Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-18, 01:48
  #25
Medlem
Jönköping
södra huskvarna
rosenlund(hermansvägen)
råslätt
österängen
öxnehaga
ekhagen lite
dalvik
östra liljeholmen
Citera
2014-05-18, 02:21
  #26
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linien
Jönköping
södra huskvarna
rosenlund(hermansvägen)
råslätt
österängen
öxnehaga
ekhagen lite
dalvik
östra liljeholmen

Ett tag sen jag flyttade från Jönköping (´09), men området kring Liljeholmen förekom rätt trevligt då, men jag kanske minns fel? Trist att det nu också 'invaderas'....

Råslätt, österängen och oxnehaga var förlorade redan då....Råslätt får ju en att må dåligt...ligger (eller låg) en Willy:s därute - nog enda butiken med åtminstone några svenska anställda....

Annars en mycket fin stad, Jönköping...
Citera
2014-05-18, 20:46
  #27
Medlem
a-ntoonss avatar
Lustigt att ingen tagit upp Handen,Brandbergen,Jordbro och möjligen Västerhaninge i Stockholm. Även Backlura i Nynäshamn.
Citera
2014-05-18, 22:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-ntoons
Lustigt att ingen tagit upp Handen,Brandbergen,Jordbro och möjligen Västerhaninge i Stockholm. Även Backlura i Nynäshamn.

Kan flika in med Skärholmen, Sätra, Bredäng, Vårby, Vårby Gård, Vårberg, Alby. Tumba är rätt blandat.

EDIT: Hallunda.
Citera
2014-05-19, 02:31
  #29
Medlem
IceEyess avatar
Sundsvall.

Nacksta - Övervägande del somalier med allt vad det inkluderar. Förvisso är Nacksta mer städat idag än under 90-talet (laglöst land), men det är fortfarande Sundsvalls huvudsakliga problemområde.

Skönsberg - Aningen bättre än Nacksta, men fortfarande ett dystert område fullproppat med araber.
Citera
2014-05-19, 04:24
  #30
Medlem
Kom på ett par till i Stockholms län:
Fittja
Storvreten
Citera
2014-05-19, 10:17
  #31
Medlem
Slints avatar
Stockholm:

SöRö - Södra Röda Linjen.
Norsborg, Hallunda, Alby ,Fittja, Masmo, Vårby Gård, Vårberg, Bredäng, Skärholmen.
¨
Norsborg: En jävla massa sjuvåningshus - hyresrätter, ett centrum med T-banan nära. Mycket fattigt pack som bor här. Huserade själv här i ett antal år mitt i centrum. Bara invandrare i princip. Mest mellanösternpack, syrianer, turkar, libaneser, syrier ,kurder, albaner, juggar, iraker. etc.. En och annan latino. Mycket bus i området både dagtid som nattetid. Personrån, bilbränder, misshandel är vanligt. Knarkhandel och säkert en och annan pimp med sina horor patrullerar gatan. (har dock inte sett hororna first hand). Ja, jävligt mycket strul här som sagt. Stadsplanering som har gått åt helvete. Just det, bodde en finsk zigenarfamilj tvärs över från min lägenhet. Såg att mannen i familjen öppnade toafönstret och öste ut soppor. Helt ärligt. . Jag ljuger inte . Jag tänkte: Det här får inte majoriteten av svenskar se.. Ni har ingen jävla aning hur det är där ute, men ändå står ni helt rakryggade och kallar SD rasister och använder odemokratiska metoder för att försvara sveriges misslyckade invandringspolitik. Ett skämt.

Hallunda: Den lite "finare" delen i Norra-B. Största centrumet. Bostadsrätter. Höghus blandat med radhus av samma arkitektur som höghusen. A-lagare hänger på krogarna i centrum - Tjuren Bravo, Botvids krogen.. Bara invandrare i centrum.I Hallunda bor relativt många svenskar kvar. Den minst "drabbade" av områdena. Gröna gången till t-banan kunde vara lite jobbig på kvällar. Gäng som vill bråka med en och skit när man är på väg hem från stan. Struligt ibland på kvällar. Bankomatexplosioner har skett, och ett och annat butiksrån. Lite av en "transport hub" . Inte mycket mer att säga än att Norra Bs enda systembolag ligger här.

Alby: Seriöst problemområde. Där kände man fan sig osäker när man gick där på natten. (och då har jag ändå växt upp mitt i gettot.) Misshandel utanför restaurang, kopiöst mycket misshandel och annat våld här. Större andel latinos här. Dock mycket av allt möjligt här. Traktens värsta högstadium ligger här. Mycket mord och prostitution här. Ingen trevligt område. Stort centrum, stort antal höghus. Riktigt rövhål.

Fittja: Traktens verkliga multikultiområde. Troligtvis det fattigaste. Hit flest flyktingar kommer. Känns som man är i något arabland med kallt klimat. Mycket stölder, rån , misshandel förekommer här. Mycket kriminella. Inga svenskar alls i Fittja. Sveriges största sociala misslyckande. Men ändå så hyllar dom Palme - han som satte er i skiten. Vidrigt område hur som helst.

Masmo: Traktens nobody. Händer inte mycket här. Ligger relativt otillgängligt för traktens pack att bara ströva sig bort dit.

Vårby Gård: Gammalt problemområde. Mycket pack som bor här.

Vårberg: inte mycket att säga. Loppis ligger här. Mycket kriminellt.

Bredäng: Riktigt jävla skitområde. Mycket knark, rån, misshandel.Gäng som händer vid t-banan.

Skärholmen: Största centrumet i södra området. Allt möjligt pack bor här och kommer hit.


<
Citera
2014-05-19, 13:39
  #32
Medlem
MrPointyHeads avatar
Intressant att läsa om hur det ligger till i våra storstäder, men glöm inte bort att detta även sker i våra mindre städer.

Jag härstammar från Oskarshamn, ca 25-30 tusen invånare.
Här har vi ett intressant område som heter Kristineberg, ganska avskilt område från resten av stan. Har alltid kännetecknats av tre enorma lägenhetshus med hyresrätter, runt omkring är det en drös med massa lägenhetskomplex som byggdes på 70-talet, dessa är förvånansvärt fräscha, då min egen far bodde här ett tag.

Området hade på 90-talet fram till runt 2004 ca 50% asiater. Det var faktiskt ett helt okej område, drogs varken med arbetslöshet eller kriminalitet. Beskrevs till och med som ett framtidsexempel.

Sedan dess har det gått ner något så inne helvete. Idag består det till en stor del av MENA-invandrare, det dras med ganska stor arbetslöshet och gängbråk är inte särskilt ovanligt.

Det sjuka är hur snabbt saker och ting förändras, jag förstår att detta är inte lika illa som i storstäderna men jag tycker det utger en bild av Sverige som alltmer blir vanlig.

Det räcker med att lyssna på folkets sätt att tala om Kristineberg idag. När jag var ung var det ett lovande område där folk till och med stod i kö för att få sig en skön lya. Idag står folk fortfarande i kö fast av en helt annan anledning.

För att ge ett intressant exempel, Sommaren 2013 blev en Svensk brud nerslagen av ett gäng kulturberikare när hon svarat "ja" på frågan om hon var Svensk. Blev klassat som "misshandel" samt "hets mot folkgrupp" varpå lokaltidningarna också skrev detta.

Det tog inte länge innan hot och anklagelser om rasism haglade in. Toppen på berget blev när bruden själv gav en intervju till Exponerat, varpå samtliga journalister ogiltigförklarade flickans berättelse.

Vi är på väg utför gott folk.
Citera
2014-05-20, 17:56
  #33
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Jönköping

Råslätt "i topp", Österängen og numera även Öxnehaga är på väg i samma riktning....fan vad trist
Är uppväxt på Råslätt från födseln tills jag var runt 10 år, jättemycket invandrare.
De flesta var schysta, vissa var idioter men i stora hela är väl Råslätt trots sin invandring ett väldigt fint och trivsamt ställe utan problem i jämförelse med storstädernas "getton"?

Eller är det bara jag som inte såg det dåliga vid den åldern? Detta är dock inte något jag bara konstaterar själv utan mina föräldrar och även vänner till familjen påstår att det är fin gemenskap där osv.

i Umeå som jag ser ännu inte nämnts har vi först och främst Ersboda!

Även om västra delen är helt ok då det fortfarande är ganska centralt i staden och har som ett eget rätt så vettigt centrum där många vanliga människor kommer och storshoppar för veckan osv. Galet stor Coop-butik, elektronikbutik (kommer inte ihåg vilken), systembolaget, H&M, Stadium, Willys, myrorna, burgers n pizza och listan går faktiskt vidare en liten bit till.

Men det är östra ersboda som har ett riktigt pissigt rykte, desto längre in och bort från stan desto värre skulle jag nog säga.
Knark, Somalier, araber, våld med ett och annat mord, brända bilar har man till och med hört om. Förstår inte hur detta går till? Är ju mitt i NORRLAND!

Sen har vi även Ålidhem som borde ligga klar tvåa i Umeås områden med dåligt rykte.

Men det är inget farligt ställe tycker ja verkligen inte. Kan till och med sträcka mig till att säga att det är ett levande, skönt och t.o.m fint område, har bott i utkanten.

Mycket araber, andra invandrare och studenter. Det är väl just att de är mycket invandrare och att det KAN hända ett och annat smårån (sällsynt, var en jag känner som fick sin mobil snodd av nå skitungar bara) som gör att stället kan snackas illa om.
Sen är det även en hel del fest och stohej med alla studenter som bor där.

En hel del försäljning av allra främst hasch och weed, kan tyckas både bra och dåligt beroende på vem som har ordet.
Men stadens lågklass och sysslolösa måste ju få ha något o göra på dagarna, Eller?

Umedalen kan också nämnas ifall någon vill se en tredjeplats i Umeå.

Bevittnade faktiskt för ungefär 8 år sedan två skinheads attackera två araber.
Den ena vita killen hade en mindre svart yxa som han vevade med samt träffade (måste varit lätt eftersom han överlevde, troligen då offrets vän skyddade med armarna så gott de gick) ena araben i huvudet!
Var på väg hem ifrån skolan, gick i högstadiet och blev lite chockad faktiskt. Jajja skinheadsen sprang iväg, ambulans och polis kom rätt snabbt och det är min ända egna erfarenhet med att Umedalen skulle vara ett skitställe...

Förutom haschet jag köpt där några gånger kanske man också kan räkna in då, '
I övrigt är det inte sååå mycket invandrare, säkert en bit över genomsnittet i Umeå men inte så farligt.
Något man lättare märker är hur mycket riktigt skumma typer man kan stöta på där, Alla Umeås galningar och psykbryt brukade nämligen förr i tiden gömmas och förvaras i en avdelning på stället.
Efter det lade ner verkar många tokar bara bott kvar i området på något jävla vis haha!

MVH
__________________
Senast redigerad av Badassmfoka 2014-05-20 kl. 18:53.
Citera
2014-05-20, 18:36
  #34
Medlem
Zelges avatar
Hjällbo i Göteborg är Sveriges invandrartätaste område, omkring 97 % är invandrare eller utrikes födda, konstigt att ingen har nämnt det

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4llbo
Citera
2014-05-20, 18:51
  #35
Medlem
Loppan312s avatar
Skövde har Södra Ryd. Vet ej procent antal eller sånt men bor här själv och är en hel del invandrare
Citera
2014-05-20, 19:04
  #36
Medlem
Rinkeby måste väl vara alla blatteförorters Moder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback