Citat:
Ursprungligen postat av
1989-04-20
1. Jag tittar inte på TV, det gör du. Det är en förolämpning riktad åt ditt håll, inte mitt. Du bjöd på den själv, vilket gör det än bättre, för mig, inte för dig.
2. Din trådstart har som utgångspunkt att praktiska yrken inte är en bra startpunkt för en politisk karriär, och om jag läser mellan raderna, istället för att gå igenom hela din troligtvis meningslösa posthistorik så utgår jag ifrån att när du skriver "rösta rätt" syftar på sverigedemokraterna som "rätt" alternativ. Jag lyfter fram att det troligtvis finns precis lika många "arbetare" i de leden som hos socialdemokraterna.
3. Jag ämnar inte att rösta alls i något jävla val någonsin i framtiden, men personval och liknande har jag lärt mig sedan tidigare när jag gjort det. Vad i helvete är din poäng med ditt inlägg? Sluta rök knark.
Tack för ditt inlägg. Jag bara måste få tacka för att du ger det jag skriver om ett ansikte.
Jag gjorde det enkelt och klippte in ditt första inlägg och analyserar det igen och ger svar sedan kan övriga Flashbackare få fundera på hur bra din replik här ovan blev egentligen.
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
1989-04-20
Vad innebär "rösta rätt" i det här sammanhanget då? SD (utgår ifrån citat i din signatur)? Som går till EU-valet enligt parollen att "vanligt folk" ska till Bryssel och säga sitt? Ett av toppnamnen är lastbilschaffis sedan 30 år bakåt i tiden, är det mer prestige bakom det jämfört med att en gång ha varit svetsare? Löfven var ju någon form av fackpamp innan han gav sig in i politiken, om jag minns rätt.
Jag svara klart och tydligt på din fråga om vad innebär rösta rätt är.
Jag utvecklar med hur valproceduren går till i EU-valet och hur man kan hantera "problemet" med exempelvis lastbilschaufförer som du inte direkt gillar.
Fan, istället för att skriva samma sak så klipper jag in mitt svar igen. Det kommer här inom situationstecken. Bästa FBare, texten nedan är alltså svaret på en hövlig nivå på det citerade inlägget omedelbart ovan denna text.
"Tänka sig!
Lär man sig de lite finare nyanserna av det svenska valsystemet så "poppar" ett fantastiskt option upp.
Det finns en "nymodighet" som heter personval i det svenska systemet.
Det innebär att i runda slängar så finns det 30 valbara personer på listan.
Du kan med lite enkla sökningar på Google klura ut hur personen tänker och tycker i frågan/ frågorna.
Du ser även på listan vilket yrke personen har.
Om du sätter ETT kryss på den du gillar mest och som du tycker representerar din ståndpunkt på bästa sätt och helt plötsligt så har du gjort ett aktivt val.
Du kan på så sätt välja bort svetsare och lastbilschaufförer (om du så misstror dem av någon anledning) till andra som du har läst in dig på och som har den kompetensen som DU tror är bäst lämpad för att representera det du tror är rätt och riktigt i EU.
Visst är det fantastiskt när man lär sig hur systemet funkar.
Denna information går även som TV-reklam just nu och det är ju synd att du har bommat den.
Som Sun Tsu sa, "kan du din och fiendens organisation så vinner du hundra av hundra slag"."
Jag väljer alltså här att snyggt och prydligt tala om hur det går till och hur du kan personrösta för att få fram DIN kandidat som DU önskar.
Jag väljer att ge dig möjligheten att verifiera källan som är reklam för EU-valet och går på TV nu.
Jag väljer att ge dig sökvägen och hur arbeta med den för att få reda på hur kandidaterna tänker och tycker i de olika frågorna. Googlesvaret alltså.
Jag väljer inte att bemöda mig med att raljera över ditt skit som du kastar på SD, lastbilschaufförer, vanligt folk samt den av dig påannonserade prestigekampen mellan svetsare och lastbilschaufförer.
Jag väljer inte att bemöta skillnaden mellan att ha en svetsare eller lastbilschaufför som statsminister eller som en sketen EU-representant i Bryssel kontra att sköta ett helt RIKE.
Kanske kan den mindre korkade Flashbackaren se den "lilla" men ack så distinkta skillnaden.
Att du inte gör det är helt uppenbart.
Fan min gode man. Jag röker absolut ingenting men ditt svar ger vid handen att du måste röka minst hasch, ganja och råheroin på daglig basis.
Tack för ordet och kommer du inte med något djävligt mycket bättre så gör jag som ett ett gäng andra svagsinta här i tråden. Jag skiter i att svara och lägga någon energi på de svagsinta inläggen de drar fram ur arslet.
Tack och adjöss!