2014-05-19, 21:43
Medlem
Jobbade på Liseberg mellan 2007-2013.
Har sett ovh hört massa grejer. Chefer som gjort det ena och det andra mot anställda. Korruption. Kvotering. Sexuella trakasserier mot medarbetare.

Jag vill gå ut med denna information och få folk att förstå vad som händer på Liseberg, en arbetsplats som av många anses vara en bra sådan. Visst det är en bra arbetsplats, men under ytan är den rasistisk, korrupt och en arbetsplats där många chefer begått saker utan konsekvenser.

Hade jag kunnat bevisa allt så hade jag gått till Uppdrag Granskning.
Jag var mycket omtyckt under min tid. På grund av annat jobb slutade jag efter sommaren 2013.

Har all information om "rånarna" på Liseberg, de som alltså rånar andra ungdomar på åkpass osv.
Senast redigerad av ClaytonKKK 2014-05-19 kl. 21:49.
Citera
2014-05-19, 21:45
Medlem
Hur många spyor har du torkat upp?
När är bästa tiden att åka dit för att undvika långa köer och folkmassor?
När är sämsta tiden?
Citera
2014-05-19, 21:47
Medlem
Senapstjuvens avatar
Du kan väl börja med vad som får dig att tycka att arbetsplatsen är rasistisk och korrupt samt lista ett par saker cheferna gjort utan konsekvenser?
Citera
2014-05-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Hur många spyor har du torkat upp?
När är bästa tiden att åka dit för att undvika långa köer och folkmassor?
När är sämsta tiden?

Jobbade aldrig som parkvårdare, så inga.
Allt beror på vädret. Vissa dagar kan det vara 30 000+ i parlör , främst under högsäsong, framför allt under gothia.
Bäst är att gå under lågsäsong, antingen i maj eller september när det är kallare och alla ungar börjat skolan.

Jag har varit med om att det varit ca 55 000 i parken, detta under en juldag under 2007-2009, minns inte exakt när.
Citera
2014-05-19, 21:49
Medlem
meduzan2013s avatar
Va är de vidrigaste du sett ?
Citera
2014-05-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaytonKKK
Jobbade på Liseberg mellan 2007-2013.
Har sett ovh hört massa grejer. Chefer som gjort det ena och det andra mot anställda. Korruption. Kvotering. Sexuella trakasserier mot medarbetare.

Jag vill gå ut med denna information och få folk att förstå vad som händer på Liseberg, en arbetsplats som av många anses vara en bra sådan. Visst det är en bra arbetsplats, men under ytan är den rasistisk, korrupt och en arbetsplats där många chefer begått saker utan konsekvenser.

Hade jag kunnat bevisa allt så hade jag gått till Uppdrag Granskning.
Jag var mycket omtyckt under min tid. På grund av annat jobb slutade jag efter sommaren 2013.

Är lotterierna med chockladvinster mm riggade?
Vad är det mest olagliga du eller någon kollega gjort på Liseberg?
Citera
2014-05-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013
Va är de vidrigaste du sett ?

Vidrigaste jag sett? Hmm, har varit med om bråk osv.

Men absolut vidrigaste/dummaste jag upplevt är ju alla de föräldrar som tar sig till parken med sina barn, lämnar sina 8-12 åringar för att åka för att själva sätta sig på Tyrolen och supa sig fulla.

Jag har varit med om pedofiler som antastat småflickor, i detta fall har föräldrarna varit på Tyrolen och supit medan barnen blivit antastade. Föräldrarna i sin tur skyller på Liseberg för bristande säkerhet
Citera
2014-05-19, 21:55
Medlem
My-Times avatar
Vad tycker du behöver förbättras så att Liseberg kan komma upp i samma standard som Gröna Lund har? Är det ens möjligt, eller behöver man bygga om hela parken för att det skall kunna bli verklighet?
Citera
2014-05-19, 21:56
Medlem
Jobbade på Gröna Lund en period för ett bra tag sen. Ganska mycket av i princip samma saker hände där bakom kulisserna också. Inte trevligt.
Citera
Medlem
Hur menar du att Liseberg "under ytan är korrupt och rasistiskt"?
Citera
Medlem
Vad är det roligaste du har upplevt ?
Som redan nämnt är det något alls som är riggat tävlingar då ?
Citera
2014-05-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Är lotterierna med chockladvinster mm riggade?
Vad är det mest olagliga du eller någon kollega gjort på Liseberg?

Nej, lyckorusen är inte riggade. Däremot kan man "fuska" på vissa lyckohjul, främst de hjul som kostar max 5 kr. Personalen känner till detta fusk, framför allt i centerhjulet, där de kan stoppa hjulet och få någon att vinna genom att lyssna efter ett speciellt ljud. Jag har varit med om att personal fuskat till min fördel'

Vi hade en kille på avdelningen 2011 som fifflade bort 5500 kr från sin kassa. Han fick jobbet tack vare att hans pappa känner en av de högre cheferna på Liseberg. Den killen fick sparken.

Jag har inte gjort något jätte olagligt, men jag har väl "lånat" av kassan till lunch och sedan fifflat tillbaka pengarna i spelen och stoppat de i kassan, för att gå +/-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in