2014-05-21, 09:55
Medlem
utan.att.stannas avatar
Lättklädd reklamen må ha lite lite att ta i gällande budskap, men skulle inte en sak kunna vara att man vill visa att man går emot pkmedia och politiken genom att vara lite "våghalsigt lättklädda"? Budskapet är motstånd mot pk, vi går vår egen väg? Eller?
2014-05-21, 10:01
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Sd har tappat nu när vänstervågen rullar fram. De har sökt sig för mycket till snorkiga moderater och skulle säkert kasta sig om halsen på flintskallen om han bara vinkar med lillfingret.

Men så blir det när fd. moderater tilläts ta över i Sd ledningen och skickar ut de andra ur partiet. Tragiskt att det inte finns ett mer vänsterbetonat alternativ med något skarpare agenda när det gäller invandringen.

Jag trodde för ett år sedan på Sd, 15%,. Allt pekade mot en linjär ökning från tidigare val. Men nu blir det knappas 10%, troligen inte mer än 8%.
Det behövs en lång het sommar med invadrarkravaller och flyktinghorder som ingen klarar av att ta hand om för att Sd ska nå över 10%.
2014-05-21, 10:02
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jag kan faktiskt tänka mig att leif GW:s uttalande om SD kan påverka opinionen. Det finns nog ingen annan i landet som svenskarna har lika högt förtroende för som honom. Jag tror också att just potentiella SD-väljare är de som har högst förtroende för honom, så det kan nog skapa lite ambivalens hos vissa väljare.

Fast i likhet med alla andra som klagar på SD, så angav han inget specifikt i SD:s politik som han invänder mot, utan gjorde en egen svepande tolkning. Han angav inte heller vilken politik han vill ha och varför den är bra och genomförbar.
2014-05-21, 10:07
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Lättklädd reklamen må ha lite lite att ta i gällande budskap, men skulle inte en sak kunna vara att man vill visa att man går emot pkmedia och politiken genom att vara lite "våghalsigt lättklädda"? Budskapet är motstånd mot pk, vi går vår egen väg? Eller?

Då S vill göra sån reklam olaglig i framtiden så måste jag säga att den är väldigt "anti-pk"
2014-05-21, 11:21
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jag kan faktiskt tänka mig att leif GW:s uttalande om SD kan påverka opinionen. Det finns nog ingen annan i landet som svenskarna har lika högt förtroende för som honom. Jag tror också att just potentiella SD-väljare är de som har högst förtroende för honom, så det kan nog skapa lite ambivalens hos vissa väljare.

Kändisar kan man inte ta på allvar överhuvudtaget.
För dom kostar det aldeles för mycket att erkänna att man stöder SD.
Är eventuellt någon pensionerad kändis som bor i utlandet som vågar utmana PK.
Leif GW är ju totalt unik som vågar erkänna reella problem ,och bara det har han fått oerhört mycket skit för.
2014-05-21, 11:24
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Det du glömde nämna var att det bara var 324 personer som svarade på undersökningen vilket är lite få och stor risk för "brus"

Samtidigt är det nog många i en sådan grupp som inte törs stå för sina åsikter om man tänker avancera uppåt i hierarkin..
2014-05-21, 11:48
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Då S vill göra sån reklam olaglig i framtiden så måste jag säga att den är väldigt "anti-pk"
Precis, och SD vill vet väl att dom har en stor skara väljare som är just anti-pk, och nu kanske dom försöker få fler, med just det budskapet? Eller vad är det annars om?
2014-05-21, 11:51
Medlem
Ja herregud, räkna med en massa rabalder nu inför slutspurten

https://www.facebook.com/events/321959081286605/

Riktigt smart av SD att lägga in Stockholmsbesöket dagen innan Kan nog satsa hela min skatteåterbäring på att det kommer bli kaoz. Man kanske ska gå dit rent av?

SD-kvinnors valfilm låter också onekligen intressant
2014-05-21, 13:48
Medlem
Durgas avatar
Jag bor på en liten ort i Norrlands inland och så mycket folk som det fanns på torget när SD höll sitt EU möte har det inte varit sen S storhetstider.
Förbereder eder PK till på söndag på en käftsmäll som ni så länge förtjänat!
2014-05-21, 15:25
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Tror 7%.

7% japp. En bra siffra som ändå visar att SD är potentiellt starkt. Dels är det många soffliggare detta val, så 7% skulle indikera tvåsiffrigt resultat i riksdagsvalet 14:e September.
2014-05-21, 15:32
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jahapp, 5 dagar kvar till EU-valet.

Vart tror folk att SD landar på(nämn specifik procent och inte intervall)? Själv gissar jag på 9%.

Min personliga (amatörmässiga) gissning hamnar på 10,2% här och 15,3% i riksdagsvalet Måhända att ni tycker det är mer en förhoppning än en gissning men jag står fast vid den Den som lever får se
2014-05-21, 15:35
Medlem
shogun-rs avatar
Tror på 7.5% men hoppas så klart på mer.

7.5% är mer än en fördubbling så det skulle man knappast kunna klaga på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in