2014-05-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Bara på bild. Snygg, charmig och gillar resor. Har dessutom två nedlagda misshandelsdomar vilket tyder på ett livligt och intressant temperament....skulle absolut dejta honom!

Hans utseende kan man givetvis uttala sig om efter att ha sett en bild men charmig, knappast. Om du inte träffat honom vet du om han var charmig eller inte. Det faktum att han har två nedlagda misshandelsdomar tyder väl snarare på att han inte är speciellt charmig.
Citera
2014-05-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast jag tror att man kan göra det ändå. Flickan kan ha fått mat hemma men inte fått med sig till "fruktstunden".

Såg inte ditt svar när jag skrev men jag tror som du, det var fruktstunden.
Citera
2014-05-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast jag tror att man kan göra det ändå. Flickan kan ha fått mat hemma men inte fått med sig till "fruktstunden".

Visst,
De kan ha misshandlat henne, använt henne som piga, låtit henne gå utan ordentliga kläder och mycket annat obehagligt som bygger på vittnesmål från grannar och polis. För att då slutligen ha ihjäl henne på ett sådant sätt att de fick normalt härdade poliser och sjukvårdspersonal att gråta. De kan ha gjort allt detta men ändå varit noga med att flickan fick en bra och näringsrik kost. Av någon anledning tror jag inte det utan jag tror att hon var hungrig alldeles för ofta.
Citera
2014-05-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus
Hans utseende kan man givetvis uttala sig om efter att ha sett en bild men charmig, knappast. Om du inte träffat honom vet du om han var charmig eller inte. Det faktum att han har två nedlagda misshandelsdomar tyder väl snarare på att han inte är speciellt charmig.

jag laarvaade mig....flåt
Citera
2014-05-22, 05:44
Medlem
Citat:
Jag tror inte att man går och stjäl riskakor om man är mätt och belåten.
Fler frågor?

Du har så rätt!

Det är en ledtråd som soss borde ha följt upp. Det är underligt att de inte gjorde hembesök inför att de tog beslutet om att dessa var lämpliga att ta hand om en liten flicka. Eller när anmälningarna kom in om att Yara for illa.

Det handlar om en barnfamilj. Skåpen borde vara fyllda av kex, kakor, knäckebröd, riskakor och allt annat som tillhör vardagen när det finns 3 små barn. Har man en åttaåring som ska ha mellanmål i skolan eller annan matsäck så borde avsaknaden av detta vara en varningsklocka för skolan och soss. För det hör inte till det normala att en flicka på 8 år stjäl riskakor, eller går hungrig.
Citera
2014-05-22, 05:50
Medlem
Citat:

Han inleder inte relationer med att vara otrevlig eller misshandla!

Det kommer sedan som en överraskning!

Han var ju så trevlig och charmig, det trodde väl ingen om honom. Nu har har denne psykopat varit likgiltig inför ett barns öde också; han som kunde formulera sig så väl och sa allt vad kärringarna på soss ville höra!
Citera
2014-05-22, 06:53
Medlem
Citat:
Såg inte ditt svar när jag skrev men jag tror som du, det var fruktstunden.

Jag hoppas att detta är ironi.
Alla barn tar inte med sig ngt till fruktstunden. Och att ta risken, med allt vad det kan innebära, och stjäla
riskaka i en affär för att ha ngt till fruktstunden...?
Citera
2014-05-22, 10:20
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag hoppas att detta är ironi.
Alla barn tar inte med sig ngt till fruktstunden. Och att ta risken, med allt vad det kan innebära, och stjäla
riskaka i en affär för att ha ngt till fruktstunden...?

Det kan säkert kännas stigmatiserande att alltid vara den som aldrig har någonting med sig till fruktstunden. Man sticker ut i mängden på ett negativt sätt, man skäms kanske, har en önskan om att få vara som de andra. Flickan hade kanske frågat hemma om att få ta med sig någonting, men nej. Hon kanske till och med har blivit tillsagd att hon får skaffa det själv, och vad gör man om man inte har pengar? Hon såg en lösning, kanske var det där med snatteri också något hon hade erfarenhet av sedan tidigare, med familjen?
Citera
2014-05-22, 10:50
Medlem
Kort efter att paret blev gripna försvann kvinnans sida från Facebook.
Det är inget märkligt med det, jag förmodar att hennes försvarare rekommenderade
henne att ta bort den.
Citera
2014-05-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det kan säkert kännas stigmatiserande att alltid vara den som aldrig har någonting med sig till fruktstunden. Man sticker ut i mängden på ett negativt sätt, man skäms kanske, har en önskan om att få vara som de andra. Flickan hade kanske frågat hemma om att få ta med sig någonting, men nej. Hon kanske till och med har blivit tillsagd att hon får skaffa det själv, och vad gör man om man inte har pengar? Hon såg en lösning, kanske var det där med snatteri också något hon hade erfarenhet av sedan tidigare, med familjen?

Och då menar du att denna flicka skulle passa in bättre om hon har med sig riskaka till fruktstunden?
Citera
2014-05-22, 11:06
Medlem
Har följt tråden......Tror på att flickan är ett sk. ankarbarn hitsmugglad på falskt pass. Ama*i tror jag inte varit tilllbaka i Gaza, höggravid! nej men kanske hennes syskon? J*r*s familj har ju lagt in om anhörighetsinvandring för att få komma hit.Läser någonstans i tråden att Madl**n inte är J*r*s biologiska mor om så är fallet är ju inte R*mi hennes morbror heller. KOLLA in ögonen på R*mi bilden på Facebook med pojkarna vad är han påverkad av? N*zek *ln*jjar Facebook vem är hon?Hennes profilbild föreställer väl J*r*? RIP J*r* Familjen i Gaza kan inte längre komma hit, för att rädda sin situation på plats fabricerar man om hur hon behövde byta miljö...för att förtydliga detta med skolan sänder man bilder till BLT med ngn annan klädd i samma eller lika jacka. Vad som blevfel hos familjen Ash**r vet vi inte men tror att det skar sig med Fru MGM och att hon därför straffades av dem båda.
Citera
2014-05-22, 11:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Visst,
De kan ha misshandlat henne, använt henne som piga, låtit henne gå utan ordentliga kläder och mycket annat obehagligt som bygger på vittnesmål från grannar och polis. För att då slutligen ha ihjäl henne på ett sådant sätt att de fick normalt härdade poliser och sjukvårdspersonal att gråta. De kan ha gjort allt detta men ändå varit noga med att flickan fick en bra och näringsrik kost. Av någon anledning tror jag inte det utan jag tror att hon var hungrig alldeles för ofta.

Att få mat så att man blir mätt behöver inte betyda att man får bra och näringsriktig kost. Vad jag menar är att jag inte tror att de lät henne svälta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och då menar du att denna flicka skulle passa in bättre om hon har med sig riskaka till fruktstunden?
Någon skrev i tråden att riskakor tydligen är ganska vanligt vid fruktstunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in