2014-05-22, 22:11
Medlem
Att lämna någon som man har haft ett 4 år långt förhållande med och som är gravid i fjärde månaden gör en till en dålig människa. Det kan såklart finnas skäl som förklarar varför han inte vill vara tillsammans med henne och ställer ultimatumet han gjort. Men eftersom han lagt locket på och vägrar att kommentera varför de separerat så är det väldigt uppenbart att han enbart kan förlora på att förklara för media varför de inte är tillsammans längre. Han kommenterar inte då han bara kan förlora på det eftersom han har betett sig illa. Väldigt logiskt. De som inte förstår detta och går på kommentaren "jag kommenterar inte mitt privatliv i media" är riktigt korkade. Standard damage control från hans sida.

Nästan alla tror att Soran, och en rad andra politiskt korrekta kändisar, är goda människor med högt utvecklad moral och etik. Detta är ofta en av de största missuppfattningarna som finns gällande många av alla uppmärksamhetskåta kändisar. Personer som älskar att stå i centrum och synas har en stark narcissistisk personlighet. Dessa är väldigt sällan empatiska och sätter aldrig andra framför sig själva. Oavsett omständigheter. Det är precis det Soran har gjort och det kan vara svårt för många naiva och godtrogna människor att ta till sig.

Jag vet varför han har lämnat henne. Hade jag berättat det här så hade folk skakat på huvudet och avfärdat mig som lögnare och troll. Dessutom är det väldigt svårt att få sanningen verifierad. Caroline kommer nog aldrig berätta hur det förhåller sig då det strider mycket mot vad hon själv försvarar skulle man kunna säga.

Det enda jag kommer säga är att hans agerande i den här historien tar hyckleriet till en helt ny nivå!
Senast redigerad av kire234 2014-05-22 kl. 22:21.
Citera
2014-05-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast Soran har inte tvingat någon till abort...
Ska du fortsätta krama honom sen när sanningen kommit fram också det tror inte jag. Jag menar att han ställde som krav att hon skulle göra abort sen var hon för smart och självständig för honom.
Citera
2014-05-22, 22:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Ska du fortsätta krama honom sen när sanningen kommit fram också det tror inte jag. Jag menar att han ställde som krav att hon skulle göra abort sen var hon för smart och självständig för honom.
Att anse att en människa äger rätten att avsluta ett förhållande är inte att "krama".

Du hävdar att han tvingat någon till abort - vilket inte är sant. Hans ex avgör om hon vill behålla barnet eller inte. Han äger rätten att avgöra om han har lust att fortsätta förhållandet eller inte...

Och nej - hans påstådda krav var att om hon vill leva med honom så gör hon abort. Därmed har han inte tvingat henne till någonting - han har berättat vad som gäller för framtiden.
Något som måste ses som helt okej. Ingen blir slav eller ägd för att ett barn är på väg.
Citera
2014-05-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kire234
Jag vet varför han har lämnat henne. Hade jag berättat det här så hade folk skakat på huvudet och avfärdat mig som lögnare och troll. Dessutom är det väldigt svårt att få sanningen verifierad. Caroline kommer nog aldrig berätta hur det förhåller sig då det strider mycket mot vad hon själv försvarar skulle man kunna säga.

Det enda jag kommer säga är att hans agerande i den här historien tar hyckleriet till en helt ny nivå!

Det hade varit ödmjukt av dig om du ändå berätta. Jag lovar att stå på din sida när pöbeln kallar dig lögnare och troll. För som du bygger upp det hela låter det fan alldeles för smaskigt för att du ska ta det här till graven. Tänk om det ändå fanns något anonymt forum där du kunde avslöja det hela?
Citera
2014-05-22, 22:42
Medlem
Citat:
Att anse att en människa äger rätten att avsluta ett förhållande är inte att "krama".

Du hävdar att han tvingat någon till abort - vilket inte är sant. Hans ex avgör om hon vill behålla barnet eller inte. Han äger rätten att avgöra om han har lust att fortsätta förhållandet eller inte...

Och nej - hans påstådda krav var att om hon vill leva med honom så gör hon abort. Därmed har han inte tvingat henne till någonting - han har berättat vad som gäller för framtiden.
Något som måste ses som helt okej. Ingen blir slav eller ägd för att ett barn är på väg.

Och hur vet du det? Du antar det... Hon var i minst fjärde månaden när de separerade. Det intressanta är varför han inte ville vara tillsammans med henne när hon var gravid och ett barn var på väg... Kravet han har ställt till henne för att fortsätta relationen känner jag till och om det någon dag kommer fram så kommer ni alla SKITA PÅ ER.
Citera
2014-05-22, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kire234
Och hur vet du det? Du antar det... Hon var i minst fjärde månaden när de separerade. Det intressanta är varför han inte ville vara tillsammans med henne när hon var gravid och ett barn var på väg... Kravet han har ställt till henne för att fortsätta relationen känner jag till och om det någon dag kommer fram så kommer ni alla SKITA PÅ ER.
Det har ingen betydelse om hon var en vecka före förlossningen och han gjorde slut för att hon inte ville adoptera bort barnet...

Det finns inga tvång någonstans på att en människa skall fortsätta ett förhållande om denne inte vill..
Citera
2014-05-22, 22:51
Medlem
Citat:

Jag fattar inte varför du ska försvara honom med tanke på det som har hänt är det så otänkbart att soran inte är så perfekt som du tror.
Citera
2014-05-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag fattar inte varför du ska försvara honom med tanke på det som har hänt är det så otänkbart att soran inte är så perfekt som du tror.

Tycker du att han var hemsk som inte ville stanna med en kvinna han inte kunde komma överens med?
En kvinna som även tvingar på honom ett barn han inte vill ha.

Finns det vettiga människor kvar, som diskutera med varandra om ett så viktigt beslut som att skaffa barn?

Men när det handlar om Soran så hoppas jag att hon visar precis hur feministisk lagstiftning fungerar, kräv honom på pengar och neka honom vårdnad. Hävda att han möjligtvis kanske var aggressiv så är det kirrat. Sen ska ungen givetvis få höra vilket svin Soran var som inte ville umgås med barnet.
Citera
2014-05-22, 23:35
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Men säg att 80% av människorna i en kultur anser att kvinnor bör vara oskulder till äktenskapet. Det bör väl vara tillåtet så länge de inte använder våld eller hot om våld (eller något annat olagligt) i syfte att upprätthålla denna norm?

Tillåtet, jag skulle tillåta 100% att anse detta, men jag skulle tycka att det var ett problem värt att försöka göra något åt (dock inte lagstifta om vad folk får ha för värderingar) om en signifikant andel gjorde det.
Citera
2014-05-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tillåtet, jag skulle tillåta 100% att anse detta, men jag skulle tycka att det var ett problem värt att försöka göra något åt (dock inte lagstifta om vad folk får ha för värderingar) om en signifikant andel gjorde det.

Jag instämmer helhjärtat med ditt inlägg.

Problemet är att du ofta debatterar till försvar för en ideologi (rätta mig om jag har fel) vars trogna följeslagare inte alls delar din uppfattning, det har ju faktiskt talats om att förbjuda kritik av feminism.
Även om det förslaget var skrattretande även i många feministers ögon så vill gärna samma feminister hävda kvinnohat och rasism det ögonblick någon stackare gör misstaget att inte hålla med.
Citera
2014-05-23, 00:00
Medlem
BaldEagles avatar
Intressant detta.
I en annan tråd informerade en kille sin flickvän att han säger upp kontakten med henne om hon väljer att behålla barnet.
Då var killen en extremt dålig människa enligt micro113 och hon kallade det utpressning:

(FB) Flickvän gravid, livet går åt helvete (WoT)

Men Sorans beteende är OK. Dubbelmoral.
Citera
2014-05-23, 02:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Intressant detta.
I en annan tråd informerade en kille sin flickvän att han säger upp kontakten med henne om hon väljer att behålla barnet.
Då var killen en extremt dålig människa enligt micro113 och hon kallade det utpressning:

(FB) Flickvän gravid, livet går åt helvete (WoT)

Men Sorans beteende är OK. Dubbelmoral.
Intressant att du inte lyckas läsa in vad jag kritiserar ... Intressant men inte oväntat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in