2014-05-20, 00:56
Medlem
kaysits avatar
Sömntabletter som man kan få ut om man är i Spanien, och jag sitter nu med ett packe av dessa för mina sömnproblem. Till frågan - vad är det för något?

Har googlat rätt flitigt och det ska tydligen vara en antihistamin, men som är starkare än t ex Imovane och att det är riktigt sjukt. Andra jämför det med atarax. Samtidigt är det en rätt ruskig bipackssedel. Står även att det är narkotikaklassat i Sverige.

Är det någon som faktiskt har koll? Finns någon enstaka (gammal) tråd här som inte är så mycket att gå efter. Har testat två kvällar. Första kvällen blev jag sömnig och somnade rätt snabbt, vaknade upp och kände mig inte särskilt seg. När jag däremot behövde ta en i förrgår fick det en helt annan effekt. Minns inte hur jag somnade och dagen efter (igår) var helt katastrofal. Var helt omtöcknad, sluddrade och kunde inte sitta upp utan att somna.

Så sammanfattningsvis skulle jag vara tacksam för all info/erfarenheter ni har kring Dormidina med det aktiva ämnet doxylamine.
Citera
2014-05-20, 16:44
Medlem
biffstekarNs avatar
Kan inte säga att man får något rus av dem, men för mig hjälpte de väldigt bra med sömnen.
De är också väldigt effektiva mot vissa typer av illamående!
Skulle klassa dem som klart bättre än melatonin, men inte riktigt lika effektiva som imo

Nämnvärt är att de i något högre doser kan orsaka muskelnedbrytning med efterföljande njurskada, så bruka dessa försiktigt!
Citera
2014-05-31, 19:15
Medlem
kaysits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffstekarN
Kan inte säga att man får något rus av dem, men för mig hjälpte de väldigt bra med sömnen.
De är också väldigt effektiva mot vissa typer av illamående!
Skulle klassa dem som klart bättre än melatonin, men inte riktigt lika effektiva som imo

Nämnvärt är att de i något högre doser kan orsaka muskelnedbrytning med efterföljande njurskada, så bruka dessa försiktigt!

Tusen tack!
Citera
2014-06-01, 02:03
Medlem
MrSvarts avatar
Det är en antihistamin som har mer sederande effekt än det mesta som änvänds på svenska marknaden. Mer sederande än många bensos, men de har en jävligt lång effekt så det är inte brukbart för oss vanliga arbetare.
Citera
2014-06-01, 03:06
Medlem
kaysits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Det är en antihistamin som har mer sederande effekt än det mesta som änvänds på svenska marknaden. Mer sederande än många bensos, men de har en jävligt lång effekt så det är inte brukbart för oss vanliga arbetare.

Nej minsann, tog (dumt nog) en till för några dagar sedan och det krävdes bra många timmar mer än väntat för kroppen att återgå till det normala.

Nu skulle jag aldrig tycka att det var värt det, men är det möjligt att flumma på överhuvudtaget?
Citera
2014-06-01, 13:08
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaysit
Nej minsann, tog (dumt nog) en till för några dagar sedan och det krävdes bra många timmar mer än väntat för kroppen att återgå till det normala.

Nu skulle jag aldrig tycka att det var värt det, men är det möjligt att flumma på överhuvudtaget?

Nej. Bra att lugna ner sig lite på efter många dagars tjackrace om man inte har benso.
Citera
2014-06-02, 18:29
Medlem
Funkar för sömnbekymmer, åtminstone om du inte är härdad bensotorks.
Underhållningsvärdet är dock noll och personligen blir jag jäkligt seg morgonen efter.
I stor samma effekt på alla antihistaminer. I många länder helt receptfria av just den obefintliga missbrukarpotentialen. Köpte senast i USA för några ynka dollar per paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in