Citat:
Ursprungligen postat av
Parabola
tycker det låter som riktiga dunderdoser för någon som är nybörjare i ämnet, jag brukar räkna på 2,5mg per kilo man väger och då har jag ändå lagt på 0.5 av vad folk annars brukar rekommendera, dumt att överdosera det första man gör när man provar MDMA för första gången och risken för att få en rejäl minneslucka ökar märkbart.
Ja och om jag nu väger 80kg så blir det 200mg?
Jag har körde 200+200 en gång, när den andra 200 kickade in så kom massa ögonvobbel

Man får ju ine så mkt mer effekt av den andra, men skönare så det inte blir en så tvärt nergång typ, hänger du med? Rejäl minneslucka har jag aldrig upplevt heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Endofin
Jag tycker inte det, tycker också det är en lagom dos.
Gillar också den dosen, den körde jag på senaste gången jag tog, och den ska jag köra på nästa gång jag tar också.

Men då är det en mysig hemmakväll som gäller, skulle nog inte ta så mycket om jag skulle vara ute på krogen eller liknande. Sen är det väl inte att rekommendera för alla kanske, vissa är ju lite känsliga.
För en tjej, eller för någon som är känslig kanske. Men den sista 100mg-dosen kommer ju inte ge så mycket mer effekt. Men ja du har nog rätt i att det kanske kan bli en lite för stor dos för andra också. Hmmmm.
Precis, hemmakväll kan man köra lite mer, iom man inte har något annat som "boostar", typ konsert, men inte minst att man vill bete sig "normalt" bland folk. Fick skitbra effekt en gång på ~80mg på en hemmafest. Folk tyckte mest jag var skön o kärleksfull, tror inte ngn misstänkte något
Som jag skrev ovan så är refillen för att inte landa så fort, går över rätt snabbt mdma ju tyvärr, iaf peaken. Så därför tänkte jag refill efter cirkus 1h när det börjar komma på typ 100.
Men om jag säger såhär istället då: tjejen tar 150mg, vi andra tar 180mg och sen refillar alla på runt 80, låter det bättre? Vill ju inte att ngn ska få en dålig första gång, men är inte orolig för det mer än för tjejen som aldrig tagit NÅGON drog öht förut. Dom andra har testat tex syra så dom skulle säkert kunna ta mer än 200mg (samt att dom väger mer).