2014-05-19, 20:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Med tanke på diskussionen om hundbett i elkablar och huruvida detta orsakat KJ:s hund 'Grabben's våldsamma och blodiga död var avsikten att efter genmäle reda ut begreppen vad som är förenat med störst risk; spänning eller strömstyrka, vilket ledde mig ut i ett onödigt tillkrånglat och utbroderat inlägg, och jag hade sånär följt upp Ohms första lag med Ohms andra lag, toppat med Kirchhoffs lagar - men avstod ..

Såvitt jag kunnat utläsa i tråden har KJ en omvittnad historia med djurplågeri som en av sysselsättningarna under uppväxten, och precis som du säger brukar djurplågeri vara inkörsporten till allvarligare saker i vuxen ålder.

Verkar inte krävas mycket för att KJ ska tagga till. Kan räcka med att stackars hunden skällde, därav KJ sticker en kniv i hunden. Tror att den stackars jycken led, medans KJ satt och googlade "hundanatomi". Antagligen vart han fascinerad av det.

Psst,- du vet att det där är grundläggande ellära va? -Som man redan börjar lära sig i högstadiet nuförtiden. Så det var bra du avstod från en vidare förklaring.
Senast redigerad av henkess 2014-05-19 kl. 20:50.
Citera
2014-05-19, 20:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Såvitt jag kunnat utläsa i tråden har KJ en omvittnad historia med djurplågeri som en av sysselsättningarna under uppväxten, och precis som du säger brukar djurplågeri vara inkörsporten till allvarligare saker i vuxen ålder.
Många barn må vara grymma mot djur, som att dra av benen på spindlar och dylikt. Men blivande seriemördare dödar ofta större djur, som katter och hundar, och enbart för egen njutning snarare än för att imponera på jämnåriga.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Seriem%C3%B6rdare

Här har vi en snubbe som kunde blivit en ny Kristoffer Johansson:

Mannen på LSS-boendet fantiserade om att mörda unga kvinnor och utsätta dem för ett utdraget lidande.
I över ett halvår hade han förberett sig på att göra just detta samt hur han skulle skända deras kroppar efter att de mördats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18878492.ab

https://www.flashback.org/t2375417
Citera
2014-05-20, 02:33
Medlem
Imthisnices avatar
http://jpmoter.podomatic.com/entry/2014-05-01T22_42_33-07_00
JP diskuterar DNA bevisning.
Citera
2014-05-20, 18:19
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tog en stund, nu trollade polletten ner.

Märkligt med handen, den syns inte på originalbilden, den framträder först vid uppljusning av bilden. Vad döljer handen tro, kan det finnas blod även där skadorna på kofångaren är, vad kan det betyda i så fall?

EDIT;Jag har noterat att det inte verkar finnas blod på kofångaren, märkligt om blodet antas hamnat på kanten vid t ex. släpning över listen. Det borde finnas blod på kofångaren om hypotesen släpning över kanten är sann tycker jag. Besudlingen är klart avgränsad till bagageluckekanten och inte ens en gnutta på kofångaren, kan det berätta något om från vilket håll blodet hamnade på kanten?

Det som sägs om skillnaden på bilderna, BlueStar på två bilder fotade med några minuters mellanrum, hur kan det bli en sådan skillnad? Kan blodet ha tillkommit från höger sida, alltså inte i den normala i och urlastningsvinkeln, utan snett in från höger vid låskistan?

Ja, kan inte annat än hålla med.

Märkligt att teknikern håller handen mitt i bevisningen under pågående undersökning. Vad finns under handen? Mer Blod?

EDIT: Jag tror de har sprayat på mer BlueStar under exponeringen.
Senast redigerad av oraklet.i.skogen 2014-05-20 kl. 19:02.
Citera
2014-05-20, 19:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Ja, kan inte annat än hålla med.

Märkligt att teknikern håller handen mitt i bevisningen under pågående undersökning. Vad finns under handen? Mer Blod?

EDIT: Jag tror de har sprayat på mer BlueStar under exponeringen.

Men tanke på omständigheten med handen på bilden så tycker i alla fall jag att det finns ett rimligt tvivel om myndigheterna har hanterat bevisningen på ett korrekt sätt och att domstolen har haft ett korrekt och omanipulerat beslutsunderlag. Alltså, jag hyser tvivel om att bevisningen inte har manipulerats. Så länge det inte finns en godtagbar förklaring till handen anser jag att det finns ett högst rimligt skäl att tvivla på bevisets äkthet.

Kan det betyda något för rättsprocessen? Kan försvaret åberopa det här i ett överklagande angående domvillla?
Citera
2014-05-20, 20:05
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men tanke på omständigheten med handen på bilden så tycker i alla fall jag att det finns ett rimligt tvivel om myndigheterna har hanterat bevisningen på ett korrekt sätt och att domstolen har haft ett korrekt och omanipulerat beslutsunderlag. Alltså, jag hyser tvivel om att bevisningen inte har manipulerats. Så länge det inte finns en godtagbar förklaring till handen anser jag att det finns ett högst rimligt skäl att tvivla på bevisets äkthet.

Kan det betyda något för rättsprocessen? Kan försvaret åberopa det här i ett överklagande angående domvillla?
Ni är verkligen otroliga. Så fort det är något ni inte förstår eller något ni fått för er då är det genast korruption eller åtminstone inkompetens från myndigheterna som ligger bakom.
Citera
2014-05-20, 20:11
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Ni är verkligen otroliga. Så fort det är något ni inte förstår eller något ni fått för er då är det genast korruption eller åtminstone inkompetens från myndigheterna som ligger bakom.

Lyssnade just på förhöret med DL som hävdar att mordvapnet är koniskt ock VB hade stickskador.

Att Skölp inte stämmer med skadorna.

Det är lustigt att åklagarna trots detta hävdar att det är en skölp/holkjärn för att just detta verktyg kan ha funnits i KJs hem.
Citera
2014-05-20, 20:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad är det OY m.fl. inte förstår eller har fått för sig? Har du någon förklaring till handen?
Citera
2014-05-20, 20:17
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:

Jag förstår att en tekniker hållit sin hand mitt i bevisningen och om det är som jag misstänker har polisen sprayat på mängder Blustar under pågående exponering.

Korruption tror jag knappast, men definitivt inkompetens.
Citera
2014-05-20, 20:18
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Men det är nog bara vi som inte förstår som reagerar på ovidkommande saker... som tex att åklagarna hittar på efter behag.
Senast redigerad av Namibia1 2014-05-20 kl. 20:24.
Citera
2014-05-20, 20:32
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Du som verkar tro att du förstår tycker jag kan ta och förklara de gröna "dimmorna" i bilderna och handen.
Citera
2014-05-20, 20:36
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det OY m.fl. inte förstår eller har fått för sig? Har du någon förklaring till handen?
Han förstår inte varför handen är där och då får han för sig att det måste vara något skumt.
Senast redigerad av Clavell 2014-05-20 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in