Citat:
Ursprungligen postat av
PremiumBananas
Jag skulle vilja göra om lite i badrummet och personen i fråga innan mig har skruvat upp massa idiotsaker i väggen (som är kaklad) som jag vill ha bort. Frågan är, hur löser jag det bäst med de hål som blir? Det borde väl endera gå att:
1. Typ spackla igen det, och behandla det på något vis så det ser någorlunda ok ut, men det kommer ju alltid se lite fult ut misstänker jag?
2. Byta ut de kakelskivor som är borrade i mot nya? Funkar det att ta bort en kakelskiva mitt bland alla andra och ersätta den? Givet att man öht hittar en med rätt nyans/dimensioner...
finns något bättre alternativ?
Att spackla igen det låter onödigt. Är det borrat i kaklet eller i fogen? Hur som helst så åk till en kakelbutik och köp silikon som matchar färgmässigt. Det finns alla möjliga färger att välja mellan, inte bara grått som någon skrivit tidigare. Att ta bort kakelplattor får du inte göra.
Vi är ett litet företag och vi har rosa, blå, grön, vit, beige, svart och alla möjliga färger.
Om det är borrat i en fog så dra i silikon, sen kan du köpa fog i samma färg och blanda och dra över hålet. Personligen tror jag att det är lite onödigt när silikonutbudet är såpass stort, du bör finna en färg som matchar bra.