2014-05-21, 22:37
Medlem
RogerRogers avatar
I vissa sammanhang vill inte medierna kännas vid ordet svensk, men i det här programmet användes ordet titt som tätt, trots att det var mycket svårt att upptäcka några tongivande svenska aspekter på ämnet. Varför inte istället säga att det är män som åker ner och krigar? Män används ju väldigt ofta i andra sammanhang, så varför inte här. Vill man verkligen tänka utanför boxen, skulle man helt enkelt kunna nöja sig med att säga muslimer eller islamister.
Citera
2014-05-21, 22:37
Medlem
Försvarets expert.

-Det här är en fruktansvärd tragedi.

Hur kan man tycka så när en djupt troende åker till ett annat land för att kriga och döda andra av annan tro. Är ju förjävla bra han dog istället för att han döda oskyldiga svenskar här.
Citera
2014-05-21, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Jag vill bli informerad när jag ser på UG när dom säger att missbrukare inte kan behålla en lägenhet eller dom tar upp folk som blir lurade på Blocket när en ny iphone kostar 3000 kr. Så är det gamla nyheter
Precis som detta vem har inte hört om alla som fått uppehållstillstånd för att sedan fara (hem) där söker dom en fru eller krigar är väl det lika illa och vi sponsrar denna SKIT. Jag skrattar så klart, vad kan jag annat göra?

Hur många araber är det inte som säger att dom slängt passet men lovar att dom är från Syrien?

Jag undrar vad Svenskafreds

http://www.svenskafreds.se/vapenexport

gillar att svenska socialen betalar för kulor i Syrien?

Jag vet inte vilka som håller med mig men jag känner bara hat ska vi svenska skattebetalare först betala för kulor sen är dom skjutna sårade sen kommer dom hem med posttraumatiska nojor.

Tilll sist ska vi betala när dom dödar hela familjen?

Hmm kan vi inte skita i att ta in dom, kan inte Finland ta några dom tar bara in 500 pers om året vi tar in 25 000?
Citera
2014-05-21, 22:43
Medlem
Vart är Sverige påväg??
Citera
2014-05-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerbrench
Vart är Sverige påväg??

Rika blir rikare & fattiga blir fattigare.

Tyvärr följer sverige efter USA i denna skrämmande utveckling.
Citera
2014-05-21, 22:50
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vi måste sluta ta hit dessa människor innan det smäller runt hörnet.

Det skjuts väl dagligen med illegala vapen i Malmö, Stockholm och Göteborg?

Men med tanke på hur många Polisen fångar skulle man kunna tro att det var lika lagligt som Jihad.
Citera
2014-05-21, 22:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppilong
Så först var han en kriminell kaozbabbe som härjade i förorten, för att sedan vid 18 års ålder gå med i Al Qaida. Har regeringen bara otur med vilka de beviljar uppehållstillstånd, eller vill de verkligen förstöra Sverige så snabbt det bara går?
Han är väl född i Sverige och således svensk medborgare. Varför dillar du om uppehållstillstånd?
Citera
2014-05-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Han är väl född i Sverige och således svensk medborgare. Varför dillar du om uppehållstillstånd?

Han var två år när han kom hit.

Även om han vore född här så såg han inte sig själv som svensk, ingen ser honom som svensk och han skulle aldrig kunna bli svensk.
Citera
2014-05-21, 23:08
Medlem
Finns ett aktivt konto på instagram där personer från Sverige befinner sig i Syrien just nu och de laddar upp videos/bilder på "svenskar" som är där och krigar/avlidit.

Bild på bilal lades upp på de kontot för 22 veckor sen..
Citera
2014-05-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
UG är normalt ett bra program men detta var bara g.a skåpmat, jag har aldrig mött en muslim som sagt Tack.

Tyvärr är det långt till valet i september men då kan man rösta bort Alliansen det är dom som har gjort detta möjligt!

Jag röstade på Moderaterna de 3 sista valen snacka om att jag inte fick det jag röstade på?l

Att rösta bort Alliansen och få en rödgrön regering där två av dessa regeringspartier öppet förespråkar en helt fri invandring, samt eventuellt ett tredje fri invandringsparti om FI röstas in och ingår i regeringen, tycker jag verkar ännu sämre än vad vi redan har. Pest eller kolera? Problematiken vi såg i kvällens UG kommer bara öka, ingenting kommer göras åt det.
Citera
2014-05-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Alla islamistiska grupperingar som sponsrar detta kommer kunna fortsätta kassera ut mångmiljonbelopp i bidrag efter denna bleka granskningen. Varför granskar inte SVT islamisterna de själva brukar bjuda in till sina debattprogram som talespersoner för Sveriges muslimer som bara genom att nämna islamofobi får miljoner i bidrag för att sponsra denna utvecklingen av svensk islamistiskt extremism?

SVT har sedan några år tillbaka fått kalla fötter när det gäller de grupperna som mellan 2004-2008-09 var med i Debatt var och varannan vecka.
Främst var det folk knutna till moskén vid Björns trädgård som var inbjudna och tre av dem var svenska konvertiter, de hade en koppling till dem som åkte fast i Pakistan men sedan släppta och därefter försvann detta gäng från TV, sedan kom Omar Mustafa affären och även där var hela gänget knutet till samma moské vid Björns Trädgård och sedan efter att Johan Lundbergs bok Ljusets Fiender kom ut i Höstas så är Muslimska studenter, Sveriges Unga Muslimer och alla dessa afrikagrupper bannlysta från Debatt. Det var Belinda Olsson som fattade att de var Islamister, hon skrev en arg debattartikel året innan hon slutade där hon beskrev dessa oförsonliga muslimer och efter den bannlystes alla Islamister från Media. Så nu är dom inte längre med. Det är bara det att Media inte vågar säga detta faktum högt utan att riskera stämpel som Islamfob från sina partikamrater.

Johan Lundbergs bok har gjort verkan, han föreläser mycket om det här problemet så många vet om detta och bjuder inte in islamister längre eftersom islamisternas mål är att bli hatade så de kan säga islamfober till sina kritiker, det är själva poängen med deras arbete och därför är det meningslöst för media att bjuda in dem
Citera
2014-05-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heftstiftet
Att rösta bort Alliansen och få en rödgrön regering där två av dessa regeringspartier öppet förespråkar en helt fri invandring, samt eventuellt ett tredje fri invandringsparti om FI röstas in och ingår i regeringen, tycker jag verkar ännu sämre än vad vi redan har. Pest eller kolera? Problematiken vi såg i kvällens UG kommer bara öka, ingenting kommer göras åt det.

Det spelar ingen roll vilket parti vi får, det är Alliansen som har dragit igång dessa invandringsvolymer och syftet är att skapa en låglönemarknad för fri konkurrens på arbetsmarknaden, ju sämre utbildning har desto bättre för 4 år till kan få Alliansen att skapa denna marknad, 4 ytterligare år så kan de sedan montera ner hela välfärden som Tatcher gjorde i England, Reagan i USA på 80-talet.
Det är samma Chockdoktrin som där.
Nästa steg kommer bli att moderaterna kommer vilja ha fri invandring så som Centern röt till om för lite sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in