Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Med tanke på diskussionen om hundbett i elkablar och huruvida detta orsakat KJ:s hund 'Grabben's våldsamma och blodiga död var avsikten att efter genmäle reda ut begreppen vad som är förenat med störst risk; spänning eller strömstyrka, vilket ledde mig ut i ett onödigt tillkrånglat och utbroderat inlägg, och jag hade sånär följt upp Ohms första lag med Ohms andra lag, toppat med Kirchhoffs lagar - men avstod ..
Såvitt jag kunnat utläsa i tråden har KJ en omvittnad historia med djurplågeri som en av sysselsättningarna under uppväxten, och precis som du säger brukar djurplågeri vara inkörsporten till allvarligare saker i vuxen ålder.
Verkar inte krävas mycket för att KJ ska tagga till. Kan räcka med att stackars hunden skällde, därav KJ sticker en kniv i hunden. Tror att den stackars jycken led, medans KJ satt och googlade "hundanatomi". Antagligen vart han fascinerad av det.
Psst,- du vet att det där är grundläggande ellära va? -Som man redan börjar lära sig i högstadiet nuförtiden. Så det var bra du avstod från en vidare förklaring.