mer så är du garanterat där du hör hemma alternativt att du kan vara lite bättre än där du spelar men inte tillräckligt för att carrya. Är du VÄLDIGT mycket bättre så kan man enkelt vara den avgörande faktorn i nästan alla gejms.

get gud guise