Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Under rubriken svarande står följande.
SVARANDE
1. Madleen Alnajjar, 19810314
2. Mohammed Alnajjar, 19770311
God man för båda: Jur.kand. Jonas Rydgren
c/o Advokatfirman Werner HB
För min del är du förlåten, inte bara för att du är sjuk. Fick läsa dokumentet två gånger innan jag hittade det. I och för sig finns ju möjligheten att jag också är lite trög.

År detta från förhandlingen när Särskild vårdnadshavare skulle utses. Sökande borde då vara socialförvaltningen eller?
Ni får ha överseende men jag får inte detta att gå ihop. Rent rättsrådigt tycker jag att det är obegripligt (om det inte är felskrivet och skulle ha varit Y*ras gode man förordar båda makarna till Särskild vårdnadshavare.) Av
vilken anledningen har båda makarna God Man?
Vad är det för svårigheter som gör att de inte självständigt kan ta tillvara*sina egna intressen*i Sverige. Makarna har väl inte god man *för att
ta tillvara flickans intresse. Det skulle ju*hennes egen*förordnade God Man göra.
Ja om man då ska ifrågasätta detta dokument och Sveriges rättssäkerhet så undrar man*varför finns inte flickans Gode Man upptagen.*Hade inte hon någon som försvarade hennes bästa? Om man tittar på Sveriges Domstolar vilka som kan bli Gode Män står det följande:
Vem kan bli god man eller förvaltare?
Den som utses till god man eller förvaltare ska vara en rättrådig, erfaren och i övrigt lämplig man eller kvinna. Den som är underårig eller som själv har förvaltare får inte vara god man eller förvaltare. Det är inget som hindrar att en anhörig förordnas till god man åt den som behöver detta.
Är då anledningen att det enbart blev mannen som fick uppdraget eftersom anmälan om misshandel ej fanns med i brottsregistret. Kvinnans stöld kom därmed upp och hon ansågs som olämplig.?Dessutom kom väl hennes hemlighet om stölden då även till hennes makes kännedom? Är detta rätt uppfattat förstår inte jag hur socialtjänsten tänker och bedömer. En särskild vårdnadshavare som själv är i behov av God man och även dennes partner???? Den andre parten i hemmet är dömd för brott och är inte lämplig. Är det då socialtjänstens tanke att bara mannen ska ansvara och se till omvårdnaden?????Eller satte dom på sig skygglappar?