2014-05-20, 16:42
Medlem
Bror.s avatar
Det finns också folk som har dött av överkonsumtion av någonting så ofarligt som vatten. Ingenting är bra om man konsumerar för mycket utav det, inklusive cb. Och just när man äter det är det lätt att man tar för mycket just för att ruset inte kommer förrän långt efter intaget. Om man bara brukar med måtta så är cannabis helt ofarligt
Citera
2014-05-20, 16:43
Medlem
Iwillfindu33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
Det finns också folk som har dött av överkonsumtion av någonting så ofarligt som vatten. Ingenting är bra om man konsumerar för mycket utav det, inklusive cb. Och just när man äter det är det lätt att man tar för mycket just för att ruset inte kommer förrän långt efter intaget. Om man bara brukar med måtta så är cannabis helt ofarligt

I regel lättare att överdosera vatten än cannabis i sin vanliga form.
Citera
2014-05-20, 16:48
Medlem
tvivales avatar
Så klart att det skall förstoras upp och användas flitigt av dårarna i anti-lobbyn. Hoppas folk lär sig läsa mellan raderna iaf.
Citera
2014-05-20, 16:54
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
det bor nästan 6 miljoner människor i colorado och 2 av dom har dött pga av cannabis.

hur många människor har dött det här året för att cannabis är olagligt? det är väl runt 20-30 pers som blivit skjutna i sverige BARA detta år bara för att dom krigar om cannabis-säljning?

legalizera = staten tar hand om försäljningen så blir det inga mer gängbråk om cannabis = mindre folk dör när det är lagligt än när det är olagligt. ett fåtal per år kanske dör för dom överdoserar cannabis och snear ur men det kan dom göra när det är olagligt också.

inte legalizera = MÅNGA FLER dör i skottlossningar och misshandel pga cannabisförsäljning på fel ställen osv.

då kan man fundera om det är värt att ha skottlossningar dagligen eller ha ett fåtal personer som överdoserar cannabis varje år.

vad tycker ni?

Som jag ser det är den enda och rätta vägen att staten tar över försäljningen. 20 år gräns på att köpa, låt Systembolaget ta över försäljningen. Det går inte att stoppa utvecklingen om man tittar på hur den ser ut idag. 60-70% (mer än hälften) av mina vänner föredrar cannabis framför alkohol. Många av dessa är högutbildade som civilekonom, civilingenjör, psykolog, advokat, m.m. Det här är ingenting som ett par luffare sitter och håller på med. Utan dessa personer finns överallt.
Citera
2014-05-20, 17:18
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
Agreed, vi får dock hoppas att vi svenskar lärt oss att bli mer källkritiska och tänka efter om det kan finnas en agenda bakom hur en nyhet rapporteras. Är själv i yngre 20-årsåldern och tycker att många runtomkring mig, rökare som icke-rökare vet att Cannabis inte är så farligt och att det ofta finns en vinkel på rapporteringar.
.

Precis! Det är de yngre som vet det. Det är de äldre, de som är indoktrinerade i propagandan, som läser rapporteringar som dessa och drar förhastade slutsatser, tyvärr. Men får hoppas att allt fler som faller i den kategorin börjar förstå och inse.
Citera
2014-05-20, 17:50
Medlem
Lite kausalt samband tack. Händelsen är lika mycket argument mot att tillåta balkonger. I det andra fallet var karln påverkad av betydligt tyngre saker.

Undrar hur många som dog av alkohol-, fett-, socker- osv-relaterade skador under tiden det tog för mig att skriva detta inlägg. Förmodligen fler än som dött av cannabis någonsin.
Citera
2014-05-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Lite kausalt samband tack. Händelsen är lika mycket argument mot att tillåta balkonger. I det andra fallet var karln påverkad av betydligt tyngre saker.

Undrar hur många som dog av alkohol-, fett-, socker- osv-relaterade skador under tiden det tog för mig att skriva detta inlägg. Förmodligen fler än som dött av cannabis någonsin.

0 personer har dött utav cannabis.
Citera
2014-05-20, 17:55
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truffy
Som jag ser det är den enda och rätta vägen att staten tar över försäljningen. 20 år gräns på att köpa, låt Systembolaget ta över försäljningen. Det går inte att stoppa utvecklingen om man tittar på hur den ser ut idag. 60-70% (mer än hälften) av mina vänner föredrar cannabis framför alkohol. Många av dessa är högutbildade som civilekonom, civilingenjör, psykolog, advokat, m.m. Det här är ingenting som ett par luffare sitter och håller på med. Utan dessa personer finns överallt.

Helt rätt. Såväl bruk som missbruk kommer alltid att finnas och ett rejält urspårat cannabismissbruk är oerhört milt mot såväl kropp och psyke. Andra populära substanser som alkohol och benso kan dessutom leda till såväl psykos som döden under AT, medan CB huvudsakligen leder till ett mentalt sug efter berusning.
Med statlig kontroll försvinner de risker som brukare ofta tonar ner, det vill säga kriminella gängbildningar, och farliga ämnen som blandas med cannabis för att öka vinstmarginalen.
Citera
2014-05-20, 18:01
Medlem
tumbleeweeds avatar
Medias partiskhet och brist på objektivitet blir så uppenbar i denna typ av rapportering. Liknande incidenter som denna lär ju hända och ha hänt hela tiden, i Colorado lixom annorstädes. Varje år i staten Colorado mördas hundratals individer och ännu fler tar sina liv. Att några promille eller procent av dessa har konsumerat cannabis är inga konstigheter då man uppskattar antalet brukare i staten till 15% av befolkningen.

Att denna nyhet kommer nu beror givetvis på att statsmedias uppdragsgivare för tillfället motsätter sig en reglering av cannabis.

Såna här incidenter händer överallt, även i Sverige och detta oavsett om cannabisbrukandet hålls reglerat eller olagligt.
Citera
2014-05-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mast123
0 personer har dött utav cannabis.
Jag avsåg cannabisRELATERADE dödsfall, som balkongidioten, folk som dött i trafiken etc etc.
Citera
2014-05-20, 18:24
Medlem
BFG9000s avatar
Är förbaskat trött på cannabis dödar-artiklar.
Citera
2014-05-20, 18:26
Medlem
tarjaas avatar
Men vad i helvete !

Ge mig 35 flaskor med Sativex eller motsvarande så ska jag halsa dom live i streamcam.

Detta handlar om idioter, inte om Cannabis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in