2014-05-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr.hoger
För att klargöra:

Skadad men inte död, http://www.ratsit.se/19790907-Mahdi_Selman_Goteborg/HnFe1gpyXzBed9Ki6zYjrN2bon3U2Q9KinIGxLDah6s
Död, http://www.ratsit.se/19841210-Mohammad_Selman_Hisings_Backa/mhGpqLkywBsM6EDvvFKf2tR1bJFwHtrD-fWM0iisAgg
Lever, http://www.ratsit.se/19851209-Mahmoud_Selman_Goteborg/fGgfwyuiHVqom6CQaEG1S0_EUeuYmrFhwz9X1GJEbnk

Snurresnorr, utan att veta borde det vara den som jag benämnt som "lever" tidigare i tråden som blev gripen idag.
Någon som vet om han bor på adressen han är skriven på, som är arendalsgård, dvs den som det var stort bråk om. Eller om han bor i backa/brunnsbo?
Citera
2014-05-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddafucker
Vilken mindre liga i biskop? Det finns ingen förutom friskisgänget som är nerknarkade och kan i princip inte göra en enda bra affär för dom röker upp allt spliff själva
Vilken tror du jag menar? Den som krigar mot den liga som är lierad med Backa. Det står 3-1 nu väl
Citera
2014-05-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vilken tror du jag menar? Den som krigar mot den liga som är lierad med Backa. Det står 3-1 nu väl
Jag skulle säga schack matt snarare än 3-1.

10-talet vittne och inga gripna.
Yngsta broden som ska ha hämnd gripen.
Tror polistrycket är väldigt högt nu..
Citera
2014-05-22, 18:50
Medlem
Balkan-Kings avatar
Folk er roliga når dom pråter om Backa och Biskop konstellationer. Ingen i tråden vet vem som hade skjutit mot Selman brødre. De er kirminelle som skjuter mot hinanden pga pengar, makt och revir, skottdådet behøver slet ikke være relateret til såkaldt Biskop gänget (som består for det meste af pårøkte tonåringer och litte ældre småkriminelle). Svaret finns i ubetalt skuld eller forsøg på afpresning. Glöm alt om den sexglade svenske brud som liggar rundt med alla.
Citera
2014-05-22, 21:42
Medlem
De går inte så bra för trion nu.....en på sjukan, en på häktet, o en 2 meter under jord......
Citera
2014-05-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSnor
Vilken bror är gripen nu?
Dom var väl tre bröder, den som dog, den som blev skadad och ytterligare en.

http://www.expressen.se/gt/skjutne-gangledarens-bror-gripen-av-polisen/

Ska vara den döde tydligen.
Citera
2014-05-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSnor
Vilken bror är gripen nu?
Dom var väl tre bröder, den som dog, den som blev skadad och ytterligare en.

http://www.expressen.se/gt/skjutne-gangledarens-bror-gripen-av-polisen/

Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Ska vara den döde tydligen.

Menar du verkligen att de gripit den döde?

Nu skrev ju expressen att det var en bror till honom (den döde) och frågan var, vilken av bröderna.
Citera
2014-05-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Menar du verkligen att de gripit den döde?

Nu skrev ju expressen att det var en bror till honom (den döde) och frågan var, vilken av bröderna.
Det är Mahmoud som är gripen. Den yngste
Citera
2014-05-22, 23:32
Medlem
SnurreSnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr.hoger
Snurresnorr, utan att veta borde det vara den som jag benämnt som "lever" tidigare i tråden som blev gripen idag.
Någon som vet om han bor på adressen han är skriven på, som är arendalsgård, dvs den som det var stort bråk om. Eller om han bor i backa/brunnsbo?
SJälvklart är det ju inte den döde som är gripen. Så pass smarta trodde jag de flesta här var att den snubben kunde avskrivas direkt.

Men det finns två bröder kvar. Eftersom ingen har klarlagt skadeläget på den som blev skjuten är det väl inte självklart att han ligger kvar på sjukhus, eller?
Så sent som för några månader sedan var den en snubbe som blev skjuten på Friskväderstorget som bara någon dag eller två var ute igen. Han blev sedan gripen för vapenbrott. Kanske inte så konstigt att man frågor vem av de två kvarvarande bröderna som blivit gripen.

Är det Mah*oud som är skriven ute i Arendal verkar det troligt att han även bor där eftersom han hade gömt vapen i terrängen enligt polisen. Visst kan man gömma vapen lite här och där. Men ute i Arendal är det betydligt lättare än i Backaområdet.

Blir han häktad och fälld lär det kanske dröja ett tag innan det utkrävs hämd. Någon som vet hur stort hämndbegäret är hos den äldre brodern är som blev skjuten?
Kanske vi kan förvänta oss en "pangsommar" även i år. Det lär väl vara ett gäng med snubbar som kommer ut nu under våren/sommaren som suttit ett tag nu.
Citera
2014-05-23, 04:04
Bannlyst
Dessa idioter tjänar inget på att mörda varandra, det enda man får är den nya generationen som ser upp till dessa och fortsätter med samma elände. Det finns andra som tjänar gott och gömmer sig under radarn medans dessa skapar något som kommer att likna gängen i U.S.A.
Citera
2014-05-23, 04:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Skall du räkna ombyggda vapen så kan det ju vara vilken 45:a som helst.

Precis, och eftersom vi nu inte vet utan bara spekulerar i vilken vapentyp det är, så vore det troligaste och mest logiska att vi inte förhåller oss till ett ombyggt vapen/limited-specialutgåva, då de är mycket mera sällsynt.
Ergo borde vi förhålla oss till polisens teori om Mac 10 då det är den mest frekventa helautomatiska .45an.

Visst, de kan ju ha gått runt med en Thompson M1A1 med, men som sagt, hur stor är sannolikheten?

För övrigt tycker jag det är anmärkningsvärt när jag läste att polisen fann en Glock 10mm. Auto i fhp. som länkats. De är ganska ovanliga.
Citera
2014-05-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
För övrigt tycker jag det är anmärkningsvärt när jag läste att polisen fann en Glock 10mm. Auto i fhp. som länkats. De är ganska ovanliga.

Vad ser du denna länk och vilken fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in