2014-05-20, 18:25
Medlem
Mr.Nesss avatar
Köpte Mikkeller American Dream och en flaska av Finn American Pale Ale idag.
Någon som smakat dessa och kan säga om jag gjorde ett bra köp?
Senast redigerad av Mr.Ness 2014-05-20 kl. 18:28.
Citera
2014-05-20, 18:36
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness

Men förbannad dikt. Köp och drick. Sen kan du skriva i tråden vad du tycker.
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-05-20 kl. 18:39.
Citera
2014-05-20, 18:59
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Har druckit American Dream, den är riktigt god. Den bästa ljusa lagern jag har testat.
Citera
2014-05-20, 22:56
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Har druckit American Dream, den är riktigt god. Den bästa ljusa lagern jag har testat.
Den var faktiskt över förväntan måste jag säga! Riktigt fin lager som kommer köpas fler gånger
Citera
2014-05-21, 12:22
Medlem
Ålens avatar
Förstår inte grejen med American Dream. Tyckte inte den var äcklig, men tycker Evil Twins Yellow Cab är ett bättre köp, enligt mig, om vi snackar välhumlade lagers. Men får testa American Dream igen. Alla öl faller en ju inte direkt i smaken eller så var smaklökarna trött just då.
Citera
2014-05-21, 12:51
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Jag har bara druckit den på fat och det var en mycket angenäm upplevelse. Visste inte att den fanns i ordinarie sortimentet och för spottstyvern 19,90 för en 33-flaska! Den här blir det många i sommar tror jag. Synd att den inte finns på burk.
Citera
2014-05-21, 13:37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag har bara druckit den på fat och det var en mycket angenäm upplevelse. Visste inte att den fanns i ordinarie sortimentet och för spottstyvern 19,90 för en 33-flaska! Den här blir det många i sommar tror jag. Synd att den inte finns på burk.
man kan inte få allt.
Citera
2014-05-21, 16:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Den var faktiskt över förväntan måste jag säga! Riktigt fin lager som kommer köpas fler gånger

Kul att du gillar den. Testat Brooklyn Lager?

Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Förstår inte grejen med American Dream. Tyckte inte den var äcklig, men tycker Evil Twins Yellow Cab är ett bättre köp, enligt mig, om vi snackar välhumlade lagers. Men får testa American Dream igen. Alla öl faller en ju inte direkt i smaken eller så var smaklökarna trött just då.

Minns inte riktigt hur Yellow Cab smakar, får testa den snart igen.

Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

Lär bli en del under sommaren, ja. Bra smak, bra pris och ganska låg alkoholhalt. Burk vore skitbra, men flaska får duga.

På tal om sommaröl så kommer ju Dugges Bärliner i släppet, lär vara perfekt! Kul att få testa berliner weisse.
Citera
2014-05-21, 16:21
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen

Jag måste erkänna att jag inte heller riktigt förstår grejen med American Dream, men mest för att den inte smakar som en lager. Om man ändå ska dölja all annan smak med humle så kan man väl lika gärna överjäsa ölen och kalla den IPA? Nu hoppas jag att alla förstår att jag inte eftersöker lagersmak a'la Internationell Lager. Det finns många fantastiska moderna lagers som smakar mer och bättre än Sofiero men fortfarande inte är IPA-humlade som AD utan behåller lagerns läskande egenskaper. Jag gillar t.ex. Brooklyn Lager. Där får man lättheten och renheten som är behållningen med en lager tillsammans med en balanserad och lagom (för en lager) kraftig arom och smak av malt och humle. Personligen skulle jag aldrig kunna plocka ut American Dream som avvikande ur en samling moderna ipor och då försvinner poängen lite för min del. Visst, den är god och jag har inget emot att dricka den, men jag hade hoppats på att den skulle smaka lager och inte IPA eftersom det redan finns så många bra ipor i jämförelse med bra moderna lagers.
Citera
2014-05-21, 17:12
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Kul att du gillar den. Testat Brooklyn Lager?
Nej, men har nosat på den ett par gånger faktiskt.. Får nog traska ner till bolaget till helgen och rycka en flaska eller tre

Har du fler tips?
Citera
2014-05-21, 17:14
Medlem
gato12s avatar
Är det klart än om Beervana kommer tillbaka i sommar...?
Citera
2014-05-21, 17:18
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är det klart än om Beervana kommer tillbaka i sommar...?
Åh jag hade glömt denna ädla dryck! Den konsumeras i mängder om somrarna här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in