Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Vettet borde säga Juristprogrammet fram till den punkten där du har en säker plan för att plugga IS. Därför att JP redan är väletablerat och IS kan vara nedlagt om några år. Så var det ju med det gamla "Språk-juristprogrammet" vid SU. Alla kände till det ett tag, men nu är det väl frågan om någon minns det längre.
Tror dock generellt att det utvecklas i den riktningen att man vinner på att göra sådant som man är intresserad av och att juridik och ekonomi försvinner mer och mer som strategiska nödvändigheter inför en karriär inom politik/samhälle.
Läste att du bestämt dig för att ha kvar JP som förstahandsval men säger ändå att jag för min del tycker att du kan ta bort skiten och sluta bry dig.
Det viktigaste är att utbildningen är utvecklande och ger kunskaper. JP är faktiskt inte det, utan det där kommer med notariemeriteringen och andra fortsättningsutbildningar. IMHO men jag är känd för att ha skumma åsikter. Lovar dig dock att du kommer att få jobb med den där utbildningen även om det tar tid och blir ansträngande. Sedan blir det kanske tack vare det ett jobb som du kommer att älska också...
Tack för alla svar!
Jag gjorde nu mitt val, tog på Juristprogrammet med följande motivering(ar):
1. Jag ser större möjligheter för mig själv med Internationella Studier med tanke på att jag har studerat liknande på gymnasienivå.
2. Det känns som ämnet ligger mig närmre hjärtat än Juristprogrammet.
3. Möjligheterna för vettiga bostadslösningar vilket jag har ganska stora krav på, känns bättre.
4. Vet inte jag pallar storstadslivet som student. xD
Aja jag gjorde säkert bort mig, får hoppas att jag har fel, att jag kommer få bra betyg och att jag kommer trivas!!!