2008-03-27, 14:50
  #1
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Kommer det något nytt ifrån den mannen?
Senaste albumet var ju "Ingens bästa vän" ifrån 2004, eller har jag missat något?

Vill ha mera Pirinen NU!...
Citera
2008-03-27, 20:11
  #2
Medlem
Tagelbergs avatar
Ryktet säger att det ska komma ett nytt album under hösten som skall heta "Döda paret och deras vänner".
Citera
2008-03-27, 22:16
  #3
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Ryktet säger att det ska komma ett nytt album under hösten som skall heta "Döda paret och deras vänner".
GRYMT! En Döda paret special alltså... Vad har du för källor?
Har du känningar på Ordfront/Galago?
Citera
2008-03-27, 22:22
  #4
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
GRYMT! En Döda paret special alltså... Vad har du för källor?
Har du känningar på Ordfront/Galago?

Här är källan:
http://forumet.serieframjandet.se/viewtopic.php?pid=38035#p38035
Citera
2008-03-28, 00:11
  #5
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Underbart.
Den ska inhandlas. Joakim Pirinen är en av vår tids största, inte bara som serietecknare utan som konstnär.
Citera
2008-04-19, 13:30
  #6
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
Kommer det något nytt ifrån den mannen?
Senaste albumet var ju "Ingens bästa vän" ifrån 2004, eller har jag missat något?

Vill ha mera Pirinen NU!...


Tja, varför inte läsa hans böcker under tiden?


"Den svenska apan" var hur kul som helst.

http://dagensbok.com/index.asp?id=642

http://sv.wikipedia.org/wiki/Joakim_Pirinen
Citera
2009-04-25, 11:39
  #7
Medlem
raskenss avatar
Han har gjort en del för radion också. En ganska udda radioteater som heter Familjen Bra. går i P1 nu. En teater kliniskt befriad från konflikter. Rätt så udda.

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=965&artikel=2770231


En novell han läste upp som heter skönhetsmord. Faktiskt riktigt spännande.
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=965&artikel=2665644
Citera
2012-09-06, 19:07
  #8
Medlem
Douche-chills avatar
Pirinen är den enda konstnären i Sverige idag som man i ordets sanna definition kan kalla ett geni.

Någon som vet om han släpper något nytt snart?
Citera
2013-06-01, 22:51
  #9
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Hej alla glada Pirinen-entusiaster!

Jag har sett att Joakim Pirinen ska ge ut en ny serie vid namn "Kommissarie Kvadrat", och som har det preliminära utgivningsdatumet 2013-09-20. Länk till uppgiften: http://www.bokus.com/bok/9789170377471/pirinen-joakim-kommissarie-kvadrat/

Den länken ger ju ganska sparsmakat med information, vilket är frustrerande för en Pirinenoman som mig själv. Är det någon som har hört någon mer detaljerad information om boken? Någon på Galago här som vill skvallra lite kanske?
Citera
2014-05-21, 08:08
  #10
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Hej alla glada Pirinen-entusiaster!

Jag har sett att Joakim Pirinen ska ge ut en ny serie vid namn "Kommissarie Kvadrat", och som har det preliminära utgivningsdatumet 2013-09-20. Länk till uppgiften: http://www.bokus.com/bok/9789170377471/pirinen-joakim-kommissarie-kvadrat/

Den länken ger ju ganska sparsmakat med information, vilket är frustrerande för en Pirinenoman som mig själv. Är det någon som har hört någon mer detaljerad information om boken? Någon på Galago här som vill skvallra lite kanske?

Har läst den nu och visst är det som oftast köpvärt, bitvis strålande förstås, men det fanns rätt många sidor som gav intryck av att ha blivit bortvalda till Split Vision och nu dragits fram ur byrålådorna, samma stil, teman och stämningar.
Citera
2014-05-21, 09:24
  #11
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Har läst den nu och visst är det som oftast köpvärt, bitvis strålande förstås, men det fanns rätt många sidor som gav intryck av att ha blivit bortvalda till Split Vision och nu dragits fram ur byrålådorna, samma stil, teman och stämningar.
Tjohoo! Här ska beställas på bokus direkt, eller kanske till och med gå ut och köpa i butik för att stödja dom fysiska bokhandlarna.

En fråga, är det verkligen en längre, mer sammanhållen berättelse i den här nya boken? För det var det intrycket jag fick att hans ambition var den här gången.
Citera
2014-05-21, 10:46
  #12
Medlem
Här är en intervju med Pirinen om bl a Kommissarie Kvadrat, http://www.etc.se/kultur-noje/joakim-pirinen-nonsens-ar-nastan-som-religion
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in