Inget speciellt, men visar i alla fall hyfsat god smak för att vara fotbollspelare. Gör nog inget direkt klipp på det där, måste ha kostat åtminstone i närheten av 19 millar för tomt + bygge 2005. Oklart varför de säljer, men pengarna kanske börjar sina.
Älskar huset och planritningen men det var för vitt invändigt. Taktreassen såg härlig ut.
Köket tyckte jag faktiskt om. Påminner om köket på ett fd. jobb, som var väldigt trevligt! Däremot blir det ett meck att rengöra betongen om det kommer fett stänk osv. på den.
Tyvärr inga interiörbilder. Men det kan ju vara intressant för dom som söker mycket studioyta för billiga pengar, och är beredda att flytta ut på den småländska landsbygden för att få det. Utsidan ser väldigt välbevarad ut, och jag skulle tro att underhållet inne är bra, även om det antagligen ser ganska kontors/institutionsmässigt ut. Kul möjlighet.
Jag funderar på om det är samma arkitekt som min favorit, som fortfarande ligger ute i Hultsfred;
Härlig (och tom) tidskapsel från 60-talet. Utsidan skulle behöva gås över med en högtryckstvätt, och kanske målas om. Men annars såg den väldigt fräsch ut, även inne. Som vanligt står det "arkitektritad" utan att dom nämner vem arkitekten är. Men planlösningen är väldigt bra och extremt välplanerad. Dom visste hur man gjorde med att optimera kvadratmetrarna på den tiden. Om jag var på jakt efter ett hus skulle jag kunna flytta in där utan att behöva måla om en enda vägg.
Två lösvirkeshus till salu i samma område, antagligen byggda i spekulationssyfte. Men jag tror att det är svårt att hitta bättre hantverk gjort idag. Någon skicklig hantverkare har lagt ut enormt mycket tid och pengar för att göra det där. Och dom ligger dessutom väldigt vackert i landskapet. Jag brukar ju klaga på folk som styckar av tomter och bygger i spekulationssyfte, men det där är vad som händer när man gör det på det bra sättet.
Jag tror faktiskt detta tar priset i ljust & fräscht-svängen. Det blir inte ljusare eller fräschare än så här. This is it. Ta på er solglasögonen, risk för snöblindhet...
Jag tror faktiskt detta tar priset i ljust & fräscht-svängen. Det blir inte ljusare eller fräschare än så här. This is it. Ta på er solglasögonen, risk för snöblindhet...