2014-05-12, 16:51
Medlem
Maximuss avatar
Nu verkar dom har ändrat så man måste se fyra reklamsnuttar. Kommer bli lite störande när man är på ställen med taskigt nät. Dom borde ha gett nåt tillbaka också tex 3 timmars surf eller nåt sånt.
Citera
2014-05-12, 18:37
Medlem
crippas avatar
Jag förstår att en del har lyckats få kort. Trovärdigheten för den här tjänsten/företaget är på väg ner i ett slukhål. Dels är det tydligen mycket störningar, men det verkar som om kortutdelningen har avstannat helt.
Citera
2014-05-12, 18:50
Medlem
Maximuss avatar
Hittade detta på deras FB: " vi har ändrat till 4 reklamer för att Wifog är populärt även hos annonsörerna. Vi hoppas att du fortfarande gillar det vi gör och att de 15-20 sekunderna extra är värt det för att surfa gratis! Självklart hoppas vi också på att kunna utöka antalet MB i framtiden och även möjlighet att fylla på flera gånger."

Störningar just nu också...
Citera
2014-05-12, 18:58
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus
Nu verkar dom har ändrat så man måste se fyra reklamsnuttar. Kommer bli lite störande när man är på ställen med taskigt nät. Dom borde ha gett nåt tillbaka också tex 3 timmars surf eller nåt sånt.

Ser hellre att dom ökar mängden, 100 megabyte flyger snabbt iväg.
Citera
2014-05-12, 20:38
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Jag förstår att en del har lyckats få kort. Trovärdigheten för den här tjänsten/företaget är på väg ner i ett slukhål. Dels är det tydligen mycket störningar, men det verkar som om kortutdelningen har avstannat helt.

Om man läser på deras hemsida står det klart och tydligt när nästa utskick sker
Citera
2014-05-12, 21:26
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:

Som samsung sa så står all information på deras hemsida, www.wifog.com
För mer frågor om deras utskick så hänvisar jag dig till deras kundtjänst. Men kan direkt redan nu säga att dem skickar SIM-korten i omgångar, och nästa gäng skickas ut i Juni.
Citera
2014-05-12, 22:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Det där är bara inbillning från din sida.
Har använt Wifog dagligen i nån månad nu, både till mycket samtal, SMS och surf och har aldrig stött på några problem annat än att ett samtal bröts en gång, annars har det funkat klockrent och jag är positivt överraskad då mina förväntningar var riktigt låga angående tjänsten.
Citera
2014-05-13, 00:52
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det där är bara inbillning från din sida.
Har använt Wifog dagligen i nån månad nu, både till mycket samtal, SMS och surf och har aldrig stött på några problem annat än att ett samtal bröts en gång, annars har det funkat klockrent och jag är positivt överraskad då mina förväntningar var riktigt låga angående tjänsten.
Kan bara instämma. För att vara en gratistjänst så fungerar det överraskande bra trots reklamavbrotten som måste finnas för att det ska vara genomförbart.
Citera
2014-05-13, 09:26
Medlem
Kasperskys avatar
WIFOG hade driftproblem i morse. Tjänsten känns inte helt stabil, läser man på deras Facebooksida så kan man se flera driftproblem som inträffat. Upprörda kunder har dem också fått. Men dessa störningar har inte stört mig i allafall, har kunnat surfa/ringa/sms:a helt problemfritt.
Men jag hoppas på en bättre app och en mer stabilare tjänst. För stabil är den inte ännu.
Citera
2014-05-21, 13:25
Medlem
SysGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag åkte iväg och köpte startpaketet idag, men får inte det där att funka med wifog. Det står bara ogiltigt simkort.

Lite sent, men svarar även för andras skull.
Modemet man skaffar måste fungera med operatören "Tre". Det är den operatören som Wifog använder sig av. Donglar som är låsta till andra operatörer fungerar alltså inte med Wifog.

(Såvida inte wifog börjat leverera SIM-kort från andra operatörer också. Kolla upp vilken operatör SIM-kortet är bunden till)
Citera
2014-05-22, 19:32
Medlem
KavliBaconosts avatar
Använder Wifog på stället jag bor på veckorna för att jag inte har cashen att använda nåt annat. Brukar kolla på streams en del, även fast jag då streamar i låg kvalite så får jag kolla på nya ads uppskattningsvis var 20:e minut, more or less. Ska det verkligen vara så?

Dessutom får jag bara upp så jag kan se reklamen på inkognitoläge, inte i vanliga chrome som jag använder, jag kan också kolla på iphonen om jag ansluter till wi-fiet på den.
Citera
2014-05-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Använder Wifog på stället jag bor på veckorna för att jag inte har cashen att använda nåt annat. Brukar kolla på streams en del, även fast jag då streamar i låg kvalite så får jag kolla på nya ads uppskattningsvis var 20:e minut, more or less. Ska det verkligen vara så?

Dessutom får jag bara upp så jag kan se reklamen på inkognitoläge, inte i vanliga chrome som jag använder, jag kan också kolla på iphonen om jag ansluter till wi-fiet på den.

var 20e minut låter jättebra med tanke på att det är 100mb man får. Streaming och nedladdning är största faran. Flashback tex tar inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in