2014-05-21, 00:20
Medlem
han fick småka på sin egen medicin.......
Citera
2014-05-21, 01:27
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Vilka är det som brukar vara vid Stig Center/Hotellet i Hisings Backa?Såg samma ansikten dag efter dag i ca 2 veckor.Vilka tillhör de?

Kan ( vågar/vill ? ) du utveckla detta närmare??

Someone must have golat var target befanns sig och when.
Om han inte hade regular vanor som kartlagts noga av pro.
I så fall är din obs vid Stig Center/Hotel very hot!!

De hade ju inte gun silencer so ngn must obsat ngt i samband med salvan.
Visitors i lokalen of course men också andra ute i area.

Eller har dessa guys så mkt power att ingen vågar??
In that case is the suburbs lost territory.
Citera
2014-05-21, 02:11
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Bra fråga, vem är Judas

Bra fråga, säkert någon i eller utanför lokalen som har tipsat, kanske han lämnade lokalen strax innan mordet? Är det en inhyrd mördare, har han säkert fått en bra beskrivning av hur BO såg ut och var klädd. Ex. vita adidasskor, jeans, blå tröja, rosa keps eller hur han nu var klädd. Han kan ju inte komma in i lokalen och inte vara säker på vem han skulle skjuta.

Andra alternativet är att mördaren visste mycket väl vem BO var, har träffat honom och kunde lätt känna igen honom.

Sen undrar jag varför de kallar området för Backa röd? Har aldrig hört namnet nämnas förr, jag är född i GBG och har även bott i Backa många år. Hur som helst är det ett ställe jag unviker. Är det för att ge området en bättre klang?

Så här beskriver Poseidon som har de flesta husen området:

http://poseidon.goteborg.se/sv/Sok-ledigt/Bostadsomraden/Backa/
Citera
2014-05-21, 05:42
Medlem
SnurreSnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Sen undrar jag varför de kallar området för Backa röd? Har aldrig hört namnet nämnas förr, jag är född i GBG och har även bott i Backa många år.
Det kallas Backa Röd och har alltid gjort det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Backa_R%C3%B6d
Detta för att skilja de olika delarna i Backa. Du har Backa Röd, Blå staden, Backadalen, Backa Bällskär, Åketorp med mer. Hisings-Backa som är det egentliga namnet på Backa är en väldigt stor stadsdel och därför finns det en uppdelning i mindre delar.

Troligen kommer även detta mord och skjutning att förbli ouppklarat. Polisen idag är bara fjantar och klarar inte av att fånga annat än fartsyndare och småtjuvar som dom tar på bar gärning. Har dom tur får dom hjälp från allmänhet eller andra myndigheter och då klarar dom av att göra storre insatser och lösa en del brott. Dom säger att dom vet vilka som ligger bakom många av förra årets skjutningar men kan inte leda något i bevis vilket innebär att gärningsmännen går fria. Ända tills någon annan tar rättvisan i egna händer.

Med stor sannolikhet kommer även denna skjutning att förbli olöst. Men gärningsmännen är nog kända av de som fanns i lokalen och de funderar nog på hämnd. Ska vi gissa att det kommer att pangas mycket i sommar och att polisen kommer att stå maktlösa som förra året. Trots riktade insatser och massor med folk. Ett problem hos polisen idag överlag är att många erfarna har slutat eller bytt tjänst. De som kommit ut från polishögskolorna är många som inte borde fått bli poliser. Många skulle för 5-10 år sedan inte klarat kraven för att bli antagna. Det var såna som fick bli väktare och ordningsvakter. Nu sitter dom i blå-vit-gula bilar, svingar batong och är allmänt kaxiga. Men så löser man inga brott.
Citera
2014-05-21, 08:01
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Och hur fan tror du han betala tillbaks dessa nu.

Eventuellt om dödsboet innehåller några tillgångar. Men ett sådant drägg kan ju inte äga något ärligt.
Citera
2014-05-21, 08:04
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Nä det var inte bandidos, däremot skedde ett annat mord på oasen på en som hade anknytningar till bandidos, tror dock att det var x-team, han kallades väl för zigge nåt. Däremot var brödernas bror inblandad i bandidos. Mordet på oasen på bröderna var nog mer revirpinkande mellan syrianer.
Annars håller jag med om att det finns likheter, tycker även att det är djäkligt märkligt ställe att knäppa någon inne i en befolkad lokal. Borde väl vara säkrare att knäppa honom ute i det fria.

Ang knäppa folk på tex öppen gata så är det ju en grej blattarna fått från Gudfadern och maffian. Dom vill ju så gärna likna dem.
Citera
2014-05-21, 09:35
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas47
Det stod nått om att det användes 45acp då misstog jag det, Och glock finns visst i full auto i 45 acp med selector switch. kolla upp det innan du filosoferar.
och var får du tag i ett 30 mag till en Glock 21?
Skall du räkna ombyggda vapen så kan det ju vara vilken 45:a som helst.
Citera
2014-05-21, 10:32
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Jodå det finns magasin för 30 skott ACP till mac-10. Annars tror jag originalet är 19x9mm.

nä asså jag menade till glocken klart mac-10 finns i 30 mag
Citera
2014-05-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Jodå det finns magasin för 30 skott ACP till mac-10. Annars tror jag originalet är 19x9mm.
storre skillnad pa .45 och 9mm an man kan tro
9mm gar inte igenom en vat skjorta pa 50 meter
fattar inte att man ens tillverkar ett sa litet vapen med .45
slar till ratt hart bade bakat och uppat tom med ett skott
30 med .45 kanske ar mycket farligt for allmanheten, och tom en ovan skytt
kan nog chocka en hel del, ville kanske avskracka hamd
nagon som vet, tror .45 kan ga igenom tunnare vaggar
undrar varfor det inte finns nagot signalment?
Senast redigerad av buckan 2014-05-21 kl. 11:24.
Citera
2014-05-21, 12:34
Medlem
Brukade han besök den lokal som det skedde i eller blev han lurad att komma dit , ett märkligt väl av GM att skjuta där med vittnen och allt ,iskallt eller skedde det i panik , att han visste vem som var målet är nog rätt tydligt ,
Citera
2014-05-21, 12:58
Avstängd
vera.os avatar
[quote=buckan|
9mm gar inte igenom en vat skjorta pa 50 meter
[/QUOTE]

Jag skulle vilja se dig ta emot en 9 mm på 50 meter med en våt skjorta!
En 9 mm kula dödar upp till 300 meter!

Ett test i USA visade att kulan penetrerade en militär stålhjälm på 120 m

http://sv.wikipedia.org/wiki/Luger_P08
Senast redigerad av vera.o 2014-05-21 kl. 13:04.
Citera
2014-05-21, 13:26
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Jag skulle vilja se dig ta emot en 9 mm på 50 meter med en våt skjorta!
En 9 mm kula dödar upp till 300 meter!

Ett test i USA visade att kulan penetrerade en militär stålhjälm på 120 m

http://sv.wikipedia.org/wiki/Luger_P08

duktiga ni är på att googla er fram till info om vapen och ammunition fast lite off topic eller?

mötte ett "härligt" gäng brosccchor igår i Brunnsbo bakom kundparkeringen (mot skolan).. dom pratade högt om blod, hämnd, "vi klipper dom direkt" kom igen jalla vi åker..etc etc
..så vet "man"? vågar "man"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in