2014-05-22, 19:12
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Summa summarum så har Putin vana trogen ljugit och NATO har talat sanning. NU drar de sig tillbaka just på grund av att NATO har visat att Putin ljugit varje gång. Men det ekonomiska och politiska trycket är får tufft för lille tsaren så nu drar han sig tillbaka sakta med svansen mellan benen. Dock är såklart ryska trupper kvar inne i Ukraina och mördar Ukrainare som du skröt om, "äran" går till det pro-ryska slöddret dock men det är bara en tidsfråga tills Ukraina kan visa upp en hög med döda bevisbart ryska soldater på Ukrainsk mark.
Du har inget bevis för detta. Det finns väl flera truppenheter att dra tillbaka. Dessutom skärps ju kraven hela tiden. Saker sker steg för steg och man rapporterar om varje steg.

Därtill konstaterar jag att debatten urartat till vilka trupper Ryssland får ha på sitt eget territorium.
2014-05-22, 19:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Du har inget bevis för detta. Det finns väl flera truppenheter att dra tillbaka. Dessutom skärps ju kraven hela tiden. Saker sker steg för steg och man rapporterar om varje steg.

Därtill konstaterar jag att debatten urartat till vilka trupper Ryssland får ha på sitt eget territorium.

Och? Ryssland har drivit det långsökta idiotiska att de har haft synpunkter på hur Ukrainas regering är sammansatt och vad den består av fastän ryska Duman är nedlusad av fascister och nationalister. Ryssland hotade/hotar Ukraina militärt tills de nesligt fick dra sig tillbaka (vilket de gjorde efter en kloakfull lögner) och det har rätteligen fler än Ukraina något att ha synpunkter om. Den smutsiga ryska nationalismen som hotar de forna sovjetslavarna har kommit fram i dagsljuset och alla vet nu hur farliga ryssarna är och lär vilja utvidga sitt samarbete med NATO. Ukraina kommer även studeras för att se hur de betalda psyops och femtekolonnare i Europa ska tas om hand vid en väpnad konflikt, dessa kryp har ju krälat fram lite överallt med målet att försöka ta fokus från Rysslands olagliga annektering av Krim. Många försöker fortfarande men nu har alla förstått vad snacket om "nazister" i Kiev egentligen handlar om. Bildt sa det på en gång och visade hur lite värt snicksnacket om nazister i Kiev är värt. Trots alla försök kommer vi minnas de 100 personer som dog på Maidan när de kämpade mot Quislingen, presidenten som flydde till husbonden Putin efter att han mördat civila demonstranter, plundrat landet på tillgångar och sedan hade mage att be Putin slakta folk i Ukraina så han kunde komma tillbaka som envåldshärskare.
2014-05-22, 19:56
Medlem
Många s.k proryssar som hyllar Putin och Rebellernas tilltag i Ukraina borde nog läsa stats och samhällshistoria grundligt. Hur ett samhälle är uppbyggt, hur det vilar på olika lagar gentemot sitt egen territorium och även mot grannländer och världen som helhet. Det som sker i östra Ukraina bryter mot alla lagar och regler som Ukraina stiftat och som ju fortfarande gäller. Man bryter inte upp ett samhälle genom illegala val, utländsk inblandning och lågutbildade ohyfsade rebeller. Majoriteten vill ju tillhöra Ukraina trots allt, det har alla undersökningar visat. Ingen vill nog ha dessa patrask, som nu söndrar och härskar, som makthavare i dom östra regionerna. Att ens Putin vill förknippas med dessa individer är för mig en gåta, men Putin kanske känner sig mer hemma bland dessa element än bland vanligt folk. Ryssland historia innehåller mest bara elände och blodspillan, ändå får typer som Putin makt över samhället.
2014-05-22, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Många s.k proryssar som hyllar Putin och Rebellernas tilltag i Ukraina borde nog läsa stats och samhällshistoria grundligt. Hur ett samhälle är uppbyggt, hur det vilar på olika lagar gentemot sitt egen territorium och även mot grannländer och världen som helhet. Det som sker i östra Ukraina bryter mot alla lagar och regler som Ukraina stiftat och som ju fortfarande gäller. Man bryter inte upp ett samhälle genom illegala val, utländsk inblandning och lågutbildade ohyfsade rebeller. Majoriteten vill ju tillhöra Ukraina trots allt, det har alla undersökningar visat. Ingen vill nog ha dessa patrask, som nu söndrar och härskar, som makthavare i dom östra regionerna. Att ens Putin vill förknippas med dessa individer är för mig en gåta, men Putin kanske känner sig mer hemma bland dessa element än bland vanligt folk. Ryssland historia innehåller mest bara elände och blodspillan, ändå får typer som Putin makt över samhället.
Det kan man nog säga om dom flesta inbördeskrig. Det är ju sällan rika och välutbildade ger sig ut med vapen i hand och kräver rättvisa. Dom går numera oftast till USA och ber om hjälp.
2014-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det kan man nog säga om dom flesta inbördeskrig. Det är ju sällan rika och välutbildade ger sig ut med vapen i hand och kräver rättvisa. Dom går numera oftast till USA och ber om hjälp.
Visst är det så men att välja till Ryssland om hjälp är ju rena snurren. I länder där Ryssland går in går oftast demokratin ut, så skedde ju i halva Europa efter kriget. Just nu sker det i dom östra delarna av Ukraina. Kreml dikterar villkoren,då som sovjeter, nu som ryssar.
2014-05-22, 20:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vad vill du då? Att jag erkänner att jag har fel och att det finns ryska trupper i Ukraina baserat på att du tycker att det ska vara så? Är vi i Mars och April nu också, fanns det bevis då att ryska trupper härjade eller är du tillbaka på Krim? Det börjar bli rörigt för dig nu så det är nog enklast att ge dig rätt så man slipper diskussionen: Ja, det finns massor av ryska trupper i Ukraina, dom är svåra att se, men dom finns där, någonstans. Nu kräver jag att världen inför sanktioner för detta stör valet.

Jag hävdar att det finns ryska trupper i Ukraina och att de instigerar seperatiströrelser som de inte har kontroll över. Jag har postat information om det och om du inte accepterar dessa som trovärdiga får det vara din åsikt. När du själv representerar en sida som ser RT som trovärdiga behöver du inte yttra dig om saker som källkritik.
2014-05-22, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag hävdar att det finns ryska trupper i Ukraina och att de instigerar seperatiströrelser som de inte har kontroll över. Jag har postat information om det och om du inte accepterar dessa som trovärdiga får det vara din åsikt. När du själv representerar en sida som ser RT som trovärdiga behöver du inte yttra dig om saker som källkritik.
Jag skaffar mig information från en mängd olika källor, även RT även om informationen där är skev åt andra hållet, sen får man sålla bort skräpet. Att läsa båda sidors historier ger en bättre syn på saker och ting och det borde du prova.
Ska jag inte yttra mig om saker som källkritik? Menar du allvar? du som själv levererarade propaganda från Kiev och polska tidningar som något slags bevis. Kan nyheter bekräftas från en mängd olika källor (gärna oberoende) så godtar jag det och kan kanske tom. se det som bevis, svårare än så är det inte.
2014-05-22, 21:34
Medlem
HappySadHarrys avatar
Nu medger ukrainska myndigheter 13 döda i nattens strider. Vad mycket bättre det vore om Nato krävde att Ukraina drog bort sina trupper från Donetsk än att bekymra sig om var på rysk mark Ryssland har sina trupper.
2014-05-22, 21:46
Avstängd
Ja vad hände där. Bestämde inte parlamentet att trupperna skulle dras tillbaka?
2014-05-22, 21:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag skaffar mig information från en mängd olika källor, även RT även om informationen där är skev åt andra hållet, sen får man sålla bort skräpet. Att läsa båda sidors historier ger en bättre syn på saker och ting och det borde du prova.
Ska jag inte yttra mig om saker som källkritik? Menar du allvar? du som själv levererarade propaganda från Kiev och polska tidningar som något slags bevis. Kan nyheter bekräftas från en mängd olika källor (gärna oberoende) så godtar jag det och kan kanske tom. se det som bevis, svårare än så är det inte.

1. Någon blir arresterad av säkerhetspolisen och säkerhetspolisen gör ett uttalande så är säkerhetspolisen en källa. Kanske inte trovärdig enligt dig men en källa. Under rådande omständigheter en mer trovärdig källa än en främmande makts statsmedia.

2. SBU är en källa. Kanske inte trovärdig enligt dig men en källa. När det rör inrikespolitiska saker inom Ukraina är SBU en mer trovärdig källa än en främmande makts statsmedia som RT, speciellt under rådande omständigheter.

3. RT är en källa. Om det rörde inrikespolitiska saker inom Ryssland så skulle RT vara en mer trovärdig källa än Ukrainska medier men det är ju inte det vi diskuterar i den här tråden, vi diskuterar Ukraina. Hur rysk statsmedia lyfts fram som mer trovärdig än lokalmedier är för mig helt obegripligt, det är ungefär som att CNN skulle ha mer saklig information om Sverigedemokraternas pajframträdanden än svenska medier.
2014-05-22, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jaha, du anklagar urkainska och polska medier för att vara icke trovärdiga, men du anser att ryska medier är trovärdiga. Klassiskt.

Nej, han anklagar alla medier i frågan att vara icke trovärdiga, och du...
2014-05-22, 22:03
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Och? Ryssland har drivit det långsökta idiotiska att de har haft synpunkter på hur Ukrainas regering är sammansatt och vad den består av fastän ryska Duman är nedlusad av fascister och nationalister. Ryssland hotade/hotar Ukraina militärt tills de nesligt fick dra sig tillbaka (vilket de gjorde efter en kloakfull lögner) och det har rätteligen fler än Ukraina något att ha synpunkter om. Den smutsiga ryska nationalismen som hotar de forna sovjetslavarna har kommit fram i dagsljuset och alla vet nu hur farliga ryssarna är och lär vilja utvidga sitt samarbete med NATO. Ukraina kommer även studeras för att se hur de betalda psyops och femtekolonnare i Europa ska tas om hand vid en väpnad konflikt, dessa kryp har ju krälat fram lite överallt med målet att försöka ta fokus från Rysslands olagliga annektering av Krim. Många försöker fortfarande men nu har alla förstått vad snacket om "nazister" i Kiev egentligen handlar om. Bildt sa det på en gång och visade hur lite värt snicksnacket om nazister i Kiev är värt. Trots alla försök kommer vi minnas de 100 personer som dog på Maidan när de kämpade mot Quislingen, presidenten som flydde till husbonden Putin efter att han mördat civila demonstranter, plundrat landet på tillgångar och sedan hade mage att be Putin slakta folk i Ukraina så han kunde komma tillbaka som envåldshärskare.

Bevisa vem som sköt vem på Maidan, du bara spekulerar!

Det lutar mer, om man får tro den Estnisk presidenten, att det var ännu en i raden av "false flag", precis som i Odessa.

Eller uttryckt på annat sätt, summan av vittnesmål och bevisen som håller på att samla sig, tyvärr för dig, pekar i dagsläget mot kuppmakarna i Kiev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in