2014-05-18, 17:37
Medlem
€rics avatar
Är ju bara att inse att alla hockeyspelare inte vill spela i den bästa möjliga ligan och jobba så hårt som möjligt hela tiden. Då passar ligor som NLA/DEL ganska bra. NLA för de lite bättre som möjligtvis inte får samma lön som i Sverige men betalar inte heller samma skatt. Härliga människor och inte så mycket restimmar samt fasta speltider. Inte så rörigt helt enkelt och inte samma krav så länge man presterar någorlunda.

KHL däremot går nog iaf 80-90% för pengarna. Resterande går för att de håller högre nivå.

Restimmar och familjeliv är ju inte riktigt en prioritet för de herrarna.
2014-05-18, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Kan du verkligen inte se någonting annat än pengar som lockar en att bo i Schweiz i några år och göra det man älskar? Speciellt när Skellefteå är staden man kommer ifrån.
Han kommer inte från Skellefteå och uppenbart är att han inte fått spela i nhl för att klubbarna där insett att det handlar om en lat odåga med attitydsproblem till idrotten.
2014-05-18, 18:06
Medlem
Gavves avatar
Andérsen ska tydligen vara riktigt nära nu. Samma sak med Greg Scott (Förlängning av kontraktet).
http://gd.se/sport/brynas/1.7123984-vm-back-ar-klar-for-brynas
2014-05-18, 18:19
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Andérsen ska tydligen vara riktigt nära nu. Samma sak med Greg Scott (Förlängning av kontraktet).

Härliga nyheter, strålande nyheter!

Vågar man hoppas på att Thuresson stannar också?
2014-05-18, 18:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Inse att det är väldigt bekvämt att spela i Schweiz. Det finns några enstaka lag som är hyfsade, bra land att bo i och bra betalt. Visserligen finns det ett gäng nordamerikanska tränare där som säkert kör "hårtorken" titt som tätt i båset men rent generellt så är nivån högre på allting i SHL. Kraven på dig är högre i SHL.
2014-05-18, 18:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Tycker truppen ser bra ut i år.
2014-05-18, 18:51
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tycker truppen ser bra ut i år.

Några snäpp sämre än fjolårets skulle jag säga.
2014-05-18, 19:27
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Några snäpp sämre än fjolårets skulle jag säga.
Målvaktsparet har gått från att vara det överlägset sämsta(Örebro kanske?).

Till att vara ett utav de bättre/intressantare. På backsidan har vi visserligen tappat Gunderson, men vi har även gjort oss av med tre usla backar och tagit in ersättare som är bättre.

Forwardssidan är mycket intressantare. Sweatt och Scott kommer göra bättre säsonger, det är jag övertygad om. Olden blir säkert bra. Westerholmarna kan bli skitbra eller asdåliga. Även här har man gjort sig av med spelare som var usla och tog stor lön.

Hur tycker du att den känns sämre?
2014-05-18, 20:03
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Målvaktsparet har gått från att vara det överlägset sämsta(Örebro kanske?).

Till att vara ett utav de bättre/intressantare. På backsidan har vi visserligen tappat Gunderson, men vi har även gjort oss av med tre usla backar och tagit in ersättare som är bättre.

Forwardssidan är mycket intressantare. Sweatt och Scott kommer göra bättre säsonger, det är jag övertygad om. Olden blir säkert bra. Westerholmarna kan bli skitbra eller asdåliga. Även här har man gjort sig av med spelare som var usla och tog stor lön.

Hur tycker du att den känns sämre?

Nu stod ju Starkbaum en stor del av serien ifjol plus hela slutspelet. Den enda förändringen är att man slängt ut Honken och tagit in en junior. Det man tjänar på det är väl lönekostnaden. Inte mycket mer.

Oscar Eklund är väl det enda nyförvärvet på backsidan och han är väl lite av en medelmåtta. Gunderson har väl lirat ungefär halva matcherna för Brynäs dom senaste säsongerna. Blir ett stort tapp(speltiden är lite överdriven som du säkert förstår).

Forwardssidan in: Vesterholms, Olden och Blomqvist. Ut: Harju, Lauritzen, Granström, Nokelainen, Thuresson och Larsson. Här ser väl alla att man inte direkt går plus.
2014-05-18, 20:20
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Oscar Eklund är väl det enda nyförvärvet på backsidan och han är väl lite av en medelmåtta. Gunderson har väl lirat ungefär halva matcherna för Brynäs dom senaste säsongerna. Blir ett stort tapp(speltiden är lite överdriven som du säkert förstår).

Forwardssidan in: Vesterholms, Olden och Blomqvist. Ut: Harju, Lauritzen, Granström, Nokelainen, Thuresson och Larsson. Här ser väl alla att man inte direkt går plus.
Eklund är en medelmåtta, ja. Men det är bra mycket mer än Persson och Jacobsson. Westlund och Nörstebö är också bättre än de två.

Lauritzen: Skadad hela tiden och gnällig
Granström: Usel förra året
Nokelainen: Skadad nästan hela säsongen
Larsson: Synd att han får gå, gillade honom. Dock skadad hela tiden.
Harju: Spelas alltid fel utav Jonsson och det skulle säkerligen inte ha ändrats till nästa säsong.

Thuresson tycker jag fick oförtjänt mycket beröm förra året. Tror inte att han kommer göra en lika bra säsong nästa år.
2014-05-18, 20:29
Medlem
Är det någon som är nöjd med sitt lags silly? Förvisso långt kvar, men känns som det inte finns allt för många som bör vara det i nuläget. Det är väl Leksand som fått in ett par spännande namn i truppen, framförallt på forwardssidan. Kanske också att LHC kan vara hyfsat nöjda trots tappet (antar jag) av Hjalmarsson.

För egen del, dvs Örebro, så måste jag ändå säga att det känns rätt positivt. Det som svider är tappet av Sondell som vi inte riktigt ersatt (ännu, hoppas jag). Annars har vi fått behålla dom vi ville behålla, utöver finnarna som anlände i slutet av förra säsongen då. Finns dock en chans att Viitalouma spelar hos oss nästa säsong också, enligt vissa är han redan klar och har vart så ett tag, men har varit tyst om det i ett par veckor nu så man börjar ju undra hur det egentligen ligger till. Sen har vi Anttila som nästan känns som ett nyförvärv med tanke på hur mycket han missade av förra säsongen. Jag är i vilket fall försiktigt optimistisk so far!

Vilket lag tycker ni har värvat bäst hittills?

EDIT:
Glömde Luleå som väl ser rätt intressanta ut också.
Senast redigerad av Tiltovic 2014-05-18 kl. 20:32.
2014-05-18, 21:11
Medlem
Vi skelleftefans är då nöjda! ...i ungefär två månader till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in