2014-05-20, 22:44
Medlem
Mellbergans avatar
Jahapp, 5 dagar kvar till EU-valet.

Vart tror folk att SD landar på(nämn specifik procent och inte intervall)? Själv gissar jag på 9%.
Senast redigerad av Mellbergan 2014-05-20 kl. 22:47.
2014-05-20, 23:13
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du vill stanna kvar i EU? Du vill ha euron? Du vill ha överstatlighet? Du vill ha EU-tiggeri? Du vill ha öppna gränser mot Rumänien och Bulgarien?

Vad menar du? Är du Sverigedemokrat så är det i princip samma ståndpunkter som vi även har i dom nationella valen. Förstår inte alls vad du menar. En Sverigedemokrat i riksdagsvalet bör givetvis rösta på Sverigedemokraterna även i EU-valet. Politiken är den samma.

Jag vill begränsa invandringen i Sverige, inte ge bort extrema mängder bidrag till invandrare, inte diskriminera svenskar i förhållande till invandrare etc.

Jag vill inte göra det svårare för mig att röra mig i europa. Nej jag vill inte ha euron (Det har vi ju inte nu heller....)
2014-05-20, 23:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Vart tror folk att SD landar på(nämn specifik procent och inte intervall)? Själv gissar jag på 9%.
Tror 7%.
2014-05-20, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Jag tror på ca 8 % men hoppas på tvåsiffrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Jag vill begränsa invandringen i Sverige, inte ge bort extrema mängder bidrag till invandrare, inte diskriminera svenskar i förhållande till invandrare etc.

Jag vill inte göra det svårare för mig att röra mig i europa. Nej jag vill inte ha euron (Det har vi ju inte nu heller....)
Nej, men det finns folk som vill införa euron. Dessutom måste EU-länder egentligen ha euro som valuta. Sverige hade tur som klarade sig undan det.

SD vill inte göra det svårare för svenskar att röra sig i Europa.
2014-05-20, 23:23
Medlem
murder_us avatar
Jag hade en rejäl fula gubben-upplevelse idag. Två gamla tanter satt och pratade om sakernas tillstånd på en swebus idag. En svennetant och en tant med polskt(?) ursprung.
Tanterna avhandlade ämnen såsom att nu räcker det, vi måste ta hand om de som redan är här plus att den ena hade träffat en ziggis som minsann såg så fräsch ut att hen omöjligen kunde bo i en husvagn om nätterna och att absolut inga ekonomiska medel gick hit längre.
Jag besöker inte så många fikabord och jag bor inte ens i Sverige så jag kan inte säga hur vanligt det är men jag börjar tro på konspirationsteorin att media tokljuger om SD:s verkliga stöd.

Ni är alla välkomna att säga er åsikt i min tråd i konspirationsforumet här: Flashback
Senast redigerad av murder_u 2014-05-20 kl. 23:33.
2014-05-21, 01:13
Medlem
Vad tror vi, har SD något i kikarn nu inför valspurten de sista dagarna? Något som kan ge upphov till stor uppståndelse dagen innan, eller ännu hellre på valdagen, som väljarna kan ha färskt i minnet när de kommer till vallokalen? Ett tal i Stockholm skulle kunna göra susen tror jag, med tillhörande vänsterstollar som gör bort sig d.v.s.
2014-05-21, 01:36
Medlem
JPs avatar
Jag kan faktiskt tänka mig att leif GW:s uttalande om SD kan påverka opinionen. Det finns nog ingen annan i landet som svenskarna har lika högt förtroende för som honom. Jag tror också att just potentiella SD-väljare är de som har högst förtroende för honom, så det kan nog skapa lite ambivalens hos vissa väljare.
2014-05-21, 02:38
Medlem
RingRing2014s avatar
Vet inte om det varit uppe i tråden. Men i en stängd grupp på Facebook för svenska poliser får SD 18 procent i en intern undersökning.

http://www.expressen.se/nyheter/polisernas-stod-for-sverigedemokraterna/
Senast redigerad av RingRing2014 2014-05-21 kl. 02:45.
2014-05-21, 05:18
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vad tror vi, har SD något i kikarn nu inför valspurten de sista dagarna? Något som kan ge upphov till stor uppståndelse dagen innan, eller ännu hellre på valdagen, som väljarna kan ha färskt i minnet när de kommer till vallokalen? Ett tal i Stockholm skulle kunna göra susen tror jag, med tillhörande vänsterstollar som gör bort sig d.v.s.

Snarare är det media som har något i kikaren. Typ en ny järnrörshistoria eller SD-riksdagsmannen i rullstol som flippade ur som man fyrar av i alla fredagens tidningar.

Detta kommer inte hjälpa ett dugg eftersom alla som insett invandringshaveriets omfattning inte går att påverka med ovidkommande trams.
2014-05-21, 08:12
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vet inte om det varit uppe i tråden. Men i en stängd grupp på Facebook för svenska poliser får SD 18 procent i en intern undersökning.

Det du glömde nämna var att det bara var 324 personer som svarade på undersökningen vilket är lite få och stor risk för "brus"
2014-05-21, 09:28
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Du efterfrågade tal och det får du. Stora finalen på Lördag med Jimmie Åkesson i Malmö, Göteborg och Stockholm.

SD-kvinnor kommer tydligen lägga in en reklamkampanj åt det lite mer lättklädda hållet i slutspurten. Men vet inte om jag tycker att det är någon vidare idé.

Tycker reklamkampanjerna varit undermåliga hittills. Dom måste rycka upp sig till riksdagsvalet och presentera snygg reklam med ett riktigt bra budskap. TV-reklamen är ingen höjdare om man frågar mig.

Inte för att reklamen borde påverka så mycket men lägger man 12 miljoner på reklam så måste den vara snygg och ha ett bra och paketerat budskap.

Till försvar kan man kanske säga att den kanske funkar för att få soffliggare att resa sig upp och rösta men mer tror jag inte. Lättklädd reklam vette tusan hur dom kan på idén och vad tanken är....
2014-05-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014

Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Det du glömde nämna var att det bara var 324 personer som svarade på undersökningen vilket är lite få och stor risk för "brus"

Håller med om att 324 är på tok för få för att få en representativ bild.

Personligen skulle jag bli förvånad om det "bara" är 18 % i grupperna med utryckningsfordon som röstar SD. Någon som jobbar eller har nära kontakter inom dessa grupper som vet mera eller kan beskriva tongångarna som nu råder?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in