2014-05-22, 00:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Såklart inte, herrejesus du missförstår mig totalt. Vad hade de hundratals flickor som blev bortrövade av BokoHarem för val annat än att infinna sig i skolan?
Jag hatar verkligen övergrepp, stora som små,men jag är realist och inser att de förekommer. Presentera en lösning och jag kommer att skölja över dig med pengar.
Finns det en lösning på mord, rån, våldtäkt osv...?

Svaret är givetvis nej - men ändå lobbar många för att begränsa kvinnors tillvaro just som "lösning".
Att fler män mördas, rånas och misshandlas föranleder däremot inga krav på att män skall begränsa sig och stanna hemma .. är inte det lite lustigt?

Risken för att rånas är trots allt väsentligt högre än risken att utsättas för överfallsvåldtäkt...

Citat:
Under 2013 anmäldes 8 360 rån, varav de flesta var rån mot privatpersoner.
http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/ran.html

http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Citera
2014-05-22, 00:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Även en låg risk kan minskas ytterligare, speciellt när konsekvensen är så pass allvarlig.
Men det är väl individuellt hur man riskbedömer och sedan avväger fördelarna kontra nackdelarna.
Ja, det är nog i högsta grad individuellt - det är ju enkelt att vara kvinna och säga att alla män borde stanna hemma och bara vistas ute i sällskap med sin fru eller mamma - medan det för män nog inte alls skulle ses som en bra lösning .. till exempel.
Citera
2014-05-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är nog i högsta grad individuellt - det är ju enkelt att vara kvinna och säga att alla män borde stanna hemma och bara vistas ute i sällskap med sin fru eller mamma - medan det för män nog inte alls skulle ses som en bra lösning .. till exempel.

Ok, så bra. Vi har enats om att riskbedömning är individuellt, övriga delen av ditt inlägg har inget att göra med det jag skrev.
Citera
2014-05-22, 01:10
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Finns det en lösning på mord, rån, våldtäkt osv...?

Svaret är givetvis nej - men ändå lobbar många för att begränsa kvinnors tillvaro just som "lösning".
Att fler män mördas, rånas och misshandlas föranleder däremot inga krav på att män skall begränsa sig och stanna hemma .. är inte det lite lustigt?
Är det möjligen så att män till skillnad från kvinnor anses få stå sitt kast

l][/quote]
Citera
2014-05-22, 01:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är det möjligen så att män till skillnad från kvinnor anses få stå sitt kast

l]
Det väl precis tvärtom när man påstår att våldtagna kvinnor får skylla sig själv ....
Citera
2014-05-22, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Man kan avstå från att försätta sig själv i onödigt riskfyllda situationer, och med det menar jag inte att en kvinna med bar överkropp och/eller kort kjol springandes på bakgator i Tensta klockan 2 på natten får skylla sig själv om hon blir våldtagen men visst fan var hon korkad som gjorde det.

Feministiskt gaphalsande om att man ska kunna klä sig och bete sig hur man vill, med vilka man vill och när man vill hjälper inte situationen.
Visst ska man kunna bete sig och klä sig hur man vill men nu ser inte verkligheten ut på det viset och hade feminister även förmedlat verkligheten så hade det inte varit något problem, men vi vet ju att feminister inte sysslar med verklighet.
Vem springer med bar överkropp på bakgator i Tensta kl 2 på natten och av vilket skäl? Vad tycker du om de situationer om Djupfrys och andra män sätter sej i?
Citera
2014-05-22, 06:10
Medlem
Citat:
Jag skriver här, jag lever, jag har inte blivit våldtagen. Jag ser det som ett bevis på att jag trots att jag tagit många risker i mitt liv ändå kalkylerat väl. Och haft tur. Det är ni som är dumma i huvudet, jag kunde ha haft otur och knäckt ryggen under en bergsbestigmimg, men jag har klarat mig och skyller varken berget eller mänskliga avskum skyldiga till de som strök med.
Du vill inte applicera ditt eget uttalande på dej själv alltså: "Man kan undvika uppenbara riskbeteenden. Du verkar helt jävla dum i huvudet, och sådana som dig är det inte underligt att det sker olyckor med."
Citera
2014-05-22, 07:08
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du vill inte applicera ditt eget uttalande på dej själv alltså: "Man kan undvika uppenbara riskbeteenden. Du verkar helt jävla dum i huvudet, och sådana som dig är det inte underligt att det sker olyckor med."

Du kanske har en lösning på problemet?
Även om du är dum i huvudet.
Citera
2014-05-22, 07:13
Medlem
Citat:
Du kanske har en lösning på problemet?
Även om du är dum i huvudet.
Lösningen är lika enkel för dej och andra män som den är för kvinnor: sluta vara dum i huvudet och sluta med ditt uppenbara riskbeteende.
Citera
2014-05-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Lösningen är lika enkel för dej och andra män som den är för kvinnor: sluta vara dum i huvudet och sluta med ditt uppenbara riskbeteende.

Varför tycker du att kvinnor är dumma i huvudet? Är du en kvinnohatare.
Citera
2014-05-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Varför tycker du att kvinnor är dumma i huvudet? Är du en kvinnohatare.
Nehej, det kanske bara är män som är dumma i huvudet när de utsätter sej för risker. Eller?
Citera
2014-05-22, 19:37
Medlem
Du håller alltså inte med om att kvinnor som befinner sig på fel plats vid fel tid och blir våldtagna skulle vara dumma i huvudet.

Hade de kanske bara oturen att råka på en våldtäktsman, eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in