2014-05-22, 12:32
Medlem
Riktigt gött med perma buffad droprate.

Då behöver man inte hetsa den sista dagen heller för att lira och man kan fokusera på andra saker också. Riktigt nice.
Citera
2014-05-22, 12:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Riktigt gött med perma buffad droprate.

Då behöver man inte hetsa den sista dagen heller för att lira och man kan fokusera på andra saker också. Riktigt nice.

buffen är redan borta, så hade du tänkt stressa idag så hade du missat det
Citera
2014-05-22, 12:57
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
buffen är redan borta, så hade du tänkt stressa idag så hade du missat det

haha tur man inte stressat något de två sista dagarna i "onödan" då
Citera
2014-05-22, 13:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
haha tur man inte stressat något de två sista dagarna i "onödan" då

Haha, hade ju tänkt lvla upp min barb för shard of hate och Cinder coat, men inte haft hjärta att slösa tid på min lowbie (sen är jag förvisso fortfarande livrädd för att en Witching Hour droppar där mellan 61-69 medans jag lirar min barb).
Citera
2014-05-22, 13:11
Medlem
swebarbs avatar
Dropraten sög kuk tidigare, att dom gjort detta permanent nu visar ju bara hur kasst det var innan annars hade dom aldrig ändrat det så bara bra tycker jag.
Citera
2014-05-22, 13:24
Medlem
Opilus5500s avatar
Att blizzard behåller MFbuffen har nog med göra att dem introducerar "Ladder season snart. Allt de här kommer vara non-ladder och kommer inte ha någon större betydelse direkt i framtiden.. De lika bra att ha 100%mF buff och låta folk leka runt med legendarys och massor av guld , och paragon elvels =))..

Själv lagt D3 på hyllan, i väntan på Ladder seasons istället =)... Nu blir solen och iskall öl
Citera
2014-05-22, 13:44
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Att blizzard behåller MFbuffen har nog med göra att dem introducerar "Ladder season snart. Allt de här kommer vara non-ladder och kommer inte ha någon större betydelse direkt i framtiden.. De lika bra att ha 100%mF buff och låta folk leka runt med legendarys och massor av guld , och paragon elvels =))..

Själv lagt D3 på hyllan, i väntan på Ladder seasons istället =)... Nu blir solen och iskall öl

Kan du förklara på svenska och förenklat, vad menas det med ladder seasons och hur kommet det bli är du snäll? Får man bättre legenderys på ladder season eller vad är det alla pratar om?
Citera
2014-05-22, 14:14
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha, hade ju tänkt lvla upp min barb för shard of hate och Cinder coat, men inte haft hjärta att slösa tid på min lowbie (sen är jag förvisso fortfarande livrädd för att en Witching Hour droppar där mellan 61-69 medans jag lirar min barb).

Förstår hur du tänker, såg aldrig till någon Thunderfury på min main men när jag levlade upp en barbar så droppade det givetvis en på lvl42
Citera
2014-05-22, 14:31
Medlem
Nu blir det precis som innan, droppar enorma mängder med legendary/set items, 98% av dom är ren skit och om 1-2 veckor så kommer communityn tröttna igen och börja gråta för att dom bara får skit legendary/set items.
Citera
2014-05-22, 15:32
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Kan du förklara på svenska och förenklat, vad menas det med ladder seasons och hur kommet det bli är du snäll? Får man bättre legenderys på ladder season eller vad är det alla pratar om?

Förenklat menat är att nya ligor som öppnas upp där man börjar om ifrån noll. Du har inge mängder miljoner guld du har ingenting i princip.
Förutsättningarna kan vara helt annorlunda. De ryktas om nya Legendary items och legendary gems vilket låter intressant =). Men jag tror vi kommer få se nya saker i Ladder som erbjuder roligare gameplay, och allmänt nytt som man känner de här skulle vara kul starta om ny klass i.
Din chars som du har nu dem finns kvar som vanligt men ladder är separat ifrån gamla chars. Ungefär som spela HC / Softcore. Hur länge ladder varar beror på men om de blir som i D2 mellan 5-6 månader. Efter de resattas laddern och dina chars förs över till den nuvarande ladder där du har dina gamla gubbar kvar på....
Många spelare som tycker de här meningslöst, men många tycker också om de här, att de startas om och nya förutsättningar skapas med det.. Jag nog ladder spelare, jag tycker om korta intensiva perioder där man spelar försöker plocka så mycket av dem utmaningar som finns. Non-ladder känns meningslöst pgr de bara ett ända maraton av levelande av paragons som aldrig tar slut.
Senast redigerad av Opilus5500 2014-05-22 kl. 16:20.
Citera
2014-05-22, 18:11
Medlem
neurogens avatar
tänkte bara dela med mig av min wizard build som jag klurat ihopa.
Kallar den:

Double Hydra, Magic Missile Mirrorball

Du behöver Mirrorball, +Arcane DMG på ditt gear, +Magic Missile dmg på ditt gear, samt Wanden som ger dig två Hydra istället för en, kommer inte på namnet just nu

Skills:
Magic Missile (Seeker): Varje missil skickar iväg 3 kulor, och varje kula crittar runt 8m på elites med mitt gear, dvs 8m x3 = 24m. Med mitt gear har jag 2.00 attacks per second och gör alltså ca 50m om alla kulor crittar / per sekund.

Arcane Torrent (Disruption): Skjut denna på alla fiender för att ytterliggare höja Arcane dmg med 15%.

Hydra (Arcane Hydra): Varje hydra skjuter två skott på raken. Varje skott crittar ungefär 4,5m med mitt gear, det blir 4,5m x 4 = 18m / per sekund om alla fyra crittar.

Resten av skillsen får du själv anpassa beroende på ditt gear. Jag kör tex Energy Armor (Prismatic Armor) eftersom jag har för lite toughness annars. Får ca 9m toughness med denna skill.
Kör även Blur som en passiv, samt Arcane Dynamo. Jag har rätt mycket +Arcane Torrent dmg på mitt gear också, så jag brukar köra 5st magic missiles och sedan spamma Arcane Torrent tills AP tar slut. På elites alltså. Ja, HELA stunden du kanaliserar Arcane Torrent får den 60% extra skada från Arcane Dynamo.

(PS. Du kan byta ut +Arcane mot +Fire om du vill, och då väljer du såklart Conflagrate på din MM, och Fire på din Hydra.
Men arcane är helt klart bättre IMHO tack vare Seeker som alltid träffar mobs, medan Conflagrate inte ens gör hälften så mkt skada och går igenom mobs. Seeker träffar alltid, men Conflagrate skjuter i en rak linje och missar ofta)

Övriga gear requirements:
50% crit*
500% crit dmg*
30% ias

*eller så mycket du kan fixa.. såklart är det ju bara att sänka torment om du inte har tillräckligt dps.
Senast redigerad av neurogen 2014-05-22 kl. 18:19.
Citera
2014-05-22, 18:21
Medlem
Darre08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
tänkte bara dela med mig av min wizard build som jag klurat ihopa.
Kallar den:

Double Hydra, Magic Missile Mirrorball

Du behöver Mirrorball, +Arcane DMG på ditt gear, +Magic Missile dmg på ditt gear, samt Wanden som ger dig två Hydra istället för en, kommer inte på namnet just nu

Skills:
Magic Missile (Seeker): Varje missil skickar iväg 3 kulor, och varje kula crittar runt 8m på elites med mitt gear, dvs 8m x3 = 24m. Med mitt gear har jag 2.00 attacks per second och gör alltså ca 50m om alla kulor crittar / per sekund.

Arcane Torrent (Disruption): Skjut denna på alla fiender för att ytterliggare höja Arcane dmg med 15%.

Hydra (Arcane Hydra): Varje hydra skjuter två skott på raken. Varje skott crittar ungefär 4,5m med mitt gear, det blir 4,5m x 4 = 18m / per sekund om alla fyra crittar.

Resten av skillsen får du själv anpassa beroende på ditt gear. Jag kör tex Energy Armor (Prismatic Armor) eftersom jag har för lite toughness annars. Får ca 9m toughness med denna skill.
Kör även Blur som en passiv, samt Arcane Dynamo. Jag har rätt mycket +Arcane Torrent dmg på mitt gear också, så jag brukar köra 5st magic missiles och sedan spamma Arcane Torrent tills AP tar slut. På elites alltså. Ja, HELA stunden du kanaliserar Arcane Torrent får den 60% extra skada från Arcane Dynamo.

(PS. Du kan byta ut +Arcane mot +Fire om du vill, och då väljer du såklart Conflagrate på din MM, och Fire på din Hydra.
Men arcane är helt klart bättre IMHO tack vare Seeker som alltid träffar mobs, medan Conflagrate inte ens gör hälften så mkt skada och går igenom mobs. Seeker träffar alltid, men Conflagrate skjuter i en rak linje och missar ofta)

Övriga gear requirements:
50% crit*
500% crit dmg*
30% ias

*eller så mycket du kan fixa.. såklart är det ju bara att sänka torment om du inte har tillräckligt dps.

http://www.reddit.com/r/Diablo3Wizards/comments/25012e/ultimate_arcane_build_archon_cdr_eb_wow/

Satsar på denna har allt förutom plan till sourcen och WAND OF WOH
Senast redigerad av Darre08 2014-05-22 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in