2014-05-17, 12:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Seriöst tror du Massi,s PT skulle få gehör?

Om inte RÅ tror på PT hur fan ska Massi,s lilla pamflett kunna leda till det, dessutom tycker ju du att den inte ens är välskriven.

Nej, den är inte välskriven, men målet är intressant - och flagrant feldömt, vilken även Perklev tycks ha konstaterat. Jag tror HD tar upp det här - vid avslag får rättsmedvetandet och förtroendet för våra rättsvårdande myndigheter ytterligare en törn. Så i den meningen tjänar nog pt dubbla syften.
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-17 kl. 12:28.
Citera
2014-05-17, 12:25
Medlem
Citat:
Du gav åtminstone Massi rätt titel, åklagarbiträde var ordet.

Ja det var lika klumpigt som domen...
Citera
2014-05-17, 12:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja det var lika klumpigt som domen...

Inte var det klumpigt, jag säger som Carl Bildt "En spade är en spade" och det här skojeriet med målsägarbiträde som ju är en åklagare "light" som endast fördyrar fallen.

Kalla du Massi uppgift i fallet för dess rätta namn, det är inget att skämmas för.
Citera
2014-05-17, 13:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Inte var det klumpigt, jag säger som Carl Bildt "En spade är en spade" och det här skojeriet med målsägarbiträde som ju är en åklagare "light" som endast fördyrar fallen.

Kalla du Massi uppgift i fallet för dess rätta namn, det är inget att skämmas för.

Hm .. Och vad skulle du kalla henne ?
Citera
2014-05-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Lustigt, du har återupprepat ditt påstående om att hunden skall markera på blodet på listen 100 gånger nu, men du har inte en endaste av dessa visat på en källa till att det skall vara så.
Har du någon källa eller ?
En spårhund söker sig mot källan, därför styrkan av vittringen ökar desto närmare källan den kommer.
Alla som har spårhundar känner till det, finns inget märkvärdigt i det.
Jag kan inte förstå vad du menar med att visa källa, det här är självklara saker.
Citera
2014-05-17, 13:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Och vad skulle du kalla henne ?

Åklagarbiträde, det är ju det hon agerar som, en åklagare extra.
Citera
2014-05-17, 18:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Åklagarbiträde, det är ju det hon agerar som, en åklagare extra.

Ironiskt nog nekades KJ två försvarare, så går det till i gamla Svedala.
Citera
2014-05-17, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
En spårhund söker sig mot källan, därför styrkan av vittringen ökar desto närmare källan den kommer.
Alla som har spårhundar känner till det, finns inget märkvärdigt i det.
Jag kan inte förstå vad du menar med att visa källa, det här är självklara saker.

Nytt försök eftersom du inte förstår:

Nej det är inga självklara saker, faktum är att det är en mycket komplicerad vetenskap, både dofter och hundars luktsinne.

Jag vill att du med källa vinner stöd för ditt påstående.

En källa kan vara en artikel, vetenskaplig avhandling, trovärdigt TV-program etc. Någonting, vad som helst.

Om det är självklart som du säger, borde informationen finnas överallt.
Citera
2014-05-17, 22:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ironiskt nog nekades KJ två försvarare, så går det till i gamla Svedala.

Visst är det ironiskt, två åklagare och ett åklagarbiträde men KJ fick klara sig med sin advokat, nu gjorde TO ett strålande jobb trots allt men ojämnvikten framstår tydligt.
Citera
2014-05-18, 00:10
Bannlyst
Citat:
Visst är det ironiskt, två åklagare och ett åklagarbiträde men KJ fick klara sig med sin advokat, nu gjorde TO ett strålande jobb trots allt men ojämnvikten framstår tydligt.
Ska man titta på kompetens går det nog 20 normala målsägarbiträden på en TO, men det hade väl blivit lite trångt...
Citera
2014-05-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nytt försök eftersom du inte förstår:

Nej det är inga självklara saker, faktum är att det är en mycket komplicerad vetenskap, både dofter och hundars luktsinne.
Jag vill att du med källa vinner stöd för ditt påstående.
En källa kan vara en artikel, vetenskaplig avhandling, trovärdigt TV-program etc. Någonting, vad som helst.
Om det är självklart som du säger, borde informationen finnas överallt.
Man räknar med att luktsinnet for en hund är 1000 gånger bättre än människans.
Om du skall ha fordjupande kunskaper om hundars luktsinne, får du väl söka upp forskningsuppgifter i ämnet, som det säkert finns.
Citera
2014-05-18, 00:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Har KJ landat på Kumla ännu? Det ser inte direkt ut som han är typen som ska klara av att sitta på de tuffare anstalterna. Han får nog psyk så småningom det är nog så att han kommer bryta samman.
Han satt väldigt länge på rättspsyk under häktningen, och där sitter man inte utan anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in