2014-05-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
BLT idag Känns som de snokat runt en hel del här...

Livet i Sverige blev inte som de drömt om

https://anonfiles.com/file/b2ba2735924fdc656283788459fdf93b

Tack. En dysfunktionell familj med flera minderåriga barn som trots upprepade orosanmälningar legat "under radarn" och undgått samhällets ingripande. Skandalöst!
Citera
2014-05-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
BLT idag Känns som de snokat runt en hel del här...

Livet i Sverige blev inte som de drömt om

https://anonfiles.com/file/b2ba2735924fdc656283788459fdf93b

Om inte Yaras (påstådda) morfar är lite dement kan man konstatera att det där förhållandet gick undan i rasande takt. De lärde känna varandra år 2011, äldsta sonen är född i oktober 2010!
Menade han också att äktenskapet var arrangerat mellan familjerna?

Men vänta....paret säger ju att de gifte sig 2009.

Och denna morfar har som sagt INGA bilder på Yara på sin FB.
Tar av mig foliehatten, bugar och tackar för att denna artikel delades här.
Citera
2014-05-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeraVerita
Om inte Yaras (påstådda) morfar är lite dement kan man konstatera att det där förhållandet gick undan i rasande takt. De lärde känna varandra år 2011, äldsta sonen är född i oktober 2010!
Menade han också att äktenskapet var arrangerat mellan familjerna?

Men vänta....paret säger ju att de gifte sig 2009.

Och denna morfar har som sagt INGA bilder på Yara på sin FB.
Tar av mig foliehatten, bugar och tackar för att denna artikel delades här.

Den reflektionen gjorde jag också. Undrar om det går att få fram ett legalt vigselbevis på deras äktenskap,(eller ska det kanske skrivas "äktenskap"?) samt legala födelsebevis på samtliga barn som bodde där.

Kan det vara så att han flydde ut i bilen med sonen för att sonen skulle slippa bli slagen? Eller blev han bara utslängd av frugan emellanåt ändå? Det låter som hon är en riktigt labil människa.
Citera
2014-05-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Flickan ska ha kommit till Sverige som ensamkommande flyktingbarn förra året. Enligt Karlskrona kommun, som på torsdagskvällen höll presskonferens, fick hon en god man innan hon i januari i år placerades hos den 31-åriga mannen.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-personer-anhallna-for-mord-pa-8-arig-flicka/

Den misstänkte fick vårdnaden om Y. Då hade IS sagt upp sitt god manskap.
Ljuger Karlskrona kommun om att Y haft en god man?

Anledning till ansökan
Yara kommer till Sverige utan vårdnadshavare 2013-02-05, och tas om hand av
morbrodern Rami frun Amani samt två kusiner som är 3 år respektive 5
månader gamla. Rami är född i Syrien och kom till Sverige i juli 2012, Amani är född
i Palestina och kom till Sverige i juli 2011. Rami och Amani levde under hot i Gaza
varav de flyttade till Sverige. Yara har sedan ankomsten till Sverige bott hos sin
morbror med familj. Yara fick uppehållstillstånd 2013-06-14. Yaras vårdnadshavare
föräldrarna Mo och Mh Yaras tre syskon bor kvar i Gaza-området.
Föräldrarna har lämnat en ansökan till svenska ambassaden om att fa komma till
Sverige och återförenas med Yara. De vet inte när detta blir aktuellt.

Socialnämnden beslutade den 21 oktober 2013 enligt allmänna utskottets
beslut.
BLEK TiNGSRÄTT
Ink
____2013 -11- 0 5

Jag fattar inte det här med barnen. Här står att yngsta barnet är fem månader, i februari 2013. Men enligt webbisar får paret en son i april 2013, trodde det var det yngsta barnet!?
Citera
2014-05-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Den reflektionen gjorde jag också. Undrar om det går att få fram ett legalt vigselbevis på deras äktenskap,(eller ska det kanske skrivas "äktenskap"?) samt legala födelsebevis på samtliga barn som bodde där.

Kan det vara så att han flydde ut i bilen med sonen för att sonen skulle slippa bli slagen? Eller blev han bara utslängd av frugan emellanåt ändå? Det låter som hon är en riktigt labil människa.

Jag reagerade också på detta. Första barnet föddes 2010. Och gifte sig skulle dom gjort 2009.

Mycket som inte stämmer, kan man väl lugnt säga.
Citera
2014-05-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus
Jag fattar inte det här med barnen. Här står att yngsta barnet är fem månader, i februari 2013. Men enligt webbisar får paret en son i april 2013, trodde det var det yngsta barnet!?
det beslutades väl i okt,då var den yngsta 5 mån.
Citera
2014-05-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdard
det beslutades väl i okt,då var den yngsta 5 mån.

Ja då stämmer det ju, skönt att det är något som gör det
Citera
2014-05-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nej inte märkligt alls eftersom Gaza är ett extremt litet område. Vi talar om ca 4 mil långt och ca 1 mil brett. Säger jag från minnet men säkert lätt att kolla upp. Beitlahia och TelalHawa ligger alltså nära varandra eftersom avstånden är så små.
Visst! Men jag tycker ändå det är märkligt att hon inte kom från samma stadsdel i Gaza som föräldrarna bor i, och där hennes skola bombades. Några mil är ett långt avstånd mellan barn och föräldrar, något är det som inte stämmer.
Citera
2014-05-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Visst! Men jag tycker ändå det är märkligt att hon inte kom från samma stadsdel i Gaza som föräldrarna bor i, och där hennes skola bombades. Några mil är ett långt avstånd mellan barn och föräldrar, något är det som inte stämmer.

Får en känsla av att det är en mängd desinformation som gör det obegripligt. Måhända i syfte att skydda personer i Gaza?
Citera
2014-05-17, 22:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus

101011 och 130409 är barnen födda som är de här två misstänktas barn. Om nu det omedelbara omhändertagandet från Karlskronas kommun stämmer. Det bör ligga i första inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag reagerade också på detta. Första barnet föddes 2010. Och gifte sig skulle dom gjort 2009.

Mycket som inte stämmer, kan man väl lugnt säga.

Giftermålet är från Skatteverket folkbokföringen, men det rörde sig inte om att dom gift sig i Sverige. Dom hade inte landat här då.

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-17 kl. 22:45.
Citera
2014-05-17, 23:09
Medlem
Jag hittar inte alla dokumenten men jag ska försöka ur minnet, med uppgifter som förekommit i tråden

2004 Yaras föräldrar gifter sig (enligt deras FB)
2005 Yara föds
2009 R*mi och *m*ni gifter sig (enligt dem själva)
2010 Son nr1 föds
2011 Januari *mani kommer till sverige (uppgift som förekommit i tråden, minns inte varifrån, och från vilket dokument)
? R*mi kommer till sverige (enligt hans pappa 8 månader efter *mani)
2012 Första kvartalet, båda beviljas uppehållstillstånd (enligt BLT)
2013 (januari) Yara kommer till sverige (februari enligt någon annan artikel)
2013 (april) Son nr 2 föds
2013 november R*mi blir vårdnadshavare
2014 Sista april, Yara påträffas död i hemmet

Om det är sant att *mani kom till sverige januari 2011, och R*mi kom 8 månader senare, i september, och de lärde känna varandra 2011, kan man anta att de aldrig setts innan han kom till sverige. Det kan ju stämma om äktenskapet är arrangerat.

Sedan detta citat, men jag hittar inte dokumentet från folkbokföringen

Citat:
Han kom officiellt till Sverige 120730 i från Israel gifte sig 090823 .
Yara kom officiellt 130107 från okänt land.
Hon kom 120127 från okänt land. Hon har uppgett en kvinna som sin mor
Mohamm*d nej*m nej*m zakia *=e

Källa Folkbokföringen.

Enligt R*mis pappa (som kanske har svårt att hålla koll på alla lögner och därför råkar slänga ur sig sanningar) lärde de känna varandra först år 2011. Alltså när *mani befann sig i sverige. Kan man veta om hon kom med eller utan barn då? Vad hon hade för efternamn?
Om detta är sant, är son nr.1 inte ett gemensamt barn. Vems son är det i så fall?
Om det inte går att få fram uppgifter gissar jag på R*mis. I så fall är pojken moderslös.
Det finns anledning att tro att även Yara är moderslös. Det finns i alla fall ingen mamma som lyssnade på henne eller såg signaler.
M*dleen (mamman i Gaza) verkar ljuga om sitt släktskap till R*mi, R*mis pappa anger inte henne som dotter på FB och hennes barn har han inga bilder på. Hon verkar däremot ha en relation till R*mis syster.
Om det nu är så att två av de tre barnen i denna dysfunktionella familj var moderslösa, kan det kanske vara så att deras egen mamma är död, eller ute ur bilden av annan anledning. De kanske har samma mamma OCH samma pappa, dvs R*mi.
Mamman dog och ett äktenskap arrangerades med psykfallet som nu är häktad för mord
Yara har en relation till "pappan" i Gaza, det är uppenbart. Han kanske är morbror, exempelvis.

Ja, jag vet, min fantasi är vild. Men jag litar mer på den, än detta mytomangäng från gazaremsan.
Senast redigerad av VeraVerita 2014-05-17 kl. 23:23.
Citera
2014-05-17, 23:13
Medlem
Citat:
101011 och 130409 är barnen födda som är de här två misstänktas barn. Om nu det omedelbara omhändertagandet från Karlskronas kommun stämmer. Det bör ligga i första inlägget.

Giftermålet är från Skatteverket folkbokföringen, men det rörde sig inte om att dom gift sig i Sverige. Dom hade inte landat här då.

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Men vilka handlingar stödjer man sig då på? för att bevilja honom uppehållstillstånd som anhörig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in