2014-02-08, 13:19
Medlem
fnitters avatar
Hur fungerar egentligen ranked när man är i "V" i en division?
Kom upp till Silver V inatt, men förlorade sedan mina två första matcher som Silver.

I season 3 kunde man inte bli nedflyttad, men hur är det nu i denna säsong?
Citera
2014-02-09, 12:15
Medlem
reffis avatar
[quote=fnitter|47419657]Hur fungerar egentligen ranked när man är i "V" i en division?
Kom upp till Silver V inatt, men förlorade sedan mina två första matcher som Silver.

Citat:
What changes have you made to ranked leagues in 2014?
Temporary shields will stop players from dropping into a lower tier immediately. Last season, you couldn’t be demoted to a lower tier unless you didn't play ranked games for a long time. This season, we’re giving players who are promoted into division V a temporary shield that stops them from dropping into a lower tier for 10 games. If their MMR falls more than a full tier below their current tier once those 10 games are over, they’ll get a warning on their profile. For example, a Gold V player with a Silver V MMR would get a warning. Continuing to lose games at 0 LP gets them demoted to division I of the next lowest tier – in our example, Silver I.
https://support.leagueoflegends.com/entries/26035840-2014-Season-FAQ
Citera
2014-05-23, 09:13
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnitter

Du går ner till Division 1, i league under din nuvarande, om du kommer på -25lp
Citera
2014-05-23, 09:14
Medlem
Permafloxs avatar
Ligger för nuvarande i Silver V, föll ner från Silver II. Har ni gubbs tips på hur man kan klättra i Divisioner. Några bra gubbar som man lätt kan carya med. Assasins, AP busts, adc's?

För nuvarande är jag bäst på att spela adc, mid och top. Kan spela jungle och support såklart men jag ä ingen vidare där.

Saken är det att när jag kör adc får man en sunkig jävla fittig fucking värdelös support som inte kan spela för fem öre. Spelar man top och blir feedad så kan man oftast inte carrya games för att man just spelar top, carrya games när man spelar top är smått svårt tycker jag. Carrya som feedad mid är enkelt, om man har ett vettigt jävla team som inte går all in för en jävla tank support som springer iväg som en jävla höna.

Nu babblar jag på hur mitt team oftast ser ut..

Tips på vadjag kan göra för att förbättra mitt gameplay, jag är människa, jag gör fel. Vad kan jag göra för att hjälpa mitt team, ska man 24/7 roama alla lanes? Tips i allmänhet uppskattas
Citera
2014-05-31, 13:16
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Ligger för nuvarande i Silver V, föll ner från Silver II. Har ni gubbs tips på hur man kan klättra i Divisioner. Några bra gubbar som man lätt kan carya med. Assasins, AP busts, adc's?

För nuvarande är jag bäst på att spela adc, mid och top. Kan spela jungle och support såklart men jag ä ingen vidare där.

Saken är det att när jag kör adc får man en sunkig jävla fittig fucking värdelös support som inte kan spela för fem öre. Spelar man top och blir feedad så kan man oftast inte carrya games för att man just spelar top, carrya games när man spelar top är smått svårt tycker jag. Carrya som feedad mid är enkelt, om man har ett vettigt jävla team som inte går all in för en jävla tank support som springer iväg som en jävla höna.

Nu babblar jag på hur mitt team oftast ser ut..

Tips på vadjag kan göra för att förbättra mitt gameplay, jag är människa, jag gör fel. Vad kan jag göra för att hjälpa mitt team, ska man 24/7 roama alla lanes? Tips i allmänhet uppskattas

Spamma games och bry dig inte om du förlorar. Reagera inte på flaming och dylikt. Var schysst mot dina medspelare och försök att ha en bra laganda. Bli bra på 1-3 champs i varje roll, gärna champs som följer metan. Följer du detta så klättrar du utan problem om du hör hemma högre upp. Försök vinna din lane, slösa så lite tid som möjligt och farma så mycket som möjligt när det inte är fights igång. Spela mycket så skall du se att du går upp. Har du högre win rate än 50% så kommer du tekniskt sett att gå upp i rank så länge du spelar games.
Citera
2014-10-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Välkommen till League of Legends, där din ELO baseras på tur. Spelade nyss ett game och fick 15-5-8 med Ezreal, betydde inte ett skit. Hade otur och fick 2 leavers vid level 5.

Hurra för ranked!

Haha att få Elo är inte tur, fråga en person som jobbat som booster i 3 säsonger.

Körde ett Silver V account med pissdålig mmr till Guld V med 34 vinster utav 38.

Körde ett Bronze IV account till Guld V med 41 vinster utav 46.

Körde ett Platinum III account till Diamond V med 23 vinster utav 25.

Nu kan man visserligen hävda att eftersom jag är Master Tier så krävs det att man är VÄLDIGT högt ovanför sin ELO för att man ska carrya, men det är inte sant i slutändan.
Visst jag skulle inte kunna boosta ett account i Diamond 1 till Master med samma winratio, men skulle jag få ett spann på 50/60 matcher så skulle det gå!

Allt handlar om att vara den avgörande faktorn i alla gejms du spelar. Det största problemet är när du får spela supp eller när du har flertalet AFK's. Därav att även JAG förlorar ett och annat gejms i lägre elo.
Har du spelat 200 gejms eller mer så är du garanterat där du hör hemma alternativt att du kan vara lite bättre än där du spelar men inte tillräckligt för att carrya. Är du VÄLDIGT mycket bättre så kan man enkelt vara den avgörande faktorn i nästan alla gejms. get gud guise
Senast redigerad av Astronomia 2014-10-01 kl. 19:19.
Citera
2014-10-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnitter

Går din MMR ner till Bronze V så kan du droppa, alltså en HEL liga bakom dig. Detta är väldigt svårt och kräver att du förlorar MÅNGA gejms på 0 LP.
Du kan även droppa av ELO decay utan att din MMR är dålig. Men det är om du inte splar ett enda ranked på 28 dagar.
Citera
2014-10-01, 19:36
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Går din MMR ner till Bronze V så kan du droppa, alltså en HEL liga bakom dig. Detta är väldigt svårt och kräver att du förlorar MÅNGA gejms på 0 LP.
Du kan även droppa av ELO decay utan att din MMR är dålig. Men det är om du inte splar ett enda ranked på 28 dagar.

Fixade inte den senaste patchen så att Gold och Silver inte påverkas av decay?
Citera
2014-10-02, 09:06
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Fixade inte den senaste patchen så att Gold och Silver inte påverkas av decay?

Decay påverkar alla ligor förutom Bronze. Är du i Bronze kan man inte decaya, dvs är du inaktiv och inte spelar ranked på 28 dagar händer absolut ingenting.
Citera
2014-10-02, 15:48
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Decay påverkar alla ligor förutom Bronze. Är du i Bronze kan man inte decaya, dvs är du inaktiv och inte spelar ranked på 28 dagar händer absolut ingenting.

http://eune.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/patch/patch-417-notes

"QUALITY OF LIFE Silver and Gold players are now immune to inactivity decay"
Citera
2014-10-04, 21:15
Medlem
EUW: Söker någon som vill boosta. Ligger på G VI och tar mig inte ur det. Smurfaccount som är orankat (på väg in i rank).

Spelar mid/top eller jungle. Sup går också bra. Adc går inte alls. Hör av er. Skype/TS finns
Citera
2014-12-06, 17:15
Medlem
Permafloxs avatar
Inte helt 100 på vart som ni snart kommer läsa nedan ska postas men men..

Söker ett konto som ligger i Bronze V - IV, detta konto kommer sedan spelas upp till Bronze I - Silver V. Helt utan några som helst avgifter, scams eller annat strul (med andra ord gratis Elo boosting)

Gör detta endast för mig eget intresse att leka med de sämre/nya spelarna. Jag tycker verkligen det är kul haha.. - Är själv i Plat II - Diamond V (går upp och ner med jämna mellanrum)

Ni kan väl skriva i PM eller i tråden om ni har ett konto, eller kanske en vän som har ett konto som vill Elo boostas lite. Ni kommer behöva skicka inloggnings uppgifterna till mig via PM då jag inte vill köra duoq för det kan leda till periodvis ban och/eller ranked ban restriction. Kör man solo verkar inte nån bry sig det minsta.

Och en sista sak bara -, ... Ovan skrev jag att jag ville leka med de sämre spelarna, anledningen till att jag valde just ordet "sämre" är för att om man är fast i Bronze, Elo Hell, eller inte kommer ur det av nån anledning .. så är det för att man suger kuk på spelet. I Bronze finns det så OTROLIGT sjukt mycket man kan förbättra sig på, skoja inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in