2014-05-20, 20:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Han har förstår inte varför handen är där och då får han för sig att det måste vara något skumt.

Varför tror du att handen är över låset i direkt anslutning till blodet?
Citera
2014-05-20, 20:39
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du som verkar tro att du förstår tycker jag kan ta och förklara de gröna "dimmorna" i bilderna och handen.
Jag har verkligen inte påstått att jag förstår allt. Jag har ingen förklaring till handen och de gröna dimmorna. Men till skillnad från många här så misstänker jag inte direkt att det är något skumt. Det mesta har ofta naturliga förklaringar.
Citera
2014-05-20, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har verkligen inte påstått att jag förstår allt. Jag har ingen förklaring till handen och de gröna dimmorna. Men till skillnad från många här så misstänker jag inte direkt att det är något skumt. Det mesta har ofta naturliga förklaringar.
Precis som blodet i bagageluckan nog har en naturlig förklaring.
Citera
2014-05-20, 20:42
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Jahapp och att en hand är i låset ge en naturlig förklaring till det då.
Citera
2014-05-20, 20:43
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Lyssnade just på förhöret med DL som hävdar att mordvapnet är koniskt ock VB hade stickskador.

Att Skölp inte stämmer med skadorna.

Det är lustigt att åklagarna trots detta hävdar att det är en skölp/holkjärn för att just detta verktyg kan ha funnits i KJs hem.
Jag tror inte heller på skölp som mordvapen och håller med om att det var tveksamt att lägga sådan vikt på skölpen.
Citera
2014-05-20, 20:45
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Men det är nog bara vi som inte förstår som reagerar på ovidkommande saker... som tex att åklagarna hittar på efter behag.
Som jag skrev tidigare så håller jag med om att skölpen troligtvis inte är mordvapen. Men vad är det som åklagarna hittat på?
Citera
2014-05-20, 20:46
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis som blodet i bagageluckan nog har en naturlig förklaring.
Det där var bara korkat.
Citera
2014-05-20, 20:49
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Jahapp och att en hand är i låset ge en naturlig förklaring till det då.
Jag har ingen aning. Men det är ju just det som är min poäng. Om det är något man inte förstår så kan man antigen tänka att det måste vara något skumt. Eller så inser man bara att det finns saker jag inte förstår men det betyder inte att polisen är korrupt.
Senast redigerad av Clavell 2014-05-20 kl. 20:51.
Citera
2014-05-20, 20:51
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Jag har ingen aning. Men det är ju just det som är min poäng. Om det är något man inte förstår så kan man tänka att det måste vara något skumt. Eller så tänker man bara att det finns saker jag inte förstår.

Eller så kanske det faktiskt finns dom som förstår.
Citera
2014-05-20, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det där var bara korkat.
Så det som talar mot åklagaren är naturligt, det som talar mot försvaret är bevis.
Citera
2014-05-20, 20:53
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Eller så kanske det faktiskt finns dom som förstår.
Ok, förstår du varför någon håller en hand över låset. Berätta gärna.
Citera
2014-05-20, 20:54
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare så håller jag med om att skölpen troligtvis inte är mordvapen. Men vad är det som åklagarna hittat på?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=57 02256

Kan nog hitta fler uttalanden om detta men tror inte att jag behöver det.
Senast redigerad av Namibia1 2014-05-20 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in