2014-05-21, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nej, det kommer troligen aldrig att ske. Men man kan undvika uppenbara riskbeteenden. Du verkar helt jävla dum i huvudet, och sådana som dig är det inte underligt att det sker olyckor med.

Troligen har du aldrig vistats utanför rikets gränser, men ta en semester i Mexico, södra Brasilien eller Sydafrika och kom sen och snacka om dina rättigheter att vistas var du vill klädd hursomhelst. Idiot.
Människor har ju faktiskt ärenden även till områden där människor rånas, mördas och våldtas. Ska de inte vara där då? En del bor till och med i såna områden.
Citera
2014-05-21, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Människor har ju faktiskt ärenden även till områden där människor rånas, mördas och våldtas. Ska de inte vara där då? En del bor till och med i såna områden.

Tror personen menade på att allting inte kan vara en till lags hela tiden jämt och ständigt. Ofta när man säger att tjejer kanske inte borde klä sig så porrigt, så säger dom "men jag ska kunna gå hur jag vill utan att behöva oroa mig. det är inte jag, et är värdlen som ska ändra på sig". Poängen är ju dock att världen inte är helt perfekt, och kan inte bli helt perfekt heller. Den kan inte böja sig inför ens alla minsta lilla önskningar bara för att man ska få det bekvämt. Det är som att säga "nej, jag som 7åring ska få prata med främlingar i skåpbilar om jag vill. det är DOM som ska ändra på sig, inte jag.". Det är bara inte realistiskt. Det kommer aldrig finnas en värld där kvinnor kan gå runt på gatorna, flasha fittan, strippa, slicka på främlingars pungkulor mitt på gatan - UTAN - att dessa kvinnor får någon slags reaktion. Det är helt enkelt inte realistiskt. Det är precis som att säga att "nä, jag ska kunna gå i mexico city och vifta med en pistol utan att det händer något. det är inte JAG som ska ändra mig, det är VÄRLDEN det är fel på.".

Nej, det är inte VÄRDLEn det är fel på, det är dig det är fel på som hela tiden vill ta världen för givet. Det är DU som vill ha allting på en räkmacka hela tiden, och som naivt vill leva i någon slags prinsessdröm där du bara får reaktioner från folk som är önskade.

Visst, om du bär burka, folkdräkt eller klänning, så kommer folk fortfarande att titta på dig. Män kommer inte sluta att göra närmanden för att du helt plötsligt bär vettiga kläder. Det är dock skillnad på att en tjej säger "titta nte på min cameltoe" och "titta inte på min klänning". Om du som kvinna vill ha uppskattning för kläderna du bär, och din jättefina klädsmak.. Ja, klä dig då i fina kläder. Om du inte vill ha uppmärksamhet för att du går runt med en cameltoe... Så gå inte runt i en cameltoe. Folk kommer titta på dig hur som helst. Om du inte vill vara sexig, så klä dig helt enkelt inte sexigt då.

Ser du itne hur dumt det är att en tjej säger "du är pervers som tittar på mina porriga kläder" ? Tror du helt ärligt att lösningen för prinsessan på ärten, är fler madrasser? Om en tjej har så pass överdrivna krav att hon inte kan sova på en ärta, så tvivlar jag på att världen kommer bli bättre när man plockat bort ärtan. Hon kommer börja klaga på dammkorn. Nästa gång är madrassen lite sned. Efter det så är belysningen i rummet lite för stark.

Om du kastar alla våldtäktsmän i fängelser, så kommer problemet nå DITT trappsteg en dag. När alla våldtäktsmän (ärtor) är i fängelse, så kommer tjejerna klä sig ÄNNU mer porrigt. En dag finner du dig på stan, och så börjar en tjej helt plötsligt att smeka dig på pungen. Vadå, hon får väl betee sig hur hon vill. Hon vill inte ha sex. Hon bara smeker dig på pungen för att det är bekvämt. Den dagen så kommer du antagligen att spela med, och kanske kyssa henne. Vad skulle du då säga ifall hon helt plötsligt skriker, ringer snuten, och kastar dig i fängelse för våldtäkt?
Senast redigerad av avishaman 2014-05-21 kl. 06:36.
Citera
2014-05-21, 12:50
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Jag förstår absolut vart du vill komma, och missförstå mig inte, jag hade inget hellre önskat än att både män och kvinnor kunde röra sig fritt, med eller utan kläder, utan att bli antastade eller angripna.

Det är tyvärr en utopi. Jag kommer aldrig att sätta min fot i Sydafrikas kåkstäder eller i Brasiliens slumkvarter utan att ha uppbackning. Att själv vara beväpnad är en självklarhet, men det räcker inte på långa vägar. En man som mig, med nordiskt utseende och 190 i strumplästen väcker uppmärksamhet på dessa platser och jag kommer garanterat att bli utsatt för i bästa fall ett rån, i sämsta fall för att bli dödad enbart pga att det roar gärningsmännen.

I Sydamerika brukar jag ha lite växelpengar i fickan när jag rör mig i områden jag inte har kännedom om. Ibland kommer det fram lite småglin och kräver att jag lämnar över alla mina värdesaker. Ger man dem lite växel slipper man i regel bli pistolhotad av deras betydligt äldre och extremt hotfullare kamrater.
Min fru, som har sitt ursprung i Argentina, skulle aldrig drömma om att gå ut ensam på okända gator där.
Hade jag varit kvinna hade jag naturligtvis insett att det som finns mellan mina ben också är åtråvärt, och det är inte så lätt att lämna över en kroppsdel utan att bli fysiskt utsatt. Men som sagt, jag tror du missförstår mig, jag har hela mitt liv slagits mot de som tycker sig ha rätt att skada och kränka andra för egen vinning.
Jag stöttar också ekonomiskt organisationer som mot alla odds försöker slåss mot dessa mörka krafter( ofta handlar det om desperation). Men fram tills dess att vi lever på en alltigenom fredlig planet kommer jag att fortsätta med att undvika riskbeteende, något som jag också lär mina barn.

Vill du ta större risker, är det upp till dig och jag kunde inte bry mig mindre. Världen är full av idioter som bevisligen är för korkade för att inse sitt eget bästa.
Citera
2014-05-21, 15:33
Medlem
Citat:
Jag förstår absolut vart du vill komma, och missförstå mig inte, jag hade inget hellre önskat än att både män och kvinnor kunde röra sig fritt, med eller utan kläder, utan att bli antastade eller angripna.

Det är tyvärr en utopi. Jag kommer aldrig att sätta min fot i Sydafrikas kåkstäder eller i Brasiliens slumkvarter utan att ha uppbackning. Att själv vara beväpnad är en självklarhet, men det räcker inte på långa vägar. En man som mig, med nordiskt utseende och 190 i strumplästen väcker uppmärksamhet på dessa platser och jag kommer garanterat att bli utsatt för i bästa fall ett rån, i sämsta fall för att bli dödad enbart pga att det roar gärningsmännen.

I Sydamerika brukar jag ha lite växelpengar i fickan när jag rör mig i områden jag inte har kännedom om. Ibland kommer det fram lite småglin och kräver att jag lämnar över alla mina värdesaker. Ger man dem lite växel slipper man i regel bli pistolhotad av deras betydligt äldre och extremt hotfullare kamrater.
Min fru, som har sitt ursprung i Argentina, skulle aldrig drömma om att gå ut ensam på okända gator där.
Hade jag varit kvinna hade jag naturligtvis insett att det som finns mellan mina ben också är åtråvärt, och det är inte så lätt att lämna över en kroppsdel utan att bli fysiskt utsatt. Men som sagt, jag tror du missförstår mig, jag har hela mitt liv slagits mot de som tycker sig ha rätt att skada och kränka andra för egen vinning.
Jag stöttar också ekonomiskt organisationer som mot alla odds försöker slåss mot dessa mörka krafter( ofta handlar det om desperation). Men fram tills dess att vi lever på en alltigenom fredlig planet kommer jag att fortsätta med att undvika riskbeteende, något som jag också lär mina barn.

Vill du ta större risker, är det upp till dig och jag kunde inte bry mig mindre. Världen är full av idioter som bevisligen är för korkade för att inse sitt eget bästa.
Varför är du i Sydamerika? Det är ett uppenbart riskbeteende som du verkligen borde undvika.
Citera
2014-05-21, 15:50
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Varför är du i Sydamerika? Det är ett uppenbart riskbeteende som du verkligen borde undvika.

Ok, den nivån alltså.
Givetvis innebär allt du gör risker och jag säger att man kan leva ett fullödigt liv trots att risker existerar genom att tänka efter lite före.

Det här är FB och idioter som inte kan argumentera sakligt finns det gott om. Efter att ha kollat din historik förstår jag att du sällar dig till bottenskrapet i detta forum, och det i hård konkurrens.
Citera
2014-05-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ok, den nivån alltså.
Givetvis innebär allt du gör risker och jag säger att man kan leva ett fullödigt liv trots att risker existerar genom att tänka efter lite före.

Det här är FB och idioter som inte kan argumentera sakligt finns det gott om. Efter att ha kollat din historik förstår jag att du sällar dig till bottenskrapet i detta forum, och det i hård konkurrens.
Du blir alltså sur över att få höra att du inte borde ägna dig åt uppenbart riskbeteende. Varför?
Citera
2014-05-21, 16:19
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du blir alltså sur över att få höra att du inte borde ägna dig åt uppenbart riskbeteende. Varför?

Nej, jag blir inte sur. Konstaterar enbart att dina inlägg håller en mycket låg nivå. Punkt
Citera
2014-05-21, 16:23
Medlem
Citat:
Nej, jag blir inte sur. Konstaterar enbart att dina inlägg håller en mycket låg nivå. Punkt
När blev det låg nivå att påpeka att andra borde sluta med sina uppenbara riskbeteenden? Hur var det du nyss skrev: "Man kan undvika uppenbara riskbeteenden. Du verkar helt jävla dum i huvudet, och sådana som dig är det inte underligt att det sker olyckor med."
Citera
2014-05-21, 16:27
Medlem
Citat:
Nej, det kommer troligen aldrig att ske. Men man kan undvika uppenbara riskbeteenden. Du verkar helt jävla dum i huvudet, och sådana som dig är det inte underligt att det sker olyckor med.

Troligen har du aldrig vistats utanför rikets gränser, men ta en semester i Mexico, södra Brasilien eller Sydafrika och kom sen och snacka om dina rättigheter att vistas var du vill klädd hursomhelst. Idiot.

Citat:

Citat:

Citat:

Du rör dig alltså i områden du inte har kännedom om. Är inte det ett uppenbart riskbeteende? Är du helt jävla dum i huvudet?
Citera
2014-05-21, 18:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Och i Sverige?

Citat:

Världen är full av idioter som vill begränsa kvinnor och skuldbelägger offer för brott - skulle jag säga.

Edit:
Jag utgår för övrigt ifrån att du och din fru inte är uppväxta tillsammans - vilket i så fall skulle innebära att till och med din fru utsatt sig för risken att interagera med en man utanför familjen..
Senast redigerad av micro113 2014-05-21 kl. 18:49.
Citera
2014-05-21, 22:27
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
När blev det låg nivå att påpeka att andra borde sluta med sina uppenbara riskbeteenden? Hur var det du nyss skrev: "Man kan undvika uppenbara riskbeteenden. Du verkar helt jävla dum i huvudet, och sådana som dig är det inte underligt att det sker olyckor med."

Citat:
Ursprungligen postat av granved
Du rör dig alltså i områden du inte har kännedom om. Är inte det ett uppenbart riskbeteende? Är du helt jävla dum i huvudet?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och i Sverige?

Världen är full av idioter som vill begränsa kvinnor och skuldbelägger offer för brott - skulle jag säga.

Edit:
Jag utgår för övrigt ifrån att du och din fru inte är uppväxta tillsammans - vilket i så fall skulle innebära att till och med din fru utsatt sig för risken att interagera med en man utanför familjen..

Vad vill ni? Att vi män som inte rånar eller våldtar, c:a 99,998 %, avrättar de som faktiskt gör det. Inte mig emot. Det funkar ju rätt bra i Kina.
Citera
2014-05-21, 22:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad vill ni? Att vi män som inte rånar eller våldtar, c:a 99,998 %, avrättar de som faktiskt gör det. Inte mig emot. Det funkar ju rätt bra i Kina.
Jag undrade över ditt risktagande i Sverige....

Vi kvinnor i Sverige går ju faktiskt inte genom något Sydamerikanskt slum eller någon kåkstad i Sydafrika...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in