2014-12-08, 23:17
Medlem
KickAss-1337s avatar
Så, någon som satt tänderna i sin Nelson Sauvignon ännu? är bland det bästa, om inte DET bästa, som jag personligen druckit från Mikkeller!
Citera
2014-12-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Så, någon som satt tänderna i sin Nelson Sauvignon ännu? är bland det bästa, om inte DET bästa, som jag personligen druckit från Mikkeller!

Alla dessa på systembolaget överrepresenterade och för skandinavien speciella (no shit) Gypsy breweries är och smakar som härliga Umbala mfl imo.
Senast redigerad av gultomte 2014-12-09 kl. 02:13.
Citera
2014-12-09, 07:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
men suck!

har jag inte tjatat om den hur länge som helst?

ja, det är en av världens bästa öl och mikkels egna favoritöl bland sina egna.

jag fullkomligt älskar den, köpte därför 11 flaskor.

finns det några kvar att få tag på? ni som inte har provat/köpt, gör det omgående.
Citera
2014-12-09, 07:47
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
men suck!

har jag inte tjatat om den hur länge som helst?

ja, det är en av världens bästa öl och mikkels egna favoritöl bland sina egna.

jag fullkomligt älskar den, köpte därför 11 flaskor.

finns det några kvar att få tag på? ni som inte har provat/köpt, gör det omgående.

Den är ju på infasning som jag förstod det? Alltså att den är inne sex månader på prov med chans att hamna i fasta sortimentet. Länge sedan jag drack den nu men minns smaken än idag, makalös!
Citera
2014-12-09, 07:56
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Den är ju på infasning som jag förstod det? Alltså att den är inne sex månader på prov med chans att hamna i fasta sortimentet. Länge sedan jag drack den nu men minns smaken än idag, makalös!
infasning? det tror jag inte, då den ligger i små partier.

"OBSERVERA
Varan finns i begränsad mängd och/eller under begränsad tid."

så hugg om ni kan.
Citera
2014-12-09, 10:56
Medlem
Salgouds avatar
Drack nyligen en Beavertown 8-Ball Rye IPA, förresten. En av de absolut godaste ölen jag druckit i år, skulle ge den en stabil 8.5/10, kanske t.o.m en 9a. Ganska fruktig, halv-söt arom. Smaken börjar söt - maltig, något mangoliknande fruktighet - och sedan Pang kommer en härlig och välbalanserad beska som stannar kvar länge på eftersmaken. Underbart god, rekommenderas verkligen - framförallt då den är relativt billig (ser att systemet tar 29.90+pant, dessvärre slut just nu dock).
Citera
2014-12-09, 16:02
Medlem
Eftersom Mikkeler har vart så spretigt och "trändigt" så brukar jag hoppa deras öl, tycker dock kärlek & American Dream e helt ok. Och säkert fler jag glömt bort på fyllen. Men eftersom ni tjatat på Sauvignon här så beställer jag en sådan. När tycker ni man ska förtära den? Till kalle Anka? Eller tar den all smak från kommande öl då?
Citera
2014-12-09, 16:42
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimme.pom
Eftersom Mikkeler har vart så spretigt och "trändigt" så brukar jag hoppa deras öl, tycker dock kärlek & American Dream e helt ok. Och säkert fler jag glömt bort på fyllen. Men eftersom ni tjatat på Sauvignon här så beställer jag en sådan. När tycker ni man ska förtära den? Till kalle Anka? Eller tar den all smak från kommande öl då?
det går åt vinhållet och är ganska lätt så den kommer inte att förstöra smaklökarna.

jag dricker den gärna helt alene, vill inte ha något annat störande element.
Citera
2014-12-09, 22:40
Medlem
Maledictuss avatar
Är benägen att hålla med om att Mikkeller. Det är för mycket hype kring det hela. Utan tvekan gör han bra öl, men det betyder inte att varenda öl som kommer från bryggeriet är världsbäst. Likadant med Omnipollo, bra öl, men inte alltid bäst.
Citera
2014-12-09, 22:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Är benägen att hålla med om att Mikkeller. Det är för mycket hype kring det hela. Utan tvekan gör han bra öl, men det betyder inte att varenda öl som kommer från bryggeriet är världsbäst. Likadant med Omnipollo, bra öl, men inte alltid bäst.
absolut.

men med tanke på att han fullkomligen spyr ut öl så blir det ju många hit n miss.
men samtidigt, alla hans hittar är samtidigt mer än de flesta bryggerier kan drömma om.

NS är dock utan tvekan ett extremt bra öl, ingen hype, det ÄR så bra.

omnipollo är inte ens i närheten.
Citera
2014-12-10, 06:24
Medlem
Tjena, någon som kan rekommendera någon väldigt bitter/besk pilsner? Det ska liksom bara hugga till i munnen!
Citera
2014-12-10, 07:55
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Tjena, någon som kan rekommendera någon väldigt bitter/besk pilsner? Det ska liksom bara hugga till i munnen!
pilsner? extremt besk där går jag någ bot.
1000 IBU av mikkeller är dock duktigt bitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in