2014-05-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggnife
Vart och när har FT påstått sig vara neutrala? Länka!
Har läst på FT sedan 2012 och aldrig sett dem påstå sig vara neutrala, tvärtom har de sagt att de vill vara en motpol mot svensk media.
Då kan väl inte ni sverigedemokrater gå och kräva att alla andra journalister ska vara neutrala!
Citera
2014-05-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Malin Wollin påstod ju bland annat att tjejer är genetiskt bättre än killar på fotboll. Nej, man kan inte ta henne seriöst.
Källa?
Citera
2014-05-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Då kan väl inte ni sverigedemokrater gå och kräva att alla andra journalister ska vara neutrala!

Hade alla journalister varit neutrala hade motpoler som Fria Tider inte existerat.
Citera
2014-05-18, 17:45
Medlem
biggnifes avatar
Citat:
Nu röstar jag inte på SD och jag kan ju såklart inte heller tala för TS.

Problemet enligt mig är när journalister utger sig för att vara neutrala men inte är det, eller när en tidning eller en tv-kanal utger sig för att vara neutrala men inte är det, tex SVT/SR.
Just Malin Wollin är dock öppen med sina åsikter så där ser jag inga problem så länge hon håller sig borta från public service.
Citera
2014-05-18, 17:47
Medlem
laerandes avatar
Om man inte kan vara opartisk kan man väl kalla sig opinionsbildare istället? Möjligen opinionsjournalist?
Citera
2014-05-18, 18:02
Medlem
Att kalla henne för journalist är att ge henne väldigt mycket beröm.
Hon är bara en vanlig lallare som av någon anledning gillar araber och islam mer än svenskar.
Låt henne skämma ut sig för ingen tar henne på allvar ändå.
Citera
2014-05-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hade alla journalister varit neutrala hade motpoler som Fria Tider inte existerat.
Läs om, läs rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av biggnife
Nu röstar jag inte på SD och jag kan ju såklart inte heller tala för TS.

Problemet enligt mig är när journalister utger sig för att vara neutrala men inte är det, eller när en tidning eller en tv-kanal utger sig för att vara neutrala men inte är det, tex SVT/SR.
Just Malin Wollin är dock öppen med sina åsikter så där ser jag inga problem så länge hon håller sig borta från public service.
Kan hålla med om att SVT/SR kanske inte alltid belyser de ämnen som Sverigedemokraterna pekar på (inte för att det gör mig någonting). Men att börja gnälla på hur t. ex aftonbladets skribenter är "oärliga", "PK", "inte ger hela bilden", eller som här, "inte neutrala", samtidigt som de ger sken av att Avpixlat och Frias tiders innehåll är så mycket mer välbalanserat, nja...
Citera
2014-05-18, 18:18
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Källa?

Det var en enorm utmaning att skriva in "Wollin tjejer bättre på fotboll" i Google men jag gjorde det för din skull. Här:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article12412605.ab
Citera
2014-05-18, 18:43
Medlem
Rektangels avatar
Bland de ideologisk skolade postmaxisterna har begreppet demokrati förskjutits och fått en ny innebörd. För oss andra betyder det folkstyre där majoriteten väljer vilka som ska ha makten.

I hennes världsbild är minoriteternas rättigheter definitionen av demokrati och detta står över den demokrati vi övriga hörande till majoriteten bekänner oss till eftersom hon av någon anledning vet bättre. En ideologi som står för minoriteternas tyranneri mot majoritetsbefolkningen kan aldrig bli ett statsbärande part och få makten av detta enkla skäl.

Räcker det inte med att en sån Mona Sahlin försökt genom att spotta sina egna väljare i ansiktet?

Hennes ideologi står över demokratin och mot detta ska hon...."sätta ned foten"..?

Tänk ett varv till lilla flickan.
Senast redigerad av Rektangel 2014-05-18 kl. 18:46.
Citera
2014-05-18, 18:48
Medlem
Om har glömt att förhålla sig neutral i sin yrkesroll som journalist tycker jag vederbörande ska sluta.
Tänk om en polis gick ut med samma sak.
Citera
2014-05-18, 19:14
Medlem
Moixas avatar
Citat:
Läs om, läs rätt.

Kan hålla med om att SVT/SR kanske inte alltid belyser de ämnen som Sverigedemokraterna pekar på (inte för att det gör mig någonting). Men att börja gnälla på hur t. ex aftonbladets skribenter är "oärliga", "PK", "inte ger hela bilden", eller som här, "inte neutrala", samtidigt som de ger sken av att Avpixlat och Frias tiders innehåll är så mycket mer välbalanserat, nja...

Ingen vettig människa anser att Avpixlat är neutrala. Jag har aldrig ens hört någon påstå det. Den enda anledningen till att Avpixlat existerar är för att en motpol till den vänsterdominerade median behövs för att ens kunna närma sig ett någorlunda balanserat informationsflöde idag. Vad är det för ämnen som Sverigedemokraterna pekar på men som du inte anser viktiga att belysa egentligen? Är det ointressant för dig att vår höga invandring leder till segregerade ghettoområden? Är det ointressant för dig att tiotals miljarder av våra skattepengar kanske används på ett rentutav dåligt sätt?

Du kan inte säga att du är intresserad av samhällsförändringar, hur skattepengarna används, etc och samtidigt säga att du inte bryr dig om de ämnen som Sverigedemokraterna pekar på. Det här handlar inte om några obskyra ämnen som inte påverkar andra än nazister som heilar i sin källare, utan det handlar om ämnen som alla som påstår sig bry sig om levnadsstandarden i Sverige måste bry sig om. Fast du kanske är mer intresserad av Melodifestivalen och HBT-rörelser.
Citera
2014-05-18, 19:52
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Läs om, läs rätt.

Tror problemet är att många därute fortfarande tror Aftonbladet, Expressen osv är helt objektiva medan vi redan vet vart Avpixlat och Fria tider står. Jag har inga problem vilken sida man än står på, men dom får ju vara raka med det i så fall och inte leka några sorts objektiva journalister om dom tagit en massiv ställning och det lyser igenom texterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in