2014-05-21, 19:17
Medlem
Amors avatar
http://www.op.se/jamtland/ostersund/publiken-vande-akesson-ryggen

Alltså Åkesson är som en amerikansk presidentkandidat nästintill. Kolla in klippet här, otrolig spänning, otroliga folkmassor för att vara ett politiskt tal.

Och faktiskt oväntat mycket applåder och hurrarop när Åkesson väl kommer på plats, se slutet av klippet.. Detta i en politiskt korrekt sosse-stad som Östersund

Den här torgmötesturnén är genial av Åkesson och kommer plussa på valresultatet rejält.
2014-05-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
http://www.op.se/jamtland/ostersund/publiken-vande-akesson-ryggen

Alltså Åkesson är som en amerikansk presidentkandidat nästintill. Kolla in klippet här, otrolig spänning, otroliga folkmassor för att vara ett politiskt tal.

Och faktiskt oväntat mycket applåder och hurrarop när Åkesson väl kommer på plats, se slutet av klippet.. Detta i en politiskt korrekt sosse-stad som Östersund

Den här torgmötesturnén är genial av Åkesson och kommer plussa på valresultatet rejält.

Man ska inte underskatta vikten av stjärnstatus.
2014-05-21, 20:07
Medlem
SvenskOppositions avatar
Jag förutspår 6,5 procent för SD i EU-valet och 8,5 procent i riksdagsvalet.
2014-05-21, 20:10
Medlem
Malingins avatar
Hur står SD i de senaste opinionsundersökningarna?
2014-05-21, 20:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det kommer med stor sannolikhet bli ett sjuhelvetes kaos på lördag på Norra Bantorget när Åkesson talar. Bråkmakare från hela Stockholmstrakten kommer resa dit för att gapa, skrika, slå sönder fönster och bilar samt förstås också misshandla fredliga medborgare. Rena rama kriget stundar. Över 4000 äckliga yrkesdemonstranter har redan bedyrat sitt deltagande på Facebook.

Denna gigantiska drabbning kommer att ge finfin skjuts för SD. Gaphalsarna kommer driva tusentals väljare rakt i famnen på Sverigedemokraterna lagom till söndagens EU-val.
Har du mer info om mötet?
2014-05-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det kommer med stor sannolikhet bli ett sjuhelvetes kaos på lördag på Norra Bantorget när Åkesson talar. Bråkmakare från hela Stockholmstrakten kommer resa dit för att gapa, skrika, slå sönder fönster och bilar samt förstås också misshandla fredliga medborgare. Rena rama kriget stundar. Över 4000 äckliga yrkesdemonstranter har redan bedyrat sitt deltagande på Facebook.

Denna gigantiska drabbning kommer att ge finfin skjuts för SD. Gaphalsarna kommer driva tusentals väljare rakt i famnen på Sverigedemokraterna lagom till söndagens EU-val.

Enkel vägvinnande taktik från SD.
Eftersom avgrundsvänstern är helt hjärndöd så kan man manipulera dem som man vill.
Kommer att ge SD goda rubriker och en hel del extraröster detta.
Ju fler antidemokrater på plats,desto bättre för SDs röstetal.
Låt spektaklet börja!
Senast redigerad av Lookalike 2014-05-21 kl. 20:30.
2014-05-21, 20:30
Medlem
För övrigt tippar jag över sju och under nio procent i kommande EU val.Kan till och med finnas uppsida till tvåsiffrigt för SD.
Riksdagsvalet har jag hela tiden sagt att SD kommer över tolv procent.
Ingenting tyder på annat i skrivande stund.
2014-05-21, 20:31
Medlem
HerrRobots avatar
Även jag har nu förtidsröstat på SD i EU-valet.

Ett enkelt val och jag börjar verkligen tvivla på de låga förväntningarna inför SDs resultat i EU-valet.

Många sympatisörer längtar efter att få lägga sin röst i riksdagsvalet och EU-valet is the next best thing. Det kändes bra att kunna visa sin åsikt även om jag egentligen är ointresserad av EU-diskussionerna.

Glöm inte att rösta!
2014-05-21, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Även jag har nu förtidsröstat på SD i EU-valet.

Ett enkelt val och jag börjar verkligen tvivla på de låga förväntningarna inför SDs resultat i EU-valet.

Många sympatisörer längtar efter att få lägga sin röst i riksdagsvalet och EU-valet is the next best thing. Det kändes bra att kunna visa sin åsikt även om jag egentligen är ointresserad av EU-diskussionerna.

Glöm inte att rösta!
Är förtidsröstningen säker?
Läggs det i en låst låda eller hur går det till?
Kanske någon som byter ut kuverten mot egna val.
Är väl inte så svårt att ta ut röster på natten.
2014-05-21, 20:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Sd har tappat nu när vänstervågen rullar fram. De har sökt sig för mycket till snorkiga moderater och skulle säkert kasta sig om halsen på flintskallen om han bara vinkar med lillfingret.

Men så blir det när fd. moderater tilläts ta över i Sd ledningen och skickar ut de andra ur partiet. Tragiskt att det inte finns ett mer vänsterbetonat alternativ med något skarpare agenda när det gäller invandringen.

Jag trodde för ett år sedan på Sd, 15%,. Allt pekade mot en linjär ökning från tidigare val. Men nu blir det knappas 10%, troligen inte mer än 8%.
Det behövs en lång het sommar med invadrarkravaller och flyktinghorder som ingen klarar av att ta hand om för att Sd ska nå över 10%.
Nonsens! Den fejkade nedgången du och andra satt och grinade över är just över och SD når säkerligen 7-8 % i EU valet. Det kommer ge 11-12 % i riksdagsvalet!
2014-05-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Är förtidsröstningen säker?
Läggs det i en låst låda eller hur går det till?
Kanske någon som byter ut kuverten mot egna val.
Är väl inte så svårt att ta ut röster på natten.

Absolut, den är stensäker. Den läggs i en förseglad valurna, och skickas till rätt valdistrikt på valdagen. Man kontrollerar på valdagen om brevet som valkuvertet och röstkort ligger inte är öppnat, och skulle det mot förmodan vara det så kommer rösten inte räknas, och i så fall kommer du få rösta igen. Men detta kommer inte hända.
2014-05-21, 21:03
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F

Jag trodde för ett år sedan på Sd, 15%,. Allt pekade mot en linjär ökning från tidigare val. Men nu blir det knappas 10%, troligen inte mer än 8%.
Det behövs en lång het sommar med invadrarkravaller och flyktinghorder som ingen klarar av att ta hand om för att Sd ska nå över 10%.

Jag har hela tiden hävdat att intervallet för SD i riksdagsvalet ligger mellan 3-8%. När propagandan från de etablerade partierna kommer igång krymper SD medialt och opinionsmässigt. SD lär tappa några procent från toppnivåerna till det borgerliga blocket, och någon procent till sofflocket.

Ett stalltips är 6,5%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in