2014-05-22, 23:03
Medlem
Storalfs avatar
8.6% skulle innebära en ökning med 163% jämfört med 2009. En lika stor ökning i riksdagsvalet skulle ge sd 15%. Dessa siffror skulle verkligen smaka mumma och då lär det gråtas hos flera partier än sossarna på valdagen.
2014-05-22, 23:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Verkar bli fiasko för PVV i holland
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31260/Europese-verkiezingen/article/detail/3659849/2014/05/22/Exitpoll-D66-en-CDA-grootste-partijen-in-Europa.dhtml

Går ju inte att säga förrän man fått det verkliga valresultatet. Vet inte alls hur det politiska klimatet är i Holland för PVV och så vidare. Vi får se på söndag
2014-05-22, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Nja, skulle inte påstå att 8% vore någon succe.

Skulle ranka Eu-valet såhär(Också med tanke på riksdagsvalet som ligger nära i tiden).

0-3.99 = Katastrofalt resultat
4-5.99 = Dåligt resultat
6-7 = OGodkänt resultat
Jaha, men vad skulle vara en succé då? Med tanke på att du väljer att inte skriva ut det.
2014-05-22, 23:11
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jaha, men vad skulle vara en succé då? Med tanke på att du väljer att inte skriva ut det.
Blev något fel på mitt förra inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hm, har iofs. lite svårt att tänka mig det. Eftersom jag är mycket minnesgod så kommer jag ihåg att SD fick högre resultat i förra EU-valet än den bästa opinionsundersökningen om än knappt. Men når SD över 8% gör de ett succéval för att vara ett EU-val.
Nja, skulle inte påstå att 8% vore någon succe.

Skulle ranka siffrorna på EU-valet något sånt här(Också med tanke på riksdagsvalet som ligger nära i tiden).

0-3.99 = Katastrofalt resultat
4-4.99 = Dåligt resultat
5-6.99 = Godkänt resultat
7-8.5 = Bra resultat
8.51-9.99 = Utmärkt resultat
10+ = Succé
Senast redigerad av Mellbergan 2014-05-22 kl. 23:16.
2014-05-22, 23:13
Medlem
8711s avatar
8,6% för Sverigedemokraterna i en SIFO-mätning inför EU-valet är helt sjukt bra!! SIFO gav SD 3,8% innan riksdagsinträdet så då kan ni ju ana att dom ligger lite lågt också vanligtvis.

Men 8,6% vore fantastiskt bra på söndag och det skulle man bli väldigt glad för!

3,3% till 8,6% är en helt sanslös raket i sammanhanget, svensken har fått nog av massinvandring, öppna gränser och tiggeri! Svensken säger ifrån!!
2014-05-22, 23:15
Medlem
8711s avatar
6% = Godkänt.
7% = Bra.
8% = Mycket bra.
9% = Fantastiskt.
10% = Party party party
2014-05-22, 23:17
Medlem
Härligt, allt under 8% får ses som ett misslyckande nu på söndag då Sifo förmodligen viktat ned en hel del, bara nu folk lämna den där jävla soffan, bäst är väl om man röstar redan imorgon, innan helgfyllan.

På Twitter har man panik efter siffrorna och det spekuleras bland vänstermupparna om SD kanske är överskattade i mätningarna, att de egentligen ligger på en fem sex procent.
2014-05-22, 23:19
Medlem
8711s avatar
8,6% i Sifo och 10% i YouGov för inte så länge sedan. I ett EU-val, i riksdagsvalet kan vi lägga på 2-3 procentenheter också *Tutar i vuvuzelan*

Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
På Twitter har man panik efter siffrorna och det spekuleras bland vänstermupparna om SD kanske är överskattade i mätningarna, att de egentligen ligger på en fem sex procent.

Det dom inte fattar är ju att det är deras fel med deras våld, sabotage och hat mot demokratin. Att dom hindrar folk från att ta del av valinformation, från att gå på och lyssna på torgmöten, från att ens få sin egen post. Det är deras fel till stor del att folk vill försvara demokratin, att folk tröttnat på och fått upp ögonen för massinvandringens baksidor tillsammans med vänstervåldet, hyckleriet med tiggarna och hatet mot Sverige, svenskarna och svenskheten.

Plus vår fantastiska kampanj och alla Sverigedemokraters stora och fantastiska valarbete, vi alla är jävligt värda ett bra valresultat! Jimmie själv har nu besökt över 80 städer på sin torgmötesturné som har ett sista stopp i dom tre största städerna på lördag!

Heja Jimmie! Heja Sverige! Heja Sverigedemokraterna!!!
Senast redigerad av 8711 2014-05-22 kl. 23:22.
2014-05-22, 23:20
Medlem
Jag tror att medier och opinionsinstitut kommer att tolka 8,6% i skarpt läge som att de ligger rätt bra med sina mätningar, som ju hovrat kring det snittet, om man bortser från de (för höga?) nätmätningarna. Man kommer ta fasta på Sifo-undersökningen som visade att SD:are numera ligger nära snittet i valbenägenhet i EU-valet, 50% mot 52%.

Runt 8% i ett EU-val är i nivå med vad PP presterade 2009. Varför skulle det ses som en systemchock?
2014-05-22, 23:23
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hatar att vara den som sitter och rättar folk, men 2004 var det

Det enda intrycket jag fått av Junilistan är att de är EU-motståndare, och det är i princip det enda jag vet om dem. Kanske driver de någon mer fråga, men jag får känslan av att många röstade på dem just av denna anledning. En stor del av dessa borde ju SD kunna plocka på sig i detta val.
Det var ju det folk trodde, att de var emot EU. Det visade ju sig vara helt fel och de åkte ut rejält 200
2014-05-22, 23:26
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag tror att medier och opinionsinstitut kommer att tolka 8,6% i skarpt läge som att de ligger rätt bra med sina mätningar, som ju hovrat kring det snittet, om man bortser från de (för höga?) nätmätningarna. Man kommer ta fasta på Sifo-undersökningen som visade att SD:are numera ligger nära snittet i valbenägenhet i EU-valet, 50% mot 52%.

Runt 8% i ett EU-val är i nivå med vad PP presterade 2009. Varför skulle det ses som en systemchock?

Det partiet blev ju snarare upplyft av media och uppmuntrat. Sverigedemokraterna är ett starkt samhälls och etablissemangskritiskt parti som inte fått någonting som helst gratis av media. Media avskyr Sverigedemokraterna, så det är en väldigt stor skillnad. Att ett nedtryckt parti ändå växer och växer och dubblerar sig i varje val och nu till och med närmare tvådubblar sig, är i princip unikt och fantastiskt! Nu är det bara att fortsätta strida ända in i mål på söndag klockan 21.00!! Gå och rösta alla ni som inte gjort det, få med er familjen, alla ni känner och rösta på Sverigedemokraterna i EU-valet!!!!
2014-05-22, 23:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Verkar bli fiasko för PVV i holland
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31260/Europese-verkiezingen/article/detail/3659849/2014/05/22/Exitpoll-D66-en-CDA-grootste-partijen-in-Europa.dhtml
Vallokalsundersökningar är allt som oftast bullshit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in