Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag skaffar mig information från en mängd olika källor, även RT även om informationen där är skev åt andra hållet, sen får man sålla bort skräpet. Att läsa båda sidors historier ger en bättre syn på saker och ting och det borde du prova.
Ska jag inte yttra mig om saker som källkritik? Menar du allvar? du som själv levererarade propaganda från Kiev och polska tidningar som något slags bevis. Kan nyheter bekräftas från en mängd olika källor (gärna oberoende) så godtar jag det och kan kanske tom. se det som bevis, svårare än så är det inte.
1. Någon blir arresterad av säkerhetspolisen och säkerhetspolisen gör ett uttalande så är säkerhetspolisen en källa. Kanske inte trovärdig enligt dig men en källa. Under rådande omständigheter en mer trovärdig källa än en främmande makts statsmedia.
2. SBU är en källa. Kanske inte trovärdig enligt dig men en källa. När det rör inrikespolitiska saker inom Ukraina är SBU en mer trovärdig källa än en främmande makts statsmedia som RT, speciellt under rådande omständigheter.
3. RT är en källa. Om det rörde inrikespolitiska saker inom Ryssland så skulle RT vara en mer trovärdig källa än Ukrainska medier men det är ju inte det vi diskuterar i den här tråden, vi diskuterar Ukraina. Hur rysk statsmedia lyfts fram som mer trovärdig än lokalmedier är för mig helt obegripligt, det är ungefär som att CNN skulle ha mer saklig information om Sverigedemokraternas pajframträdanden än svenska medier.