2014-05-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och då menar du att denna flicka skulle passa in bättre om hon har med sig riskaka till fruktstunden?

Den här flickan passade inte in överhuvudtaget i något sammanhang, med dom svenska myndigheternas godkännande
och uttjatade fraser som barnens rätt i vårt samhälle.
Jag gissar att fruktstunden var Yaras minsta problem. Hade hon fått några kompisar?
Eller fick hon inte ta hem dom? Hade hon tid att leka? Hemspråksundervisning?
Citera
2014-05-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus
Hans utseende kan man givetvis uttala sig om efter att ha sett en bild men charmig, knappast. Om du inte träffat honom vet du om han var charmig eller inte. Det faktum att han har två nedlagda misshandelsdomar tyder väl snarare på att han inte är speciellt charmig.

Jag tror att de flesta av er störs av att Rami har ljusa ögon trots att han tillhör ''MENA''. Men alla palestinier är inte brun- eller svartögda. Jag anser inte att han ser farlig ut men givetvis kan han vara farlig, charmig eller vad som helst. Men eftersom jag aldrig träffat honom så kan jag inte säga någonting om honom. Men det framgår av Yaras föräldrars beskrivningar att Rami var en person som stod Yara nära och att han inte tyckte att det var en god idé att Yara skulle skickas till Sverige för att bor med honom och Amani. De nedlagda misshandelsdomarna tyder snarare på att Ramis och Amanis förhållande inte var bra och bättre blev det inte när Yara hämtades hit. Kanske var det Ramis och Amanis olika syn på huruvida de ska ta hand om Yara som var upphovet till anmälan om misshandeln. Och senare avgjorde även Yaras öde.
Senast redigerad av nantale 2014-05-22 kl. 18:38.
Citera
2014-05-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att de flesta av er störs av att Rami har ljusa ögon trots att han tillhör ''MENA''. Men alla palestinier är inte brun- eller svartögda. Jag anser inte att han ser farlig ut men givetvis kan han vara farlig, charmig eller vad som helst. Men eftersom jag aldrig träffat honom så kan jag inte säga någonting om honom. Men det framgår av Yaras föräldrars beskrivningar att Rami var en person som stod Yara nära och att han inte tyckte att det var en god idé att Yara skulle skickas till Sverige för att bor med honom och Amani. De nedlagda misshandelsdomarna tyder snarare på att Ramis och Amanis förhållande inte var bra och bättre blev det inte när Yara hämtades hit. Kanske var det Ramis och Amanis olika syn på huruvida de ska ta hand om Yara som var upphovet till anmälan om misshandeln.

Jag har inte påstått att han ser varken farlig eller ofarlig ut, vad det nu skulle ha med saken att göra. Däremot har jag träffat honom många gånger och aldrig upplevt honom som charmig. Känner flera andra som också träffat honom och ingen som jag vet skulle sätta epitetet charmig på honom.
Citera
2014-05-22, 18:46
Medlem
Minnestexter och blommor har flyttats till ett buskage ....

http://www.bltsydostran.se/nyheter/blekinge/yaras-minnessaker-flyttades-till-ett-buskage%284295198%29.gm
Citera
2014-05-22, 19:35
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att han ser varken farlig eller ofarlig ut, vad det nu skulle ha med saken att göra. Däremot har jag träffat honom många gånger och aldrig upplevt honom som charmig. Känner flera andra som också träffat honom och ingen som jag vet skulle sätta epitetet charmig på honom.

Ok hur verkar han vara då? Eftersom du träffat honom!
Lugn, trevlig, glad och rolig? Berätta lite mer för oss andra?
Men visst är han snygg och charmig.
Gillar tjejerna honom, jag menar jag tyckte han va dööösnygg.
Och varför reser han så mycke får man följa med.

Om du är allvarlig och verkligen varit i kontakt med honom så vore det mycket intressant för oss andra.
Seriöst.
Senast redigerad av VemKom 2014-05-22 kl. 19:46.
Citera
2014-05-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ok hur verkar han vara då? Eftersom du träffat honom!
Lugn, trevlig, glad och rolig? Berätta lite mer för oss andra?
Men visst är han snygg och charmig.
Gillar tjejerna honom, jag menar jag tyckte han va dööösnygg.
Och varför reser han så mycke får man följa med.

Om du är allvarlig och verkligen varit i kontakt med honom så vore det mycket intressant för oss andra.
Seriöst.

har ju inte direkt träffat honom på krogen Jag och de andra jag vet som träffat honom är alla svenskar, kanske han är annorlunda med landsmän, vad vet jag. Men varken glad eller charmig, snarare tystlåten, gör/gjorde inte så mycket väsen av sig, inte en person som utmärker sig. Smaken är ju som baken men skulle nog säga att han ser bättre ut på bild än i verkligheten, har nog till viss del med hans ocharmiga personlighet att göra också.
Citera
2014-05-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att de flesta av er störs av att Rami har ljusa ögon trots att han tillhör ''MENA''. Men alla palestinier är inte brun- eller svartögda. Jag anser inte att han ser farlig ut men givetvis kan han vara farlig, charmig eller vad som helst. Men eftersom jag aldrig träffat honom så kan jag inte säga någonting om honom. Men det framgår av Yaras föräldrars beskrivningar att Rami var en person som stod Yara nära och att han inte tyckte att det var en god idé att Yara skulle skickas till Sverige för att bor med honom och Amani. De nedlagda misshandelsdomarna tyder snarare på att Ramis och Amanis förhållande inte var bra och bättre blev det inte när Yara hämtades hit. Kanske var det Ramis och Amanis olika syn på huruvida de ska ta hand om Yara som var upphovet till anmälan om misshandeln. Och senare avgjorde även Yaras öde.

Riskakorna har det stått om i flera tidningar.

KP

"Butikschefen Therese Andersson kontaktade skolan när hon träffade 8-åringen i affären på skoltid"

– Min misstanke var ju att hon var hungrig.

Försökte ta riskakor Hon berättar att Yara var inne i butiken flera gånger i vintras tidigt på morgonen.
Therese Andersson anade att allt inte stod rätt till. 8-åringen kom utan vuxet sällskap och var tunt klädd.
Ingen jacka, mössa eller halsduk i kylan.
– Hon var här inne vid kvart över åtta någonting, säger Therese Andersson
– Jag frågade varför hon inte var i skolan. Hon sa att den skulle börja 8.30 men jag visste ju att den skulle börja åtta.
Therese berättar att flickan försökte stoppa på sig riskakor och misstänkte att hon var hungrig."

Sedan har jag svårt att se hur man kan använda orden ta hand om flickan när det gäller Y. Har du läst eller skummat artiklarna med vittnesmålen och socanmälningarna? Skulle den gode herr R brytt sig om Y menar du? Eller menar du att R kanske inte var så charmig utan främst blind och döv?
De nedlagda misshandelsärendena las ner 2012 så de knappast ha haft något att göra med Rs åsikt om hur Y behandlades 2013.

Och här har vi ett litet vittnesmål om Rs reaktion på Y när hon inte "skött" sig.

AB

"– Det var hemskt. Det låg blöjor överallt och mycket skräp. När jag kom in i köket såg jag att det låg ett spädbarn på golvet.
Jag lyfte upp det och upptäckte att det var fullständigt nedbajsat. Flickan hade lämnats själv för att ta hand om tvååringen och
bebisen. Det är inte klokt, säger Kim.
Tillsammans med kollegorna larmade Kim polisen och stannade kvar i lägenheten tills att en patrull dök upp tillsammans med socialtjänsten.
Sedan väntade de en längre tid innan flickans vårdnadshavare dök upp, mannen och kvinnan som nu alltså misstänks för mord.

Det nog en timme. Han var arg och verkade arg på flickan att hon misslyckats med sin barnpassning, säger Kim."

Flickan gick i linne i november, stal mat, haltade hade gamla frakturer, svarta blåmärken och användes som piga. Men R såg ingenting eller tyckte att flickan skulle tas om hand på något annat sätt? Skulle inte tro det och det är knappast färgen på hans ögon som är problemet.
Citera
2014-05-22, 20:49
Medlem
Citat:
har ju inte direkt träffat honom på krogen Jag och de andra jag vet som träffat honom är alla svenskar, kanske han är annorlunda med landsmän, vad vet jag. Men varken glad eller charmig, snarare tystlåten, gör/gjorde inte så mycket väsen av sig, inte en person som utmärker sig. Smaken är ju som baken men skulle nog säga att han ser bättre ut på bild än i verkligheten, har nog till viss del med hans ocharmiga personlighet att göra också.

Ok. Tack.
Pratade du någonsin med honom i något sammanhang? Och umgicks han med andra eller höll han sig för sig själv hela tiden? Förmodar att du inte vill gå in på detaljer var du träffat honom...men verkade han ambitiös eller mer ointresserad i det sammanhanget?

Grannar har vittnat om att de kände obehag när de mötte honom i trappan (kan vara efterhandskonstruktioner efter det som hänt) Men upplevde du honom som obehaglig eller aggressiv på något sätt? Pratade han hyfsad svenska om han nu pratade?

Vet att det är många frågor men du är den första i tråden som mött honom.

Han ser relativt bra ut på bild och också mån om att framhålla sig på FB flörtar med brudar osv därav charmvibbs..
Citera
2014-05-22, 21:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ok. Tack.
Pratade du någonsin med honom i något sammanhang? Och umgicks han med andra eller höll han sig för sig själv hela tiden? Förmodar att du inte vill gå in på detaljer var du träffat honom...men verkade han ambitiös eller mer ointresserad i det sammanhanget?

Grannar har vittnat om att de kände obehag när de mötte honom i trappan (kan vara efterhandskonstruktioner efter det som hänt) Men upplevde du honom som obehaglig eller aggressiv på något sätt? Pratade han hyfsad svenska om han nu pratade?

Vet att det är många frågor men du är den första i tråden som mött honom.

Han ser relativt bra ut på bild och också mån om att framhålla sig på FB flörtar med brudar osv därav charmvibbs..

Om vi nu ska diskutera utseende så håller jag inte med. Det finns ju snygga palestinier, både män och kvinnor..men..
Jag tycker han ser ut som Rudolf Valentino som kajalsminkad för sin roll i "Shejkens son".
En posör.
Citera
2014-05-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Om vi nu ska diskutera utseende så håller jag inte med. Det finns ju snygga palestinier, både män och kvinnor..men..
Jag tycker han ser ut som Rudolf Valentino som kajalsminkad för sin roll i "Shejkens son".
En posör.

Tror han ville visa upp en bild av sig själv som lyckad och framgångsrik snarare än sanningen dvs att han var arbetslös och fattig i Sverige.

Kanske Ys vistelse här hade en ekonomisk orsak. Omtanke om Y var ju det inte.
Citera
2014-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Riskakorna har det stått om i flera tidningar.

KP

"Butikschefen Therese Andersson kontaktade skolan när hon träffade 8-åringen i affären på skoltid"

– Min misstanke var ju att hon var hungrig.

Försökte ta riskakor Hon berättar att Yara var inne i butiken flera gånger i vintras tidigt på morgonen.
Therese Andersson anade att allt inte stod rätt till. 8-åringen kom utan vuxet sällskap och var tunt klädd.
Ingen jacka, mössa eller halsduk i kylan.
– Hon var här inne vid kvart över åtta någonting, säger Therese Andersson
– Jag frågade varför hon inte var i skolan. Hon sa att den skulle börja 8.30 men jag visste ju att den skulle börja åtta.
Therese berättar att flickan försökte stoppa på sig riskakor och misstänkte att hon var hungrig."

Sedan har jag svårt att se hur man kan använda orden ta hand om flickan när det gäller Y. Har du läst eller skummat artiklarna med vittnesmålen och socanmälningarna? Skulle den gode herr R brytt sig om Y menar du? Eller menar du att R kanske inte var så charmig utan främst blind och döv?
De nedlagda misshandelsärendena las ner 2012 så de knappast ha haft något att göra med Rs åsikt om hur Y behandlades 2013.

Och här har vi ett litet vittnesmål om Rs reaktion på Y när hon inte "skött" sig.

AB

"– Det var hemskt. Det låg blöjor överallt och mycket skräp. När jag kom in i köket såg jag att det låg ett spädbarn på golvet.
Jag lyfte upp det och upptäckte att det var fullständigt nedbajsat. Flickan hade lämnats själv för att ta hand om tvååringen och
bebisen. Det är inte klokt, säger Kim.
Tillsammans med kollegorna larmade Kim polisen och stannade kvar i lägenheten tills att en patrull dök upp tillsammans med socialtjänsten.
Sedan väntade de en längre tid innan flickans vårdnadshavare dök upp, mannen och kvinnan som nu alltså misstänks för mord.

Det nog en timme. Han var arg och verkade arg på flickan att hon misslyckats med sin barnpassning, säger Kim."

Flickan gick i linne i november, stal mat, haltade hade gamla frakturer, svarta blåmärken och användes som piga. Men R såg ingenting eller tyckte att flickan skulle tas om hand på något annat sätt? Skulle inte tro det och det är knappast färgen på hans ögon som är problemet.

Jag skulle ta en del av det som skrivits i AB med en nypa salt. Om det var så illa som grannen påstod och om både polisen och socialen kom till lägenheten där de vadade i bajsblöjor och dessutom hörde Ramis aggression om den uteblivna barnpassningen så är det verkligen märkligt att de inte agerade. När det gäller frågan om hur Yara var klädd när hon gick till skolan eller om hon hade fått frukost innan så skulle jag vilja fråga er män om ni klär på era barn och serverar dem frukost på morgonen innan ni går till jobbet, eller om ni anser att det är en uppgift för er fruar i synnerhet om de är barnlediga eller hemmafruar....
Citera
2014-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
En posör.

Det är inte utseendet jag är ute efter utan personen...vem R är...utifrån brottet.
Jag får en känsla av att han är hal och lite av player men det bygger väl just
på känslan av posör/twittekonton/advocate osv.

Det har ju varit tyst från Karlskrona i tråden.
Hoppas lupinus kommer tillbaks och berättar mer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in