Citat:
Ursprungligen postat av
Murder Inc.
Det där går stick i stäv med mina erfarenheter.
De som är närmare din beskrivning är skyddsombud. De rent fackliga representanter jag stött på under mina 25år i arbetslivet har undantagslöst drivits av högst personliga målsättningar.
De är ofta intresserade av politik och jämställdhet men kommer inte in i det politiska broiler racet inom partierna och kör därför fackspåret.
På min arbetsplats idag är IF metall klubbens ordförande nästan aldrig på plats utan arbetar i stället antingen med jämställdhetsfrågor eller andra politiska arrangemang. Just nu är det ju "supervalår" och det verkar viktigare än förhållandena på arbetsplatsen...
Precis fullständigt korrekt.
I år så är dessutom precis allt annat viktigare så de är borta på regional och centrala "jippon" för att motverka SD, påverka folk att rösta åt "rätt" håll osv, osv.
Det märks att sossarna desperat försöker omvända sina Metallare till den rätta ordningen väg.
Dock så har Metall i samarbete med andra stor fack med LÖFVEN som har suttit LÄNGE på sin plats inom fackens ALLA djävla organisationer inte lyckats speciell bra med dessa saker som ingen vill ta upp som diskussion.
"Det är polacker och estländare och vart enda djävla folkslag som jobbar som "slavar" på svenska byggarbetsplatser och vid monteringar på dem.
Fjärrtrafiken på lastbil ligger runt 90% på Makedonier, Bulgarer och allsköns folk ifrån alla länder i bilarna.
Företagen tar in så mycket med utländska chefer o dylikt så hela den svenska arbetsrätten är på väg åt helvete.
Det ena storföretaget efter det andra trots stora vinster tillåts att bli uppköpta och strax därpå så ligger huvudkontor och produktion i ett annat land.
Dessa lallande fånar med huvudlallaren Löfven har INTE på något djävla sätt skyddat Sverige och den svenska arbetaren genom lagar, regler, praxis, utbildning eller regleringar.
INTE ett djävla dugg!
Men sitta och "lalla" i den ena djävla organisationer efter den andra för inbördes beundran det har han fixat så satans bra så han är en möjlig statsministerkandidat."
Det kostar mina "Metallare" upp till 1000 spänn i månaden för att han skulle ha drivit deras sak men det har han skitit i fullständigt!
Nu skall han kanske driva Sverige på samma föredömliga sätt.
Skrämmande!