2014-05-22, 15:47
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
r vl bra att mussarna ker ner och sjlvrensar sig en aning!
Citera
2014-05-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chefgusteau
Assad-regimen r helt frfrlig och det r helt sjukt att inte omvrlden ingriper och styr upp. Jag mste erknna att jag inte alls tycker det r s konstigt att unga grabbar som knner empati fr Syriens folk bestmmer sig fr att ka ner och hjlpa till, precis som jag vill tro att jag sjlv hade gjort (frmodligen hade jag varit fr feg) om ett folk jag kunde identifiera mig med blev angripet p samma stt, exempelvis Norge eller Danmark.

Kanske fr att alternativet r skrikande Al-Quaida jihadister som skr huvudet av civila p fritiden.
Assad-regimen r inga nglar men inte ens en brkdel s illa som propagandan framstller dem.
Citera
2014-05-22, 17:03
Medlem
Joe Blows avatar
Varfr hr man aldrig svenska frldrar som htskt och aggressivt beskyller staten och samhllet d deras barn hamnar snett i tillvaron? r det fr att dom vet att dom r usla frldrar som totalt misslyckats i sin uppfostrande roll? Att den tanken skulle sl ner i skallen p en stolt och frnekande arab r ej att frvnta sig.
Citera
2014-05-22, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
r vl bra att mussarna ker ner och sjlvrensar sig en aning!

Ja, Sverige sparade atskilliga miljoner pa att han dodades i sitt alldeles egna lilla "jihad".

Inte bara sparade pengar pa honom utan aven hans (blivande) fru importerad direkt ifran MENA-land.

Sen hade det blivit tillokning av socialbridrags-parasiter ocksa. Ska vi gissa att Sverige sparat 50 miljoner som kan anvandas till battre saker an att foda dessa hemska individer. Fy f*n att vi tvingas ta emot dessa otacksamma utsugare!

SD 2014!
Citera
2014-05-22, 18:43
Medlem
LondonGrads avatar
17 r hade allts frldrarna till odugligen bott i Sverige. Och bttre svenska n s dr hade de allts inte lrt sig. Ja jvlar, det r ju tur att de rddar pensionerna i alla fall, eller ngot snt var det vl Ullenhag sa.
Citera
2014-05-22, 19:54
Medlem
r0nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Var han mulatt? Hans morsa verkade ha ganska ljus hy medan pappan var helt mrk. Frekommer det att typ en somalier gifter sig med en arabisk kvinna?
Vldigt vanligt. Mnga somalier, eritreaner och etiopier har arabiskt blod i sig.
Citera
2014-05-22, 20:53
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Frgan r om "folk" verkligen tycker synd om familjen.. Vad SVT och twittervnstern vill framhva och vad folket verkligen tycker behver ndvndigtvis inte stmma verens. Tror mnga som inte var det minsta negativa till islam innan blev "islamofober" efter grdagens program.
Vilket r personerna som bestmmer vad "folk" ska tycka, det vill sga de mnniskor som inte kan tnka sjlva - majoriteten av alla svenskar, med andra ord. Jag har frvisso enbart pratat med ett ftal personer angende programmet, och de flesta tycktes se Bilal som ett offer.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det r med den nya sekulariserade svenska statsreligionen som med mer dogmatisk islam: det finns inget rum fr tvivel, samt n mindre fr sanningen.
Helt rtt.
Citera
2014-05-22, 21:07
Medlem
Weaboos avatar
Ok, sg programmet nyss och har ett par synpunkter.
Det psts flera gnger att endast en minoritet delar dessa radikala sikterna, men det r tvrt om. Det r majoriteten som delar dessa radikala sikter, detta r verkligheten och man kan ej springa ifrn den. Det mrks nr man bland annat frsker f en kommentar av muslimerna frn moskerna som var inblandade.

"Om man brinner fr islam, ska man specifikt utrota dem som frrder islam." Detta citatet kommer allts frn en person som ska "motverka radikalisering av islamism", r inte detta motsgande?

Varfr hade man ens en "ceremoni" i skolan fr terroristen?

Mina frslag p hur man kan tgrda dessa problemen r att stoppa all bidrag till mosker som uppmuntrat personer att gra en jihad, hyllat terrorister eller arrangerat mten med radikala islamister. Dessutom ska man kartlgga de som ker utomlands fr att kriga, bannlysa terrorister frn Europa, samt som nmndes i avsnittet att kriminalisera medverkan i terrortrning.
Citera
2014-05-23, 00:01
Medlem
"Om man brinner fr islam, ska man specifikt utrota dem som frrder islam." Detta citatet kommer allts frn en person som ska "motverka radikalisering av islamism", r inte detta motsgande?"

Reagerade lika som dig p detta.
Men fr att frst vad mannen menade med frrda Islam s mste man frst hur Islamtroende ska agera mot "kufar"(Icketroende/feltroende) Det r var muslims plikt att ljuga/spela charader om sanningen inte gynnar Islam. Att utva Jihad i en situation dr Islam fortfarande r i starkt numerrt underlge gagnar inte Islam ty de kan inte vinna slaget innan de r tillrckligt mnga. S tills dess dom genom kontroll ver livmodern frkat sig och kommit till en majoritet i ett land r det inte lmpligt att sanningen och det slutliga mlet fr Islam uttrycks d detta skulle skapa skarpa motsttningar emot de som utvar Islams lror.

Det hr klippet kan ge en viss inblick i hur det kan vara.
https://www.youtube.com/watch?v=ERou_Q5l9Gw
Mycket i historien talar fr att det r s hr det fungerar.
Citera
2014-05-23, 00:06
Medlem
Hitsvilles avatar
"Det r bttre att g i moskn som normala ungdomar". Ja jsses..

Darwin Awards har stndig nominering och Bilal aka. Abu Ismail r inte en av vinnarna.
Citera
2014-05-23, 00:07
Medlem
mr.chongs avatar
Som jag sagt tidigare.. religion r ngot av det farligaste som finns..och d menar speciellt de muslimaska grupper som anvnder sin religion till att uppmuntrar till terrorism och mord p helt oskyldiga mnniskor..
Frstr inte hur hottentottarna kan luras att tro att man skulle kommer till himmelen genom terrordd mot civila? Snarare fr dom skyffla kol p nn varmare plats i s fall..
Sen sitter deras arabiska terroledare och smygrunkar till bilderna av deras handlingar p tv..och skrattar fr sig sjlv. sjuka jvlar!!!
Citera
2014-05-23, 00:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Han var tv r nr han kom hit.

ven om han vore fdd hr s sg han inte sig sjlv som svensk, ingen ser honom som svensk och han skulle aldrig kunna bli svensk.
S vi ska allts brja terroriststmpla 2-ringar? Hur mycket har det brunnit i proppskpet hos FB:s SD-riddare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in