2014-05-18, 13:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du bevisa att hunden inte krampat av en elstöt och tuggat sönder tungan.

Visst, jag har erfarenhet av att hundar inte krampar och biter sönder tungan om de råkar bita igenom en strömförande elkabel. Det är bogus, och det är därför KJ påstår detta som ingen fanns i närheten och såg och efteråt kunde vittna om. KJ var ensam med 'Grabben' och experimenterade sedan han googlat på hundanatomi. Det är min teori och den stämmer, tro mig.
Citera
2014-05-18, 13:36
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du måste gå bakvägen vad gäller liklukten, hunden Uno markerade inte för blodfläckarna, därför kom blodet inte från något lik det var inget likblod. När blodet var inget likblod har det inte funnits något lik i skuffen och det kan inte ha funnits någon liklukt heller i skuffen.
Nej, det finns ingen anledning att gå bakvägen. Uno markerade för lik punkt slut.

Att du fått för dig att blodet kommer från levande VB och att detta i din hjärna omöjliggör liklukt är irrelevant.
Citera
2014-05-18, 13:37
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Först sättes hunden Uno för att markera likblodet, men den markerar inte för blodet, då måste man dra slutsatsen blodet kommer från en levande person eftersom Uno inte markerar.
För att bli riktigt övertygad sättes hunden Kompis in som skall markera om blodet kommer från levande person.
Jag anser i ett sådan här mycket viktigt fall fanns det orsak att också ha Kompis som hade fått markera.
Man kan säga det fanns två viktiga steg med blodet och det ena var om blodet kom från VB, som det gjorde också, efter test som gjordes.
Sedan nästa steg är om blodet kom från ett lik eller levande person, med hunden Uno kunde konstateras att blodet kom från VB när hon levde.
Därmed finns det ingen orsak att gå vidare och försöka påstå något lik eller liklukt har funnits i skuffen, sådana påståenden är inte trovärdiga.
Det tredje steget skulle bli vem placerade VB:s blod i skuffen ?
Utan att upprepa vad Uno markerat eller inte markerat.

Kan du förklara för mig vad Kompis skulle tillföra. Kompis reagerar ju på blod oavsett om det kommer från levande eller död. Och att det var blod det vet vi ju redan säkert.
Citera
2014-05-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Nej, det finns ingen anledning att gå bakvägen. Uno markerade för lik punkt slut.

Att du fått för dig att blodet kommer från levande VB och att detta i din hjärna omöjliggör liklukt är irrelevant.
Jag litar på hunden Uno, markerade den inte blodet var det inte något likblod som kommit från en avliden person, du måste ändå inse att det fanns blodfläckar i skuffen. Eftersom blodet inte var likblod kan det inte ha funnits något lik där i skuffen och inte heller någon liklukt.
Därför det där med liklukt är endast att glömma har aldrig funnits i skuffen, det är självklart att det är ett stort problem för de som påstått att det funnits lik i skuffen, som KJ transporterat och så visar det sig att det är osanning alltsammans.
Beviset att KJ hade ingenting med mordet på VB att göra finns här med blodfläckarna, när det visade sig att de kom från VB när hon levde, om blodet kommit från avliden VB hade det blivit en annan sak.
Påståendet att KJ transporterat lik med bilen faller samman, det påstods att blodet på listen kom från kroppsdelar som togs ut från bagageutrymmet, om så hade varit fallet hade det varit likblod och Uno hade markerat.
Citera
2014-05-18, 14:01
Medlem
Citat:
Utan att upprepa vad Uno markerat eller inte markerat.

Kan du förklara för mig vad Kompis skulle tillföra. Kompis reagerar ju på blod oavsett om det kommer från levande eller död. Och att det var blod det vet vi ju redan säkert.
Det enda Kompis hade kunnat tillföra är att bekräfta det var blod från levande person, därför den markerar blod från levade person, som inte Uno gör.
Citera
2014-05-18, 14:07
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Jag litar på hunden Uno, markerade den inte blodet var det inte något likblod som kommit från en avliden person, du måste ändå inse att det fanns blodfläckar i skuffen. Eftersom blodet inte var likblod kan det inte ha funnits något lik där i skuffen och inte heller någon liklukt.
Därför det där med liklukt är endast att glömma har aldrig funnits i skuffen, det är självklart att det är ett stort problem för de som påstått att det funnits lik i skuffen, som KJ transporterat och så visar det sig att det är osanning alltsammans.
Beviset att KJ hade ingenting med mordet på VB att göra finns här med blodfläckarna, när det visade sig att de kom från VB när hon levde, om blodet kommit från avliden VB hade det blivit en annan sak.
Påståendet att KJ transporterat lik med bilen faller samman, det påstods att blodet på listen kom från kroppsdelar som togs ut från bagageutrymmet, om så hade varit fallet hade det varit likblod och Uno hade markerat.
Du säger att du litar på Uno. Bra! Hunden Uno har markerat för lik i bagaget. Vad är det du inte förstår?

Jag vet att det inte lönar sig att diskutera med dig för du upprepar dig bara som en papegoja utan att ta in vad andra skriver. Men av någon konstig anledning kan jag inte låta bli. Verkar som vi är två som har något fel i hjärnan.

Till att börja med. Du har inte kunnat visa på ett övertygande sätt att Unos markering visar att blodet kom från VB när hon levde. Du säger att det är självklart men vi är många som inte håller med. Det finns många alternativa förklaringar.

För det andra. Även om det är så att blodet kommer från en levande VB så bevisar det inte att något lik inte har transporterats i bagaget. Det är bara din åsikt. Och även här finns många alternativa teorier.

Så det enda som är bevisat är att Uno markerade för lik i bagaget. Allt det andra är bara vad du tycker och tror.
Citera
2014-05-18, 14:09
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Det enda Kompis hade kunnat tillföra är att bekräfta det var blod från levande person, därför den markerar blod från levade person, som inte Uno gör.
Läser du inte vad jag skriver? Eller var ordet "oavsett" för svårt för dig?

Kompis markerar för blod både från levande och död. Kompis kan alltså inte bekräfta om blodet kommer från levande eller död.
Citera
2014-05-18, 14:34
Medlem
Citat:

Kompis markerar för blod både från levande och död. Kompis kan alltså inte bekräfta om blodet kommer från levande eller död.
Analyser är inte ditt ämne vad jag kan förstå.
Om Uno inte markerar blodet, men Kompis markerar, då har båda hundarna bekräftat att blodet kommer från en levande person.
Citera
2014-05-18, 14:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

I Lagros värld saknar huruvida VB transporterats i Sonatan i levande skick eller i dött, betydelse. Grundbulten, poängen, i Largos argumentering är att blodbesudlingen i Sonatan var planterad - no matter what - och oavsett i vilket skick VB transporterades i KJ:s Sonata, död eller levande, och oavsett vad likhundarna har reagagerat på eller inte reagerat på, så har KJ ingenting med VB-mordet att skaffa. Förmodar att Lagro menar är logiken och grunden för KJ:s förutskickade resningsansökan, vilket Lagro tar för givet kommer att ske, utgår från likhundarnas beteende och blir hörnstenen i en resningsansökan när det blir dags för en sådan.
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-18 kl. 14:41.
Citera
2014-05-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För att det är en bevisvärderingsfråga, vilket omöjliggör prövningstillstånd?

Kan nog tänka mig att TO är nöjd med den lägre straffsatsen för det var nog hans plan. Han vet innerst inne att KJ är GM men lyckas få till en dråpdom istället för morddom.
Citera
2014-05-18, 14:54
Medlem
Citat:
Så det enda som är bevisat är att Uno markerade för lik i bagaget. Allt det andra är bara vad du tycker och tror.
Jag måste fråga dig är det någon som sett något lik i skuffen ? Svaret är nej.
Är det någon som sett blod i skuffen ? Svaret är ja.
Därför borde du väl inse att det är logiskt att ta reda på om blodet kommer från när VB levde eller var avliden.
Med hunden Uno kan påstås att blodet kommer från VB när hon levde, därför kan inte blodet komma från något lik. Om inte blodet kommer från något lik har det inte funnits något sådant i skuffen.
Citera
2014-05-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I Lagros värld saknar huruvida VB transporterats i Sonatan i levande skick eller i dött, betydelse. Grundbulten, poängen, i Largos argumentering är att blodbesudlingen i Sonatan var planterad - no matter what - och oavsett i vilket skick VB transporterades i KJ:s Sonata, död eller levande, och oavsett vad likhundarna har reagagerat på eller inte reagerat på, så har KJ ingenting med VB-mordet att skaffa. Förmodar att Lagro menar är logiken och grunden för KJ:s förutskickade resningsansökan, vilket Lagro tar för givet kommer att ske, utgår från likhundarnas beteende och blir hörnstenen i en resningsansökan när det blir dags för en sådan.
Som jag ser det, om KJ och hans advokat gör en ansökan om resning och framför att något lik kan aldrig ha funnits i bagageutrymmet, som är mycket enkelt att bevisa.
Jag anser att han borde få resning KJ därför han dömdes med det påståendet att det funnits lik i bagageutrymmet och blodet kom från liket och att han transporterat lik med sin bil.
Det måste vara lättare att fria en person än att döma. Tar man bort blodspåret finns ingenting mot KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in