2014-03-20, 09:52
Medlem
qrizzes avatar
Många gånger har jag märkt att man får meddelandet ansluter... När man ska se på reklamfilmerna.
Det jag har löst det då är att gå tillbaka. Vänta några sekunder och sedan testa igen.

Har märkt att ifall man enbart klickar för att se reklamfilmerna så får man 20 MB. Och då kan man se på reklamfilmerna.
Citera
2014-03-20, 10:31
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Många gånger har jag märkt att man får meddelandet ansluter... När man ska se på reklamfilmerna.
Det jag har löst det då är att gå tillbaka. Vänta några sekunder och sedan testa igen.

Har märkt att ifall man enbart klickar för att se reklamfilmerna så får man 20 MB. Och då kan man se på reklamfilmerna.

Ja, reklamen går oftast inte helt felfritt. Man måste ofta börja om.
Citera
2014-03-20, 15:27
Medlem
SysGhosts avatar
Som med en del andra, har jag till slut fått mitt SIM-kort.
Hade ett 3G USB-modem från Tre liggandes. Visserligen operatörslåst till Tre, men passade utmärkt då Wifog använder sig av just Tre.

Så mitt tips till er som vill ha ett billigt 3G-modem:
Köp ett kontant-paket med 3G-modem från Tre. Tror det kostar 199 kronor eller något i den stilen. Som grädde på moset får man några hundra megabyte att surfa för.

Tjänsten verkar fungera något sånär bra, och jag har redan skrivit ett "autoplay-script" till reklamportalen så jag kan lämna datorn åt sitt öde medans reklamfilmerna går. (Sitter själv under Linux, så jag kan inte konvertera det till Windows tyvärr)

Tips till er som använder någon form av ad-blocker:
Tillåt *.wifog.com att visa reklam. Annars fungerar det inte.
Lägg till följande rad i undantagsreglerna: (Fungerar bl.a. med AdBlock Plus / ABP )
Kod:
@@||wifog.com^$document
Citera
2014-03-20, 16:45
Medlem
Somecoolnames avatar
3 kontant med 3g dongel kostar 99kr på Kjell o company =)
Citera
2014-03-20, 18:29
Medlem
Låter billigt.
Precis vad jag letade efter igår men hittade donglar för 399 och uppåt.
Tackar för tips
Citera
2014-03-20, 18:57
Medlem
hakanthebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
3 kontant med 3g dongel kostar 99kr på Kjell o company =)

79,90 just nu hos Kjell
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/mobilt-bredband/startpaket/3-kontant-bredband-startpaket-p94800
Citera
2014-03-20, 20:01
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysGhost
Så mitt tips till er som vill ha ett billigt 3G-modem:
Köp ett kontant-paket med 3G-modem från Tre. Tror det kostar 199 kronor eller något i den stilen. Som grädde på moset får man några hundra megabyte att surfa för.
Låter ju trevligt, särskilt för bara 80 pix.
Men vad tjänar man på att ha ett USB-modem jämfört med att – som jag gör idag – köra blåtands-tethering på ajfånen som min knädator kan ansluta till trådlöst? Fart kanske? Men den begränsas väl tillräckligt av Wifogs mediokra bandbredd.
Citera
2014-03-21, 17:36
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Låter ju trevligt, särskilt för bara 80 pix.
Men vad tjänar man på att ha ett USB-modem jämfört med att – som jag gör idag – köra blåtands-tethering på ajfånen som min knädator kan ansluta till trådlöst? Fart kanske? Men den begränsas väl tillräckligt av Wifogs mediokra bandbredd.

Du kan slippa att dra batteri från telefonen. Ev. Kanske tom bättre täckning.
Citera
2014-03-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakantheb
79,90 just nu hos Kjell
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/mobilt-bredband/startpaket/3-kontant-bredband-startpaket-p94800

Funkar det där med wifog på en laptop då?
Jag trodde att man var tvungen att ha en surfplatta. Man måste ju ladda ner wifog-appen för att få det att funka som jag förstått det hela.
Citera
2014-03-23, 12:23
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag trodde att man var tvungen att ha en surfplatta. Man måste ju ladda ner wifog-appen för att få det att funka som jag förstått det hela.

Nej.... När surftiden eller MB har tagit slut så hamnar man på en sida som heter ads.prod.wifog.com där man kan se reklamfilmen. Sedan när det är klart så är det bara att surfa vidare
Citera
2014-03-23, 13:06
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vi gick igenom tester av att köra reklamen på laptop för några sidor sedan, och det funkar hyfsat beroende på browser.

Jag körde några månader på min ifån utan appen, eftersom jag hade för gammalt system för den – iOS 5.1, när den kräver iOS 6.
Skillnaden är att du får köra reklamen i webbrowsern på luren istället. Det blir lite krångligare, eftersom du inte kan ladda förrän tiden eller megabyten gått ut. Dessutom måste du ladda reklamen på wifogs nät. Eftersom jag brukade ladda innan jag gick ut, så innebar det att jag fick stänga av min wifi på telefonen innan jag kunde se reklam. Nu med appen kör jag reklamen på wifi, innan jag går ut, eftersom det går snabbare.

Ingen större skillnad egentligen alltså, men det är smidigare med appen.
Citera
2014-03-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakantheb
79,90 just nu hos Kjell

Jag åkte iväg och köpte startpaketet idag, men får inte det där att funka med wifog. Det står bara ogiltigt simkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in