2014-05-19, 05:02
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
Filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=R7hfp2UANgI

"Jag är inte ett dugg intresserad av försvarsbudgetar eller frihandelsavtal men däremot vill jag veta varför lusschampo måste vara så dyrt...".

Sagt – helt utan ironi, då saker och ting måste "dummas ner" för att det lågpannade stycket ska förstå.

Helt befängt.
Frihandel har ju direkt korrelation med kostnaden för lusschampa.
Språkrör åt förståndshandikappade är vad hon duger till.
Citera
2014-05-19, 05:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoresm
Det fetstilta var minst sagt intressant. Det ger en bra inblick i hur de som står på den goda sidan tänker angående fria val. "Sätta ned foten" kan betyda vad som helst, i deras huvuden är det rättfärdigat.

Ja, drevet mot den vanlige vita mannen och kvinnan som vågar tänka tanken att rösta på SD i ett fritt val kommer öka. Kommer en vit man våga rösta i sin vallokal pga de våldsamma vänsterextremisterna? Jag tror att det kommer bli problem i september pga av journalisternas antidemokratiska agitation och sådana nyttiga idioter som Malin kommer vara en av orsakerna.
Citera
2014-05-19, 06:43
Medlem
Jag börjar tro att det enda som funkar på Malin och dylika är några retoriska motfrågor.

"Om SD är rasister, vad är då SvP och hur skiljer dom sig?"
"Skulle du säga att Palme var rasist? SD vill ju nu vad Sossarna under 80talet ville, dvs ha en kraftigt mkt mindre invandring än idag, Hade Palme fel?"
"Är sossar runtom i Europa extrema rasister? SD vill ju samma sak som dessa i invandringafrågan och de övriga."

Det är sånt här jag skulle vilja se journalistik kring. Jag själv är ju inte ens SDare, men väldigt trött på dålig journalistik
Citera
2014-05-19, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VsomiVafan
Jag börjar tro att det enda som funkar på Malin och dylika är några retoriska motfrågor.

"Om SD är rasister, vad är då SvP och hur skiljer dom sig?"
"Skulle du säga att Palme var rasist? SD vill ju nu vad Sossarna under 80talet ville, dvs ha en kraftigt mkt mindre invandring än idag, Hade Palme fel?"
"Är sossar runtom i Europa extrema rasister? SD vill ju samma sak som dessa i invandringafrågan och de övriga."

Det är sånt här jag skulle vilja se journalistik kring. Jag själv är ju inte ens SDare, men väldigt trött på dålig journalistik

Du tänker för logiskt.
Om du ställer dylika motfrågor får du bara invektiv som svar, typ "du är dum i huvudet" eller total förnekelse "så är det inte alls".
Man måste inse att "antirasister" kommunister och miljödårar har exakt samma argumentation och samma sätt att se på sin omvärld som religiösa och sektmedlemmar. Typ, Det finns bara EN sanning och det är min.
Citera
2014-05-19, 07:57
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VsomiVafan
ist? SD vill ju nu vad Sossarna under 80talet ville, dvs ha en kraftigt mkt mindre invandring än idag, Hade Palme fel?"

SD är väl inga stora idoler av Palme, utan det är Per Albin Hansson och Tage Erlander, det herrarna som byggde folkhemmet.

Att folk gillade Palme är en efterkonstruktion av media, Palme var hatad av folket. Men jag tro inte man skall ställa för allt för tunga frågorna till den där journalisten, det klara hon inte av, är hon dessutom en produkt av Södertörns Högskola, så vet vi att den är genomrutten.
Citera
2014-05-19, 08:04
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Småsött när hon ska tänka till. Visst har vi demokrati i Sverige. Vi måste dock sätta ner foten så folk inte röstar fel. Gärna en utveckling vad i SD:s partiprogram som är fel? Fotbollsfrun ska nog hålla sig till att shoppa eller vad de gör.

Nu såg jag att hon bloggar för Aftonbladet. Det ursäktar henne. Aftonbladet anställer inte någon som kan tänka själv. Bara spotta ur sig floskler. Kronlid tyckte nog också mötet var hemskt.
Citera
2014-05-19, 08:10
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Då kan väl inte ni sverigedemokrater gå och kräva att alla andra journalister ska vara neutrala!

Nu sponsrar inte staten Fria Tider. Expressen, Aftonbladet, SVD och DN får skattefinansierat stöd. En stor skillnad. Journalisterna ska då hålla sig politiskt neutrala i artiklar och rättvist granska makten. Fria Tider, Exponerat och Avpixlat har inte sådana förpliktelser.
Citera
2014-05-19, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Nu sponsrar inte staten Fria Tider. Expressen, Aftonbladet, SVD och DN får skattefinansierat stöd. En stor skillnad. Journalisterna ska då hålla sig politiskt neutrala i artiklar och rättvist granska makten. Fria Tider, Exponerat och Avpixlat har inte sådana förpliktelser.

Åtminstone DN får inget presstöd.

Det verkar vara en vanlig myt bland de högerextrema att tro att all etablerad media får presstöd. Syftet med presstöd är att stödja "den andra aktören" på orten, varför SVD får en massa presstöd medan DN inte får något. I Skåne får Sydsvenskan inget presstöd medan Skånska dagbladet får det. I teorin är alltså syftet med presstödet att öka pressutbudet, och det tycker jag är ett gott syfte. Problemet är väl dock att de flesta dagstidningar idag ändå ligger alltför nära varandra.

För övrigt hade vi haft förbannat tråkiga ledarsidor och krönikor om journalisterna skulle behöva hålla sig neutrala... Varje tidning har en uttalad politisk hållning. Ren nyhetsrapportering ska dock förstås vara så neutral som möjligt.
Citera
2014-05-19, 09:35
Medlem
Rasande-Roses avatar
Får man såna svajande känslor av en annan åsikt inom invandring, då ska man absolut säga upp sitt journalistyrke. Jag begriper inte varför så många journalister ska ha känslorna liggandes utanpå huden.
Citera
2014-05-19, 09:56
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Någon Malin Wollin ska vara programledare där hon intervjuar olika partier. Men hon verkar ha lite svårt att vara objektiv och frågan är om hon ens intervjuat SD om hon fått välja själv. Här är artikeln och lite roliga citat under.

http://www.barometern.se/noje_o_kultur/wollin-valde-att-vaga-fraga(4289012).gm

Så då kan man fråga sig:
  • Någon som kommer kunna ta henne seriöst?
  • Fler journalister där ute som helt enkelt glömt hur man håller sig neutral?
  • Vad menar hon med att sätta ner foten? Att ingen ska få rösta på SD längre? Att dom ska kastas ut?
  • Är hon säkrad en anställning på en av de större tidningarna nu?

Några andra tankar? Hon är i alla fall ärlig.

Kort och koncist svar.
Journalister är maktens kreatur. De är kommunister och miljömuppar hela högen och kan inte förhålla sig objektiva.
De lever i vita reservat med en generellt hög inkomst och försöker driva den vanliga mannens frågor.
De har inte en djävla aning om hur det ser ut därute utanför deras reservat på Söder.
Journalister är de vidrigaste 5:e kolonnarna som finns just nu. De är maktens kreatur i allt!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-19 kl. 10:21.
Citera
2014-05-19, 10:10
Medlem
Poechalis avatar
Om jag var journalist skulle jag nog tycka att det vore roligast att intervjua personer som INTE tycker som jag. Vad fan frågar man någon som tycker precis som jag?

Att som journalist (eller bananskalsjournalist) i seriösa medier bedriva propaganda visar att man inte förstått skillnaden på att vara journalist och pressekreterare/informatör.
Citera
2014-05-19, 10:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
SD är väl inga stora idoler av Palme, utan det är Per Albin Hansson och Tage Erlander, det herrarna som byggde folkhemmet.

Att folk gillade Palme är en efterkonstruktion av media, Palme var hatad av folket. Men jag tro inte man skall ställa för allt för tunga frågorna till den där journalisten, det klara hon inte av, är hon dessutom en produkt av Södertörns Högskola, så vet vi att den är genomrutten.

Palme var hatad av Europeiska Arbetarepartiet och ett antal MUF:are. Om du hade haft möjlighet att uppleva det skulle du också kunnat minnas hur folk stod och grät ute på stan den 1 mars 1986. Det kan måhända ha lite nordkoreanska drag över sig, men hatad av folket var han verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in