2014-05-21, 22:52
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag undrade över ditt risktagande i Sverige....

Vi kvinnor i Sverige går ju faktiskt inte genom något Sydamerikanskt slum eller någon kåkstad i Sydafrika...

Nej, jag vet. Och du har blivit våldtagen eller?

Det känns som en utopi. Förutom att du passerat bäst-före-datum känns det jäkligt märkligt att en krigare som dig skulle hamna i den situationen.
Citera
2014-05-21, 22:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nej, jag vet. Och du har blivit våldtagen eller?

Det känns som en utopi. Förutom att du passerat bäst-före-datum känns det jäkligt märkligt att en krigare som dig skulle hamna i den situationen.
Att bli våldtagen är inget mått på hur attraktiv en kvinna är ... Är du verkligen så bakom så du trodde att våldtäktsmän är några kvalitetsmätare?

Våldtagen blir man för att man har oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle och då råkar på en eller flera sjuka individer...

Något "bäst före datum" på våldtäktsoffer finns faktiskt inte - vore det så väl så skulle pensionärer gå trygga .. vilket inte ens de gör...

Jag noterar att du inte besvarar frågan i alla fall .. och får väl utgå ifrån att du inte vidtar några särskilda åtgärder när du är i Sverige - trots att rån begås också här. Samt att ditt beteende utomlands inte på något sätt påverkar risken för att rånas i Sverige..
Citera
2014-05-21, 23:26
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Att bli våldtagen är inget mått på hur attraktiv en kvinna är ... Är du verkligen så bakom så du trodde att våldtäktsmän är några kvalitetsmätare?

Våldtagen blir man för att man har oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle och då råkar på en eller flera sjuka individer...

Något "bäst före datum" på våldtäktsoffer finns faktiskt inte - vore det så väl så skulle pensionärer gå trygga .. vilket inte ens de gör...

Jag noterar att du inte besvarar frågan i alla fall .. och får väl utgå ifrån att du inte vidtar några särskilda åtgärder när du är i Sverige - trots att rån begås också här. Samt att ditt beteende utomlands inte på något sätt påverkar risken för att rånas i Sverige..
Det fetade säger allt, förutom att du som individ kan välja vilka platser du besöker
Citera
2014-05-21, 23:36
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Du rör dig alltså i områden du inte har kännedom om. Är inte det ett uppenbart riskbeteende? Är du helt jävla dum i huvudet?

Jag skriver här, jag lever, jag har inte blivit våldtagen. Jag ser det som ett bevis på att jag trots att jag tagit många risker i mitt liv ändå kalkylerat väl. Och haft tur. Det är ni som är dumma i huvudet, jag kunde ha haft otur och knäckt ryggen under en bergsbestigmimg, men jag har klarat mig och skyller varken berget eller mänskliga avskum skyldiga till de som strök med.
Citera
2014-05-21, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det fetade säger allt, förutom att du som individ kan välja vilka platser du besöker
Ja, men du kan inte välja bort risken för våldtäkt om du inte låser in dig och vägrar släppa in någon annan människa....
Citera
2014-05-21, 23:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag skriver här, jag lever, jag har inte blivit våldtagen. Jag ser det som ett bevis på att jag trots att jag tagit många risker i mitt liv ändå kalkylerat väl. Och haft tur. Det är ni som är dumma i huvudet, jag kunde ha haft otur och knäckt ryggen under en bergsbestigmimg, men jag har klarat mig och skyller varken berget eller mänskliga avskum skyldiga till de som strök med.
Nej, du har inte kalkylerat väl eftersom du uppenbarligen utsatt dig risken att och blivit rånad flertalet gånger...

Citat:
I Sydamerika brukar jag ha lite växelpengar i fickan när jag rör mig i områden jag inte har kännedom om. Ibland kommer det fram lite småglin och kräver att jag lämnar över alla mina värdesaker. Ger man dem lite växel slipper man i regel bli pistolhotad av deras betydligt äldre och extremt hotfullare kamrater.

Tur kan man väl säga att du haft eftersom du ännu inte träffat på rånaren som blir förbannad över småpengarna och skjuter ner dig därför....

Man kan också konstatera att du - till skillnad från vad du kräver av kvinnor - helt tydligt inte valt att isolera dig och sluta leva för att undgå brott..
Citera
2014-05-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ja, men du kan inte välja bort risken för våldtäkt om du inte låser in dig och vägrar släppa in någon annan människa....

Man kan avstå från att försätta sig själv i onödigt riskfyllda situationer, och med det menar jag inte att en kvinna med bar överkropp och/eller kort kjol springandes på bakgator i Tensta klockan 2 på natten får skylla sig själv om hon blir våldtagen men visst fan var hon korkad som gjorde det.

Feministiskt gaphalsande om att man ska kunna klä sig och bete sig hur man vill, med vilka man vill och när man vill hjälper inte situationen.
Visst ska man kunna bete sig och klä sig hur man vill men nu ser inte verkligheten ut på det viset och hade feminister även förmedlat verkligheten så hade det inte varit något problem, men vi vet ju att feminister inte sysslar med verklighet.
Citera
2014-05-22, 00:05
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nej, du har inte kalkylerat väl eftersom du uppenbarligen utsatt dig risken att och blivit rånad flertalet gånger...

Tur kan man väl säga att du haft eftersom du ännu inte träffat på rånaren som blir förbannad över småpengarna och skjuter ner dig därför....

Man kan också konstatera att du - till skillnad från vad du kräver av kvinnor - helt tydligt inte valt att isolera dig och sluta leva för att undgå brott..
Och vad vill du göra åt problemet, jag är idel öra
Citera
2014-05-22, 00:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Man kan avstå från att försätta sig själv i onödigt riskfyllda situationer, och med det menar jag inte att en kvinna med bar överkropp och/eller kort kjol springandes på bakgator i Tensta klockan 2 på natten får skylla sig själv om hon blir våldtagen men visst fan var hon korkad som gjorde det.

Feministiskt gaphalsande om att man ska kunna klä sig och bete sig hur man vill, med vilka man vill och när man vill hjälper inte situationen.
Visst ska man kunna bete sig och klä sig hur man vill men nu ser inte verkligheten ut på det viset och hade feminister även förmedlat verkligheten så hade det inte varit något problem, men vi vet ju att feminister inte sysslar med verklighet.
Verkligheten är att det är en mycket låg risk för överfallsvåldtäkt i Sverige faktiskt.

Citat:
Och vad vill du göra åt problemet, jag är idel öra
Inte hjälper det att skuldbelägga offer i alla fall....
Citera
2014-05-22, 00:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Verkligheten är att det är en mycket låg risk för överfallsvåldtäkt i Sverige faktiskt.

Inte hjälper det att skuldbelägga offer i alla fall....

Såklart inte, herrejesus du missförstår mig totalt. Vad hade de hundratals flickor som blev bortrövade av BokoHarem för val annat än att infinna sig i skolan?
Jag hatar verkligen övergrepp, stora som små,men jag är realist och inser att de förekommer. Presentera en lösning och jag kommer att skölja över dig med pengar.
Citera
2014-05-22, 00:19
Medlem
Unniis avatar
Idag är de ju en stor risk att klä sig utmanande. Eftersom det är en spn hemsk upplevelse som kan förstöra ens liv, borde man inte som tjej öka risken. Det är aldrig rätt till att våldta! Men om man vet vad som KAN hända kan man ju undvika att det ska ske.
Samma som att tjejer gnäller på qtt killar stirrar på hennes uringning. Det är inte okej att göra så. Men om hon klär sig så tuttarna syns kommer hon antagligen få några blickar.
Jag själv klär mej ALDRIG med uringat eller utmanande. Men samtidigt kan det hända mej också. Så egentligen spelar klädsel ingen roll men man borde ju minska riskerna när man vet vad som kan ske !

Dubbelmoral kanske, men jag ser typ från båda hållen. Det är inte okej nånsin, men man kan undvika att något händer.
Är själv tjej och har en grund till varför jag tycker både och..
Citera
2014-05-22, 00:20
Medlem
Citat:

Även en låg risk kan minskas ytterligare, speciellt när konsekvensen är så pass allvarlig.
Men det är väl individuellt hur man riskbedömer och sedan avväger fördelarna kontra nackdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in