Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Håller ni med om mitt resonerande?

Jag tänkte typ 200mg var och sen 100mg refill efter typ en timme, eventuellt 150mg för tjejen som är lite mindre än oss andra.
Jag håller med om allt, det där låter superbra i mina öron.
Men jag hade nog gett tjejen LITE mer, kanske 165mg (om hon inte väger typ 40 kilo då ).
Spelar väl kanske inte så stor roll, men det känns mer rätt än 150.
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Är det bra mdma tycker jag 300mg låter lite väl mycket! 120-200mg totalt borde gott och väl räcka.
Men det är ju den första dosen som bestämmer styrkan på ruset, påfyllningen ger ju bara en liten extra boost och gör så ruset blir längre. Eller är det inte så?
Jag upplever det så iallafall.
Senast redigerad av Endofin 2014-05-06 kl. 23:08.
Citera
2014-05-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Är det bra mdma tycker jag 300mg låter lite väl mycket! 120-200mg totalt borde gott och väl räcka.

Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jag håller med om allt, det där låter superbra i mina öron.
Men jag hade nog gett tjejen LITE mer, kanske 165mg (om hon inte väger typ 40 kilo då ).
Spelar väl kanske inte så stor roll, men det känns mer rätt än 150.

Men det är ju den första dosen som bestämmer styrkan på ruset, påfyllningen ger ju bara en liten extra boost och gör så ruset blir längre. Eller är det inte så?
Jag upplever det så iallafall.
Ja jag tänker samma sak, sen är väl inte 200mg så jäkla mycket, är väl typ lagom? En polare tog med sin flickvän första gången ganska nyligen, dom tog typ 400mg och hon hade tyckt det var lite för mkt.. men det var ju som sagt 400mg och inga "knarkare" heller utan svenssons

200+100 har jag för mig jag "brukar" köra och det är lagom. Tagit mer också, men då får man så jäkla mkt ögonvobbel, inte för det gör något egentligen men
Citera
2014-05-07, 00:04
Medlem
Parabolas avatar
Citat:
Ja jag tänker samma sak, sen är väl inte 200mg så jäkla mycket, är väl typ lagom? En polare tog med sin flickvän första gången ganska nyligen, dom tog typ 400mg och hon hade tyckt det var lite för mkt.. men det var ju som sagt 400mg och inga "knarkare" heller utan svenssons

200+100 har jag för mig jag "brukar" köra och det är lagom. Tagit mer också, men då får man så jäkla mkt ögonvobbel, inte för det gör något egentligen men

tycker det låter som riktiga dunderdoser för någon som är nybörjare i ämnet, jag brukar räkna på 2,5mg per kilo man väger och då har jag ändå lagt på 0.5 av vad folk annars brukar rekommendera, dumt att överdosera det första man gör när man provar MDMA för första gången och risken för att få en rejäl minneslucka ökar märkbart.
Citera
2014-05-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ja jag tänker samma sak, sen är väl inte 200mg så jäkla mycket, är väl typ lagom?
Jag tycker inte det, tycker också det är en lagom dos.
Citat:
Gillar också den dosen, den körde jag på senaste gången jag tog, och den ska jag köra på nästa gång jag tar också.
Men då är det en mysig hemmakväll som gäller, skulle nog inte ta så mycket om jag skulle vara ute på krogen eller liknande. Sen är det väl inte att rekommendera för alla kanske, vissa är ju lite känsliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
tycker det låter som riktiga dunderdoser för någon som är nybörjare i ämnet
För en tjej, eller för någon som är känslig kanske. Men den sista 100mg-dosen kommer ju inte ge så mycket mer effekt. Men ja du har nog rätt i att det kanske kan bli en lite för stor dos för andra också. Hmmmm.
Senast redigerad av Endofin 2014-05-07 kl. 00:18.
Citera
2014-05-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
tycker det låter som riktiga dunderdoser för någon som är nybörjare i ämnet, jag brukar räkna på 2,5mg per kilo man väger och då har jag ändå lagt på 0.5 av vad folk annars brukar rekommendera, dumt att överdosera det första man gör när man provar MDMA för första gången och risken för att få en rejäl minneslucka ökar märkbart.
Ja och om jag nu väger 80kg så blir det 200mg?

Jag har körde 200+200 en gång, när den andra 200 kickade in så kom massa ögonvobbel Man får ju ine så mkt mer effekt av den andra, men skönare så det inte blir en så tvärt nergång typ, hänger du med? Rejäl minneslucka har jag aldrig upplevt heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jag tycker inte det, tycker också det är en lagom dos.

Gillar också den dosen, den körde jag på senaste gången jag tog, och den ska jag köra på nästa gång jag tar också.
Men då är det en mysig hemmakväll som gäller, skulle nog inte ta så mycket om jag skulle vara ute på krogen eller liknande. Sen är det väl inte att rekommendera för alla kanske, vissa är ju lite känsliga.
För en tjej, eller för någon som är känslig kanske. Men den sista 100mg-dosen kommer ju inte ge så mycket mer effekt. Men ja du har nog rätt i att det kanske kan bli en lite för stor dos för andra också. Hmmmm.
Precis, hemmakväll kan man köra lite mer, iom man inte har något annat som "boostar", typ konsert, men inte minst att man vill bete sig "normalt" bland folk. Fick skitbra effekt en gång på ~80mg på en hemmafest. Folk tyckte mest jag var skön o kärleksfull, tror inte ngn misstänkte något

Som jag skrev ovan så är refillen för att inte landa så fort, går över rätt snabbt mdma ju tyvärr, iaf peaken. Så därför tänkte jag refill efter cirkus 1h när det börjar komma på typ 100.

Men om jag säger såhär istället då: tjejen tar 150mg, vi andra tar 180mg och sen refillar alla på runt 80, låter det bättre? Vill ju inte att ngn ska få en dålig första gång, men är inte orolig för det mer än för tjejen som aldrig tagit NÅGON drog öht förut. Dom andra har testat tex syra så dom skulle säkert kunna ta mer än 200mg (samt att dom väger mer).
Citera
2014-05-16, 13:06
Medlem
Begins avatar
Tog mdma första gången för 4veckor sedan, sen en vecka efter. Nu två veckor senare ska jag ta en sista gång innan jag har ett uppehåll. Borde man öka doseringen tro? Eller har jag som färsking låg tollerans? Vore schysst om någon erfaren kunde ge tips, Peace!
Citera
2014-05-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begin
Tog mdma första gången för 4veckor sedan, sen en vecka efter. Nu två veckor senare ska jag ta en sista gång innan jag har ett uppehåll. Borde man öka doseringen tro? Eller har jag som färsking låg tollerans? Vore schysst om någon erfaren kunde ge tips, Peace!

öka doseringen lite ja.
och håll dig ett tag sedan.
Citera
2014-05-23, 23:20
Medlem
Hur påverkar E magen? Om man har ett litet magsår (är 25 år gammal), kan ecstasy på något sätt förvärra magsåret? Tänker att det kanske är något ämne i E (eller mdma) som kan vara starkt för magen och göra att magen brister eller liknande? Alla svar uppskattas!
Citera
2014-05-24, 12:31
Medlem
Hej!

Tänkte fråga om det är okej att eventuellt ta 2.5 mg eller 5 mg (inga stora mängder alltså) diazepam - i det här fallet stesolid - för att bli av med en eventuellt hemsk come-down.
Citera
2014-05-25, 09:47
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzasallad
Hej!

Tänkte fråga om det är okej att eventuellt ta 2.5 mg eller 5 mg (inga stora mängder alltså) diazepam - i det här fallet stesolid - för att bli av med en eventuellt hemsk come-down.
Om du menar efter du har peakat och börjar landa i den betydligt svalare verkligheten så är det ett bra tillfälle.
Om du menar att du ska ta det innan eller samtidigt som när du tar ecstasy ser jag ingen större poöng med det.

Men alla kan ju gilla olika. Men det kommer förmodligen att interagera med E'ruset.
Citera
2014-05-27, 10:53
Medlem
Snakalabamas avatar
Är i Cypern förtillfället och några i min klass ska införskaffa E. Vi har aldrig tagit det innan så hur mycket behöver vi tror ni? Vi tagit lappar, tjack, kokain och andra droger om det spelar någon roll.

Tack för svar

EDIT. Planen är att köpa så vi får en halv tablett var.
Senast redigerad av Snakalabama 2014-05-27 kl. 10:56.
Citera
2014-05-27, 13:47
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Funkar mdma dagen efter man har tagit mdma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in