tänkte bara dela med mig av min wizard build som jag klurat ihopa.
Kallar den:
Double Hydra, Magic Missile Mirrorball
Du behöver Mirrorball, +Arcane DMG på ditt gear, +Magic Missile dmg på ditt gear, samt Wanden som ger dig två Hydra istället för en, kommer inte på namnet just nu
Skills:
Magic Missile (Seeker): Varje missil skickar iväg 3 kulor, och varje kula crittar runt 8m på elites med mitt gear, dvs 8m x3 = 24m. Med mitt gear har jag 2.00 attacks per second och gör alltså ca 50m om alla kulor crittar / per sekund.
Arcane Torrent (Disruption): Skjut denna på alla fiender för att ytterliggare höja Arcane dmg med 15%.
Hydra (Arcane Hydra): Varje hydra skjuter två skott på raken. Varje skott crittar ungefär 4,5m med mitt gear, det blir 4,5m x 4 = 18m / per sekund om alla fyra crittar.
Resten av skillsen får du själv anpassa beroende på ditt gear. Jag kör tex
Energy Armor (Prismatic Armor) eftersom jag har för lite toughness annars. Får ca 9m toughness med denna skill.
Kör även
Blur som en passiv, samt
Arcane Dynamo. Jag har rätt mycket +Arcane Torrent dmg på mitt gear också, så jag brukar köra 5st magic missiles och sedan spamma Arcane Torrent tills AP tar slut. På elites alltså. Ja, HELA stunden du kanaliserar Arcane Torrent får den 60% extra skada från
Arcane Dynamo.
(PS. Du kan byta ut +Arcane mot +Fire om du vill, och då väljer du såklart Conflagrate på din MM, och Fire på din Hydra.
Men arcane är helt klart bättre IMHO tack vare Seeker som alltid träffar mobs, medan Conflagrate inte ens gör hälften så mkt skada och går igenom mobs. Seeker träffar alltid, men Conflagrate skjuter i en rak linje och missar ofta)
Övriga gear requirements:
50% crit*
500% crit dmg*
30% ias
*eller så mycket du kan fixa.. såklart är det ju bara att sänka torment om du inte har tillräckligt dps.