Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Benzema-ryktet är intressant. Men jag ställer mig ändå frågan till hur jäkla bra han egentligen är? Hans facit är inte något utomordentligt direkt, en enda gång har han kommit över 20 ligamål i Real Madrid. Denna säsongen gjorde han t.ex. endast ett mål mer än vad Giroud gjorde för ett sämre lag i en liga som det trots allt känns svårare att göra mål i. Hans facit i Europa är dock bra.
Vad tror ni? Är han en anfallare som kan stå för runt 25 ligamål för Arsenal?
Angående Sagna så förstår jag inte riktigt varför City vill ha honom. Snart 32 år gammal, blivit mer skadedrabbad senaste åren, och dessutom vill man ge honom en sådan lön. Missförstå mig inte, Sagna är en stabil försvarare, kanske den bästa högerbacken i PL överlag senaste 5 åren. Men nog borde det finnas mer intressanta alternativ än honom.
Känns som han kommer lämna, och för min del kvittar det. Högerback känns ofta som en ganska enkel position att spela in nytt folk på, och efter 6 säsonger med Sagna hade det varit roligt med något nytt på högerkanten.
Grejen är ju att Benzema har spelat ganska få matcher från start. Han och Higuain har ju stora delar delat på speltiden. Om jag inte räknat fel så har Benzema på 113 ligastarter i Real gjort 72+35 (givetvis har flera av dessa poäng kommit i matcher han hoppat in i). Men det är ett bra facit. Framförallt då han är ännu bättre i CL, samt har ett av fotbollsvärldens bästa allroundspel, forwards räknat.
Men med det sagt så tror jag inte Benzema är någon 25-målsskytt, men det tror jag inte heller behövs. Han kommer göra nytta i spelet, där Giroud är väldigt, väldigt lättläst. Men det är återigen viktigt att komma ihåg att Giroud inte har gjort någon dålig säsong, inte alls.
Angående Sagna så hoppas jag såklart han kritar på. Det känns sådär att behöva leta en högerback under fönstret också. Men i övrigt tycker jag också det är en ganska dum värvning av City.