• 1
  • 2
2014-05-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow913
Den som str fr sanning kan inte tycka om lgnen.

Men du lskar lgnen och frsker f andra att tro p den.

Citat:
I Bibeln har vi sanningen: Drfr mste allt vika sig fr Bibelns innehll.

S fort en lra gr ut p att man mste tro borde varningsklockorna ringa. Ngon vill ha makt, ngon som inte har den naturligt.

Tro p vad du vill, men lt andra f tro p vad de vill utan att du frsker f dem att knna sig tvingade att tro p din falska gud.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2014-05-18 kl. 14:38.
Citera
2014-05-18, 15:43
Medlem
Shadow913s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
S fort en lra gr ut p att man mste tro borde varningsklockorna ringa. Ngon vill ha makt, ngon som inte har den naturligt.

Nu fr du ta hnsyn till kontexten. Gud sger att vi mste tro. Gud har redan makt och rtt att dma. Om resultatet av att man tror leder till att man fr frid med Gud, syndernas frltelse, evigt liv, kraft till helgelse, gldje, krlek, uthllighet osv s r ju inte makten negativ utan positiv. Och det motsatta: om mnniskor som lever lngt ifrn gudsfruktan och gudsfrtrstan (tro) styrs av synder och laster s kan det bero p att ngon har tillskansat sig makt ver mnniskan, ngon som inte br ha den makten.

Ngra ord om detta:

Citat:
Tro p vad du vill, men lt andra f tro p vad de vill utan att du frsker f dem att knna sig tvingade att tro p din falska gud.

Sluta ptvinga mig din gud. Lt mig vara ifred!
Skmt sido. Varfr slnger du in sna hr saker i ett sammanhang nr jag uttrycker min tro?
Frsker du frtrycka min frihet, you evil monster?
Du frsker hindra min sikts och religionsfrihet! POLIS! POLIS! Han frsker dominera mig!
Citera
2014-05-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow913
Nu fr du ta hnsyn till kontexten. Gud sger att vi mste tro.

Nej, bara din gud.

Citat:
Gud har redan makt och rtt att dma.

Ja, men inte din gud.

Citat:
Om resultatet av att man tror leder till att man fr frid med Gud, syndernas frltelse, evigt liv, kraft till helgelse, gldje, krlek, uthllighet osv s r ju inte makten negativ utan positiv.

En problem-lsning-konstruktion. Frst framhlla ett problem med hjlp av definitioner av en omnsklig gud som inte finns och att mnniskan r otillrcklig infr kraven fr hans "helighet" krav som hugger och slr mnniskor som inte passar in i den mallen. Sedan erbjuds en lsning, "du kan bli befriad frn att vara den du r", "bara du tror p honom". Frbannad goja och ren och skr ondska!

Citat:
Och det motsatta: om mnniskor som lever lngt ifrn gudsfruktan och gudsfrtrstan (tro) styrs av synder och laster s kan det bero p att ngon har tillskansat sig makt ver mnniskan, ngon som inte br ha den makten.

En fabricerad fiende behvs i den dr konstruktionen fr att strka den.

Citat:
Sluta ptvinga mig din gud. Lt mig vara ifred! Skmt sido. Varfr slnger du in sna hr saker i ett sammanhang nr jag uttrycker min tro?

Fr att du hjlper till att hlla ett monster under armarna. Fr att du hotar mnniskor och sger att de mste tro p din gud fr att f ngot de fr av mig, gratis, utan tro. Du felar mot mig och gr mig arg.

Citat:
Frsker du frtrycka min frihet, you evil monster?
Du frsker hindra min sikts och religionsfrihet! POLIS! POLIS! Han frsker dominera mig!

Tro vad du vill, sger jag, men lt andra ocks f gra det utan att hota med din s.k. guds straff.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2014-05-18 kl. 16:27.
Citera
2014-05-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Jag kunde inte delta i r. Var uppslutningen bra?

fullt av folk igr i Kungsan och solen sken frn molnfri himmel.
Citera
2014-05-18, 17:16
Medlem
Shadow913s avatar
Citat:
Fr att du hjlper till att hlla ett monster under armarna. Fr att du hotar mnniskor och sger att de mste tro p din gud fr att f ngot de fr av mig, gratis, utan tro. Du felar mot mig och gr mig arg.

Tro vad du vill, sger jag, men lt andra ocks f gra det utan att hota med din s.k. guds straff.

h. G tillbaka och se sammanhanget:

1) Trden skapades av en kristen...
2) ...som talade om ett kristet mte
3) ..jag svarade denne angende kristen enhet och Bibelns plats fr tron
4) .. och skrev drfr "I Bibeln har vi sanningen."

5) ...andra hoppar in och knner sig sttta av att jag talade om Bibeln som rttesnret i tron.
6) Jag tyckte det var ljligt och brjade frst d tala om att Gud har rtt att dma. Jag gav perspektiv p vad frihet och fngeskap r genom. Det r inte skert att man r fri bara fr att man r lagls eller gudls. Vadd "tillskansa sig makt". Man tillsakansar sig isfall makt om man gr in i kristna trdar och sger att folk inte fr uttrycka sin tro.

Du fr bli hur frbannad som helst. Jag kan inte hjlpa om du rycker saker ur sitt sammanhang och blir frbannad. Fr vrigt borde inte trden handla om annat n trdmnet.
Senast redigerad av Shadow913 2014-05-18 kl. 17:22.
Citera
2025-05-25, 13:38
Medlem
zebra121s avatar
https://www.dagen.se/podd/2021/10/21...e-hbtq-fragan/

Elisabeth Sandlund berttade 2021 lite om manifestationen och varfr den lades ner.
Citera
2025-05-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
https://www.dagen.se/podd/2021/10/21...e-hbtq-fragan/

Elisabeth Sandlund berttade 2021 lite om manifestationen och varfr den lades ner.

Man frstr nr den dr uppkftiga hatiska "varelsen" inte ens kan ltsas gilla mnniskor att allt lggs ner.

De verkar ha en egen kanal fr aliens med massa bilder i ondigt format.

Tror mnga frstr att nr kroppar r fr att trycka in mars i lgenheten.
Sen ven grannars hus ??

P tal om nazist.

Men att barnen ska vara hr tyckte jag var sjukt.
Gra vad?
ka nervkana..
S pinsamt.

Utg frn att de r besatta av er patetiskt att se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in