2014-05-21, 00:05
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
BBC - få rykten, deras ord är lag.
Guardian - en del rykten, brukar vara konkret och stämmer för det mesta.
Sky - "Sky Sports understands" är väl snäppet under bekräftat. Deras betting fokus stjälper en del.
Telegraph - Kastar ur sig mycket, men en del tycks vara någorlunda vettigt i alla fall.
Independent
Mirror - Mycket skräp.
Daily Mail, The Sun - Massor av skräp. Men ibland har någon journalist insikt i en klubb.
Daily Star - Skräp.

Missade säkert några. Det finns även en del lokaltidningar. Evening Standard är t.ex. bättre än Mirror när det kommer till nyheter om Chelsea.

Edit; kompletterade med de jag glömt och Viking- nämnde.

Ser bra ut förutom Sky.

"Sky Sports understands" är ju absolut inte snäppet under bekräftat. Det betyder att Sky har tagit det från någon piss-källa och vill inte ange den för att tappa i trovärdighet.

Aldrig några citat utan bara slänger ur sig "sky sports understands" hit och "sky sources" dit utan någon som helst substans.

"There are many uncertainties in life, but one certainty, at least in football, is that Sky Sports understands"
2014-05-21, 00:09
Medlem
Benzema-ryktet är intressant. Men jag ställer mig ändå frågan till hur jäkla bra han egentligen är? Hans facit är inte något utomordentligt direkt, en enda gång har han kommit över 20 ligamål i Real Madrid. Denna säsongen gjorde han t.ex. endast ett mål mer än vad Giroud gjorde för ett sämre lag i en liga som det trots allt känns svårare att göra mål i. Hans facit i Europa är dock bra.

Vad tror ni? Är han en anfallare som kan stå för runt 25 ligamål för Arsenal?

Angående Sagna så förstår jag inte riktigt varför City vill ha honom. Snart 32 år gammal, blivit mer skadedrabbad senaste åren, och dessutom vill man ge honom en sådan lön. Missförstå mig inte, Sagna är en stabil försvarare, kanske den bästa högerbacken i PL överlag senaste 5 åren. Men nog borde det finnas mer intressanta alternativ än honom.

Känns som han kommer lämna, och för min del kvittar det. Högerback känns ofta som en ganska enkel position att spela in nytt folk på, och efter 6 säsonger med Sagna hade det varit roligt med något nytt på högerkanten.
2014-05-21, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Att ha kvar en tjurig spelare som Mandzukic som andrafiol bakom Lewandowski skulle nog bli ett problem nästa säsong. Pep tyckte säkert inte det var lönt att skapa dålig stämning i truppen så han såg till att skapa problem redan nu så att han skulle bli såld. Det är vad jag tror. För att ha Mandzukic på det sättet är ett problem som ändå aldrig går att lösa. Smart av Pep.

Jag tror för övrigt att det är därför han blev så glad av vinsten igår. För det visade att spelarna fortfarande spelar för honom trots senaste månadens dåliga resultat. Han vill ha en trupp som trivs och tror på honom, annars är det inte lönt. Att ha en enda spelare som är riktigt irriterad påverkar hela truppen.

Edit: Kommer säkert sälja Shaqiri också. Kan inte hålla honom på bänken en säsong till.

Har ryktas om Shaqiri till Liverpool. Hoppas verkligen det. Han är ung, bra skott snabb samt jävligt fysisk. Lämnar väl Bayern denna säsongen. För bra för att slösa sin tid på bänken..
2014-05-21, 00:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Benzema-ryktet är intressant. Men jag ställer mig ändå frågan till hur jäkla bra han egentligen är? Hans facit är inte något utomordentligt direkt, en enda gång har han kommit över 20 ligamål i Real Madrid. Denna säsongen gjorde han t.ex. endast ett mål mer än vad Giroud gjorde för ett sämre lag i en liga som det trots allt känns svårare att göra mål i. Hans facit i Europa är dock bra.

Angående Sagna så förstår jag inte riktigt varför City vill ha honom. Snart 32 år gammal, blivit mer skadedrabbad senaste åren, och dessutom vill man ge honom en sådan lön. Missförstå mig inte, Sagna är en stabil försvarare, kanske den bästa högerbacken i PL överlag senaste 5 åren. Men nog borde det finnas mer intressanta alternativ än honom.

Känns som han kommer lämna, och för min del kvittar det. Högerback känns ofta som en ganska enkel position att spela in nytt folk på, och efter 6 säsonger med Sagna hade det varit roligt med något nytt på högerkanten.

Grejen är ju att Benzema har spelat ganska få matcher från start. Han och Higuain har ju stora delar delat på speltiden. Om jag inte räknat fel så har Benzema på 113 ligastarter i Real gjort 72+35 (givetvis har flera av dessa poäng kommit i matcher han hoppat in i). Men det är ett bra facit. Framförallt då han är ännu bättre i CL, samt har ett av fotbollsvärldens bästa allroundspel, forwards räknat.

Men med det sagt så tror jag inte Benzema är någon 25-målsskytt, men det tror jag inte heller behövs. Han kommer göra nytta i spelet, där Giroud är väldigt, väldigt lättläst. Men det är återigen viktigt att komma ihåg att Giroud inte har gjort någon dålig säsong, inte alls.

Angående Sagna så hoppas jag såklart han kritar på. Det känns sådär att behöva leta en högerback under fönstret också. Men i övrigt tycker jag också det är en ganska dum värvning av City.
2014-05-21, 02:14
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Marcus Christenson, svensken som är fotbollschef på the Guardian, skrev för ett par år sedan en liten guide i ämnet: http://blogg.fotbollskanalen.se/christenson/2010/03/26/er-guide-till-tidningarna-i-england-riv-ut-och-spar/

Är Daily Mail höger? Det har ju varit lite allmän sanning här på forumet att Aftonbladet hänger dem i hasorna och snor deras storys.

Ett tillägg är också att vissa tidningar har en god förankring i olika fotbollslag - vilket kan vara bra att känna till. The Mirror är till exempel ganska Arsenal-vridet, och har (åtminstone John Cross) bra kontakter i klubben.

Citat:

Jag vet inte om man ska förvänta sig stordåd av Benzema, men huruvida det vore önskvärt eller inte beror mycket på vilka alternativ som är rimliga. Wenger verkar ju vara förtjust i Benzema, så mycket är säkert.

Däremot går knappast Benzema om man inte Real tar in någonting, och frågan är vad det skulle vara.
2014-05-21, 02:19
Avslutad
Benzema till Arsenal, som ersätts av Suárez, som ersätts av Cavani. Nå?

OBS! Det heter Silly Season av en anledning.
2014-05-21, 07:02
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Som du säger har Liverpool Echo bra koll. Det finns även ett par journalister som har god insyn i klubben men skriver för andra, t.ex. Ben Smith på BBC.
Echo har absolut bra koll men ibland vill de tona ner rykten. Bekräftade intressen kan försvåra övergångar. Eller som förra sommaren bidra till klubbens rykte. Inte speciellt bra att klubben går miste om sina top targets. Till exempel så säger Echo att Emre Can inte är speciellt nära en övergång till Liverpool (Bayerns intresse?) och att klubben inte är intresserade av Ashley Cole. Hur det egentligen ligger till vet vi ju inte men jag skulle inte ta uppgifterna som nästintill sanning.
2014-05-21, 07:34
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Till skillnad från Giroud så spelar Benzema också med världens bästa målskytt. Och en viss Bale. 17 mål och 9 assister har Benzema gjort i ligan. Totalt har han gjort 30 mål och 14 assister i 56 matcher.
Benzema har dock tyvärr fortfarande lite problem med sitt självförtroende och missar lägen han sätter 10/10. Jag vill inte att Benzema skall lämna, kan inte tänka mig en bättre anfallare för Real Madrid. Möjligtvis Zlatan.
2014-05-21, 08:30
Medlem
Nu börjas det...

edit: Ska vara tydligare: Får Thiago-vibbar av hela Kroos sagan. Tror bara att han fiskar ett bättre kontrakt hos Bayern.

Citat:
Man Utd agree deal with Bayern Munich for Toni Kroos

http://www.express.co.uk/sport/football/477161/Man-Utd-agree-deal-with-Bayern-Munich-for-Toni-Kroos
2014-05-21, 10:51
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Verkar som psg ska försöka värva Hazard för 50 Mkr euro, ffp fuck you! Enligt Daily mirror, så det är inte säkert att det stämmer!
2014-05-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Till skillnad från Giroud så spelar Benzema också med världens bästa målskytt. Och en viss Bale. 17 mål och 9 assister har Benzema gjort i ligan. Totalt har han gjort 30 mål och 14 assister i 56 matcher.
Benzema har dock tyvärr fortfarande lite problem med sitt självförtroende och missar lägen han sätter 10/10. Jag vill inte att Benzema skall lämna, kan inte tänka mig en bättre anfallare för Real Madrid. Möjligtvis Zlatan.

Det spelar såklart in, givetvis har du rätt i det. Och säger inte att jag håller Giroud högre, utan funderar mer på vilken potential Benzema faktiskt har.

Men som anteri var inne på kanske man inte behöver den där 25-målskytten, så länge Walcott är frisk och Özil och Ramsey fortsätter prestera.

Det är för jävla synd att Giroud har lite dålig näsa för de där simpla målen, för han har verkligen ett fint samarbete med övriga spelare, stått för några makalösa assister denna säsong. Frågan är om inte Wenger kommer köra 100% på honom nästa säsong ändå.
2014-05-21, 11:15
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Nu börjas det...

edit: Ska vara tydligare: Får Thiago-vibbar av hela Kroos sagan. Tror bara att han fiskar ett bättre kontrakt hos Bayern.

http://www.express.co.uk/sport/football/477161/Man-Utd-agree-deal-with-Bayern-Munich-for-Toni-Kroos

Shaw + Kroos hade dock varit en jävla start på SS..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in